Leuk, gefeliciteerd! Spannend wel, maar ik vond het oriƫnterende gesprek heel verhelderend! We hadden toen ook aardig wat vragen op papier gezet, over de installatie tot wat mag/kan wel en wat niet.
We hebben nu net de grond gepasseerd dus de bouw kan beginnen. Waar ik van te voren niet aan had gedacht: de onzekerheid van een jaar (of langer) wachten totdat je je eigen huis verkoopt (maar als je nu huurt heb je deze zorg niet) en dus geen financiƫle zekerheid (wat doet de markt, gaan we de overbrugging kunnen aflossen) en dat vooral de eerste maand enorm veel op ons af kwam. We waren de hypotheek nog aan het regelen, maar moesten ook al het meerwerk al doorgeven en een keuken uitzoeken. We hadden ons ook verkeken op het meerwerk, het kost een stuk meer dan we gedacht hadden en nu komen we eigenlijk maar het uit en moeten we de afwerking (vloer/muren/tuin) dus van ons spaargeld of evt extra overwaarde doen. Verder zou ik ook nagaan of er na jullie huis nog meer gebouwd gaat worden en of je straks daar overlast van hebt.
Daar tegenover staat wel dat het huis helemaal naar onze wens wordt aangepast! En ik vind het hele proces nu ook heel leuk, we gaan ook regelmatig op de bouwplaats kijken hoe het er voor staat.
Op de website van Vereniging Eigen Huis staat trouwens ook veel info en een checklist met meerwerk prijzen bijv.