Wij zitten hier ook mee. We huren al zo’n 9 jaar deze woning. Ondanks onze goede banen hebben we nooit kunnen kopen ivm BKR bij m’n man (kwam hij pas heel laat achter … echt sneu en pijnlijke periode is dat geweest). We zijn nu 5 jaar verder en gaan binnenkort met de bank praten wat de mogelijkheden zijn. Maar we hebben beide ook een studieschuld ( ik nauwelijks meer) en niet ergens 50k liggen om over te bieden. Vanwege dure huurhuis en kids naar de opvang. We zijn dan echt “oude” starters op deze markt. Mijn man wil eigenlijk zsm dit huis kopen (is vrije sector woning) als woonstad ermee akkoord gaat. Dat zie ik op zich wel zitten, want “je moet toch ooit instappen” en scheelt veel geld. Maar echt de markt opgaan zie ik niet echt zitten. We willen beide in Rotterdam blijven of een van de buurten net eronder zodat onze kinderen hier op school en op de opvang kunnen blijven. Vooral opvang is echt een probleem dat krijgen we niet ergens meteen voor 2 kids voor 4 dagen geregeld. Daarnaast ben ik ongeveer over 2 jaar klaar met m’n vervolgopleiding en dan is het zoeken voor een vaste plek en dat kan werkelijk overal zijn en wil niet gebonden zijn aan mogelijk te dure koopwoning als de woningmarkt gaat zakken. Je leest hier al dat de biedingen toch lager worden of langer op zich laten wachten dan bv een half jaar terug (nog steeds veel …).
En eens met @KipTokTok huren heeft echt wel z’n voordelen en we zouden met een hypotheek niet echt minder gaan betalen.