Klopt dat is waar: maar voorlopig lijkt dat er niet in te zitten… Ecnonomen voorspellen nog een groei van 18% of iets dit jaar tov 2021.
Aaah shit zeg. Het is zo onvoorspelbaar. Kan de makelaar achterhalen waarom mensen niet hebben geboden? Veel gebreken? Of bang dat ze flink overboden zouden worden oid?
Jeetje wat een tegenvaller dan!
Wat zijn de plannen nu volgens de makelaar? Voor nu uit de verkoop halen, en straks weer fris op Funda?
Bah wat zullen jullie balen
Hebben jullie feedback gekregen van kijkers waarom ze geen bod hebben gedaan? Wij hebben dat toen van alle partijen gekregen en vonden dat heel fijn om te weten.
Heel veel succes, ik weet dat het nu even niet zo voelt maar het komt echt goed!
Dat voorspelden ze destijds ook niet.
Maar ik heb toen op wat achteraf bleek zo’n beetje de top van de markt iets gekocht en dat heeft echt heel lang onder water gestaan. En geen kip wilde het kopen toen ik er van af wilde (ver onder wat ik er zelf voor betaald had).
Dat was dan wel echt mega balen. Hoe had je dit toen opgelost? Had je toen gelukkig al veel afgelost? Of bleef je achter met een enorme rest schuld?
Maar ik denk wel dat het verschil van toen en nu is is dat er echt een mega tekort aan woningen is.
Nee niks afgelost want deels aflossingsvrij en deels beleggingshypotheek (ook zo’n topper…). Ik ben er uiteindelijk noodgedwongen blijven wonen. Heb het alsnog verkocht een paar jaar later, voor een veel betere prijs dus achteraf ben ik blij dat niemand het toen wilde kopen.
Ja ik weet het niet eerlijk gezegd, het was toen ook van 1 kijkochtend en einde middag je beste bod uitbrengen.
En echt niemand had toen verwacht dat de markt zou instorten, anders had ik natuurlijk ook nooit voor zo’n bedrag wat gekocht.
Wij hadden hem die avond al (februari). Heb je nagebeld?
Wij hadden het rapport na een week binnen. Dit was eerder deze maand
Wow dat is echt heel lang! Wij hadden hem met 3 dagen al. En dat was zelfs vlak voor kerst.
Poeh, dat is wel erg lang! Ik had hem binnen een week, dus zou er zeker iets van zeggen.
@kleinmeisje @bouwnummerzoveel @JustinBieber
Heel erg balen inderdaad. We hebben de prijs verlaagd op Funda. Er opnieuw opzetten kost rond de 500 euro.
De makelaar is nog mensen aan het bellen. Er zijn niet echt redenen waarom niet. Ja er staat volgens iemand een zendmast in de buurt (enige die wij kunnen bedenken is kilometers verderop) en iemand anders vond de tuin te klein.
Denk dat de prijs te optimistisch is. Daarnaast zijn de rentes behoorlijk gestegen. En miss werkt de oorlog ook niet mee en de stijgende energierekening??
Wat was de vraagprijs dan?
Misschien dat nu ( de oorlog in Oekraïne en de hoge energie prijzen) mensen wat huiverig worden om te bieden op huizen in een bepaald segment?
Wat voor Energie label heeft de woning?
Tja de tuin te klein? Wat is de ligging van de tuin?
€500,- om opnieuw op Funda te zetten? Niet goedkoop, maar ja je wil je huis toch verkopen.
Je kunt niet anders dan (nu ff flink balen en vloeken) doorgaan! Moet goed komen. Hoe dan ook!
Jeetje wat balen zeg! Ik heb vorige week mijn huis in Twente verkocht en dat viel ook tegen! Er leek veel animo voor te zijn maar uiteindelijk kwam de helft bij de bezichtigingen niet opdagen (zo onbeschoft) en heb ik maar 2 biedingen gehad. Had toch echt meer verwacht…
Ik vraag me dus best wel vaak af welke rol makelaren in de beeldvorming van de markt hebben. Bij ons viel het daadwerkelijke aantal hoge biedingen ook behoorlijk tegen, terwijl het er aan de voorkant uit ziet alsof alles binnen enkele dagen fors overboden weggaat
Ja goed punt, dat leek echt de standaard te zijn maar misschien zijn het toch meer de uitzonderingen. Al zal dat misschien ook weer per stad/regio verschillen.
Ik hoor dit nu wel meer van mensen, maar onder de streep heb je waarschijnlijk toch nog steeds winst gemaakt op je oorspronkelijke koopprijs?
Dit is ook wel wat persoonlijke frustratie hoor als alleenwonende bovenmodaal starter die nooit wat gaat kunnen krijgen, maar merk dit ook nu heel erg bij vrienden die ‘maar 3 ton winst hebben’ ipv de verwachtte 4. Soms mogen mensen tegenwoordig wel iets meer blij zijn met wat ze hebben of daar iig even aan herinnerd worden.
Ik denk dat de makelaar idd ook een rooskleurig plaatje voorhoudt omdat je misschien eerder geneigd bent te kiezen voor de makelaar die een hogere vraagprijs voorstelt dan een makelaar met een meer realistische, lagere vraagprijs (als de kosten ongeveer gelijk zijn).