Ik ben al enige tijd dit topic in de gaten aan het houden en ben wel benieuwd naar jullie ideeën/gedachten bij de volgende situatie:
Ik ben single en heb een baan die rond modaal, misschien iets erboven ligt. Ik woon nu in een goedkope huurappartement, waardoor ik redelijk wat spaargeld heb. Nu ben ik de afgelopen maanden ook in het bezit gekomen van een geldbedrag n.a.v. het overlijden van mijn vader.
Eerst was het voor mij ondenkbaar om een huis te kopen, en nu lijkt het nog steeds een verre droom maar komt deze wel iets dichterbij.
In mijn regelmatige rondje funda zie ik nu een huisje voorbij komen wat voor mij wel redelijk perfect lijkt: dorp waar ik graag wil wonen, klein tuintje met wat groen. De vraagprijs zou mijn maximale bod zijn (2/3 kan ik aan hypotheek krijgen, 1/3 zou dan eigen inleg zijn). Eigenlijk had ik hiermee het huis afgeschreven, want ik kan niet op tegen overbiedingen. Nu zie ik echter dat er in de beschrijving staat: aanvaarding per 1 november 2022. Dit is dus nog een aardige tijd weg. Wat zouden jullie hiervan denken? Meer kans voor mij, omdat de meeste mensen niet zo lang willen wachten? Of juist nadelig omdat de woningprijzen misschien in de tussentijd dalen? (een mens mag dromen toch;-))