Florius een label van de abn. Om het te nuanceren: we hadden wel binnen een dag een offerte en na tekenen was alles binnen een dag rond.
Bij ons was het van de zomer ook echt een ramp met Florius. Zodra de offerte er lag ging het vlot en nu blij met de mogelijkheid om extra te kunnen aflossen.
Ik denk niet dat je in/om Winsum, en eigenlijk in alle dorpen rondom Groningen, nog een gezinswoning kunt vinden voor 200k, tenzij heel slecht onderhouden of een woonboot.
Edit: sorry ben niet de eerste die je dit vertelt zie ik
Echt veel lastiger (kom zelf uit een klein dorpje in Drenthe). Mensen uit het westen worden āimportā genoemd. Nee ik verzin dit nietā¦
OT: morgen horen we of ons bod geaccepteerd wordt. Man wat spannend
@Tas, wat @anon22550354 zegt inderdaad, import. Hoe kleiner het dorp hoe erger ook. Ik kom zelf uit Emmen en hier hoor je het bijna nooit, maar zodra je Emmen uit gaat, en helemaal als je richting de veendorpen gaat, hoe erger het wordt.
Ik ben ook in een dorp gaan wonen en onze buren uit de stad, die hier 30 jaar geleden zijn gaan wonen noemen zichzelf nog import
Ja die rente die nu stijgt. Ik wordt er zenuwachtig van.
Pas over een paar maanden ga ik mijn huis verkopenā¦
Hopelijk is dat niet zodanig van invloed dat ik straks met 2 huizen blijf zitten
Dat is lief! Thnks! Ach soms heb je dat he? Beren op de weg
Ik snap je wel, wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht wat volgend jaar pas klaar is en gaan dus pas eind dit jaar ons huis in de verkoop doen. Ik denk dat we hem wel kunnen verkopen, maar vind het wel spannend voor welke prijs. Vind het spannend of we niet met een deel overbrugging blijven zitten wat we niet kunnen aflossen bij verkoop ivm een lagere verkoopprijs.
Maar, ik probeer me maar voor te houden dat een prijsdaling niet zo snel gaat gebeuren. Tenminste, ik verwacht dat de prijzen eerst zullen stabiliseren en daarna pas gaan dalen en ik hoop maar dat dat niet binnen een paar maanden gebeurt . Maar goed, er gebeurt nu zoveel, dus je weet het nooit.
Nou echt he! Er gebeurt momenteel zo veel!
Wij hebben ook een stukje overbruggingskrediet. Ook al verkopen we de woning voor (iets) minder dan waarvoor hij getaxeerd is, dan nog kunnen we het krediet na verkoop aflossen.
Maar ja alles wat je meer overhoudt is mooi meegenomen he.
Jullie hebben de oplevering over 1 jaar?
Welke regio?
Ja, oplevering ergens in Q2 volgend jaar denken we, maar ook dat weet je nooit zeker haha. We zullen het zien, probeer me pas druk te maken als dat echt nodig is . En in Brabant!
maar de stad groningen zit dan ook vol met import, dat is echt nog wel wat anders dan drentse dorpen. Mijn ervaring met Drents dorpje is: je komt er niet tussen. Mensen doen echt niet forever onaardig tegen je, maar of je er ooit echt bij gaat horen. Nah.
Maar oke, het heeft mij 1.5 jaar gekost om door te krijgen dat met āmoiā āhalloā werd bedoeld. Ik ben niet gemaakt voor buiten de randstad
Haha ja je weet het nooit! Onze aannemer gaf al aan dat het eerste blok uit ons project ipv mei in juni opgeleverd gaat wordenā¦
Al 1 maand later, dus alles zal sowieso een maand opschuiven. Wij rekende voor ons blok eind juli, zal nu wel augustus zijn.
Maar je hebt gelijk: (nu nog) geen zorgen maken! We hebben er toch geen invloed op.
Maar zeg je eerlijk: nooit van tevoren kunnen bedenken dat dit alles zoveel stress zou geven
Drente is ook niet mijn ding hoor.
Ik woon al bijna mijn hele leven in Groningen, zou niet anders meer willen.
Ja inderdaad āmoiā hahahaha
Ik heb ooit bijna ruzie gemaakt met een Drent (dacht ik) die ākalm aanā tegen me zei. Dat is in sommige regioās gewoon een aardige groet, maar ik dacht dat hij bedoelde dat ik rustig aan moest doen. Nu kan ik ām juist wel waarderen, maar ik was toen echt zwaar beledigd.
Geen wonder ook dat die Drenten zo achterdochtig zijn tegenover import
Love Drenthe. Geboren en getogen, zou het hooguit voor Twente willen ruilen maar dan moet er wel een hele goede reden zijn!
Hier hetzelfde haha
Wat zijn de voordelen van Drenthe volgens jou? Het lijkt me soms wel eens leuk er heen te verhuizen (want meer ruimte) maar ik kan niet echt een beeld krijgen van hoe het is om er te wonen