@Xiomara maar dan gaat er toch wel iets goed mis? In principe kun je geen hypotheek krijgen die zo’n groot deel van je inkomen opslokt dat je geen geld meer over hebt voor onderhoud en basis vaste lasten. Even los van voor de extreme stijging van de energieprijzen de laatste tijd, want daar kun je natuurlijk weinig aan doen en ik maak me daar eerlijk gezegd ook wel zorgen over, ons contract staat vast tot augustus maar als we dan ineens 3x zoveel moeten gaan betalen, hebben wij ook een klein probleem / blijft er weinig over voor anderen dingen.
@Barbamama wauw, ik vind dit echt erg om te lezen. Kun jij natuurlijk niks aan doen, maar dit is totaal niet wat ik ken van de tijd dat ik huurde of toen ik vroeger bij ouder in een huurwoning woonden. Nu hebben wij sinds 2015 een koopwoning, dus kunnen zeker dingen veranderd zijn maar als ik naar de vriendinnen en naaste familieleden in mijn omgeving kijk die huren (zowel sociale huur als particuliere huur via een makelaar) herken ik dit eerlijk gezegd ook totaal niet. Als er iets kapot is wat bij de woning hoort, als er lekkage is etc. wordt dat altijd snel geregeld.
Snap dat dit je alles bij elkaar mega frustreert en vind dit ook wel een beetje rieken naar huisjesmelken. Je hebt als verhuurder toch ook de plicht om een goed en veilig bewoonbare woning te verhuren, daar valt lekkage zeker niet onder en ook niet maanden wachten voor iets na veel gedoe wordt gerepareerd. Vind dat dat soort verhuurders ook gewoon kei hard aangepakt zouden mogen worden. En ook dat je bijna niks mag veranderen vind ik echt idioot, maar kan er ergens wel inkomen want ze zullen rare dingen tegenkomen. En ook het willen verduurzamen omdat dat je uiteindelijk scheelt (en het een huis ook toekomstproof maakt), maar niet mogen lijkt me heel erg frustrerend.
Las trouwens ook een keer bij een yt-video van een meisje die haar huurwoning “huurproef” had gepimpt en dat ongedaan ging maken toen ze eruit ging een hele discussie van mensen die reageerden met de dingen die je hebt gedaan zijn veel mooier dan wat het eerst was, waarom moet je het verwijderen blabla. Daar reageerde iemand op die appartementen verhuurd dat ze ook meemaken dat er bv. plakfolie over een kastje heen wordt geplakt om flinke beschadigen te verdoezelen (of plaktegels over een badkamervloer zodat ze kapotte tegels niet worden gezien).