Huizen/woningmarkttopic #2

Nou echt stom. Wij hebben woensdag een bod uitgebracht met deadline vandaag 12u, krijgt mijn makelaar net een mailtje van de verkopend makelaar dat ze pas na het weekend de biedingen met de executeur (de bewoner is overleden en had geen familie) bespreken :smiling_face_with_tear: dus nu wordt onze deadline gewoon overruled en moeten we lang wachten pfff

Edit; wel helemaal leuk, er is een kluis in huis die ze niet gekraakt krijgen dus de inhoud wordt meeverkocht met het huis :male_detective:t3:

21 likes

@nello ja zou mooi zijn toch haha mooi bergje diamanten of zo

Wel net gehoord dat we tot noch toe de enige bieder zijn :grimacing::grimacing::grimacing::grimacing::crossed_fingers:t3:

20 likes

Hoe is dit eigenlijk afgelopen? Zijn jullie de enige bieders gebleven? Of bod ingetrokken? :sweat_smile:

De einddatum van de inschrijving is volgende week. Dan weet ik meer. Het bod hebben we laten staan. We willen niet het risico nemen om op het laatste moment te worden overboden en we willen het huis wel graag hebben. :crossed_fingers:

1 like

De enige bieder wow hoe kan dat tegenwoordig nog :smile: :crossed_fingers:

4 likes

Mijn ouders hebben hun huis ook gekocht met een deel van de inboedel. De verkoper was een oude man en hij nam alleen mee wat hij nog wilde. Uiteindelijk stond er een hoop meuk in, maar ook spullen die we nog jaren hebben gebruikt. Sommige dingen gebruiken ze nu 20 jaar later nog en er stonden ook wel pareltjes in zoals een aantal creuset pannen. Dus wie weet!

5 likes

Sorry hoor maar deze verkopende partij echt :triumph: net gebeld door onze makelaar dat ze alle bieders (uiteindelijk 3-5) nog 1 kans geven om hun hoogste bod in te leggen.

Wait, what? Het was toch op inschrijving? Iedereen hƩƩft toch al z’n beste bod ingelegd, want dat is wat je moet doen in de huidige markt. Dus waar is dit goed voor? Anders dan de partijen lekker opstoken en de prijs opdrijven :rage:

5 likes

Wtf wat asociaal. Je zou de neiging krijgen om te zeggen stik er maar in. Maarja dat doe je in deze markt ook niet snel.

3 likes

Ja dat laatste denk ik oprecht, wat een klootzakken. Wat gaan jullie doen?

Ik zou een klacht indienen bij de NVM, want dit riekt naar kopers tegen elkaar uitspelen.

43 likes

Ja hier schijnen makelaars best bang voor te zijn dus sowieso doen!

2 likes

Mijn ouders hebben exact hetzelfde gehad en een klacht ingedient bij de NVM die heel hoog is oogenomen. Wat ze doen is uitspelen en mag absoluut niet. De makelaar in kwestie zal dan sowieso ook een tik op de vingers krijgen. Daar win je niks mee voor nu, maar zulk gedrag is niet ok…

7 likes

Wauw meest bizarre hieraan vind ik: dit is niet eens een particulier?!

2 likes

OkƩ ik snap jullie helemaal qua klacht indien enzo, maar ik heb echt een onwijze afgankelijkheidspositie, dus het is wel makkelijker gezegd dan gedaan.

1. ik wil graag dit huis, dus wil de verkopend makelaar niet opnaaien
  2. ik wil dat mijn aankoopmakelaar haar best voor ons blijft doen een huis te vinden, dus wil haar niet in de moeilijkheden brengen

Dus hoe dien ik een klacht in zonder mijn kansen op een huis in deze markt te verkleinen?

NB. mijn aankoopmakelaar is het niet met ons eens dat dit ā€œtegen elkaar uitspelenā€ is… zij schaart het onder ā€œiedereen een eerlijke kansā€ (???). Ik ga het morgen nog eens aan haar voorleggen dat dit toch helemaal niet mag, maar pffffz.

De vraag is of wat hier gebeurt wettelijk ā€œuitspelenā€ is… ik ken de wetten en regels niet maar als je dit artikel leest dan is dat niet per definitie zo?

1 like

Ik snap het, het is ook makkelijker gezegd dan gedaan, maar je aankoopmakelaar blijft hier wel buiten schot in. Zij drijft de prijs niet op.

Vind het wel kwalijk dat ze niet voor jullie opkomt in deze kwestie.

7 likes

Nee dat snap ik maar zij is wel ons visitekaartje zegmaar. Zij vertegenwoordigt ons dus kan me voorstellen dat het haar in een kwaad daglicht zet

1 like

Ik weet enkel uit ervaring dat de NVM dit wel heel serieus opneemt. Eenmalig bieden is eenmalig bieden. Als je dan niet tevreden bent met de biedingen is dat niet de probleem van de potentiƫle kopers.

Ik vind het overigens erg kwalijk dat jullie aankoopmakelaar het niet voor jullie opneemt en deze situatie ok vind…

6 likes

Maar het hoeft toch niet nu? Heb je iets op papier, een mailtje bijv? Je kan nog even wachten met de klacht.

5 likes

Maar was er echt sprake van een inschrijving en is dat ook gecommuniceerd? Of alleen een soort informele deadline? Als je een goede aankoopmakelaar hebt dan biedt dit misschien juist wel kans om het huis te bemachtigen omdat er nog wat meer communicatie mogelijk is en het jullie ook nog de kans biedt om iets aan je bod of voorwaarden aan te passen (even positief gezien, want snap dat de onduidelijkheid en de onzekerheid vooral kut is).

4 likes

Ja ik denk dat het hier op neerkomt. Geen officiĆ«le inschrijving, dat woord is namelijk nooit gebruikt. Zo hebben wij t echter wel geĆÆnterpreteerd. Er is alleen gezegd dat er op maandag ā€œoverleg gepleegd zou worden over de biedingenā€ dus dat je tot dan had om te bieden, en daaruit komt nu voort dat ā€œieder nog een laatste bod mag doenā€. Dus tja, denk dat we niet veel kunnen helaas. Zeker wel een goed punt om evt nadien nog een melding van te maken. Ga er eens een nachtje over slapen haha