Huizen/woningmarkttopic #2

Zou het dan echt?

4 likes

Is een logisch gevolg van de stijgende rente. Maandlasten komen op exact hetzeltde neer zo.

4 likes

Echt wel super fijn voor de mensen die een huis zoeken! Het had ook zo langer niet door kunnen gaan denk ik. Toch voel ik me om egoïstische redenen wel zuur over de hele situatie. Wij hebben net vorig kwartaal een huis bemachtigd met 20% overbieden, na zelf vaak super veel overboden te zijn. (Ben me bewust van dat ik onderdeel van het probleem ben) We wisten ook wel dat we te veel betaalden, maar stiekem best klote dat de huizenprijzen meteen na onze aankoop gaan dalen :joy:. vind het gewoon mega zuur dat ‘onze generatie’ starters lekker heeft moeten opdraaien voor de hoge huizenprijzen de afgelopen jaren, en straks onder water moeten staan, terwijl de generatie voor ons heeft kunnen profiteren van onze wanhoop. -zure post uit-

9 likes

Qua maandlasten heb je er al geen hol aan nee. Vriendin zei gisteren nog dat ze nu 300 meer zouden moeten betalen dan paar weken geleden zelfs mét inzet van meer overwaarde (zijn zoekende in een voor mij héél dure categorie haha). Zij denken nu echt na of ze wel willen verhuizen hierdoor.

4 likes

Eerst dacht ik ah mooi, wij zoeken wat nieuws. En toen nee wij willen ook verkopen. Maar eigenlijk kunnen we het wel tegen elkaar wegstrepen. Minder overwaarde maar hopelijk ook voor minder aankopen.

Wel even herberekening gaan maken ivm de stijgende rente.

2 likes

Betwijfel het wel! Als ik de makelaars hier hoor hebben ze hele moeilijke jan en feb gehad maar is het sinds maart weer gekkenhuis.

1 like

Als er een beroepsgroep is waar ik geen medelijden mee heb…

26 likes

Nou precies, gelegaliseerde maffia is het

2 likes

Zeg toch ook niet dat ik medelijden heb? Dit is enkel wat wij terughoren, plus zelf hebben ervaren. In Januari nauwelijks animo, hele slechte biedingen etc. In Maart opnieuw in de verkoop, veel animo en veel meer en hogere biedingen.

En voor de verkopers heb ik wel medelijden. Want het is behoorlijk stressvol als je huis niet verkoopt zoals gehoopt maar je wel een peperduur huis al gekocht hebt.

6 likes

Is er enige verklaring voor het verschil januari vs maart? De oorlog kan ik nog begrijpen, maar die was in januari nog niet uitgebroken natuurlijk…

2 likes

Weer schijnt toch altijd een grote rol te spelen. Korte grauwe dagen, koud buiten. Mensen zijn vrolijker en gewilliger als de zon schijnt. Een psychologisch ding. Ook was er in Januari nog sprake van corona en is dat nu natuurlijk weggeebt.

3 likes

Eind april gaan wij de sprong wagen: woning in de verkoop.
Vind het misselijk makend spannend! Onze makelaar heeft er vertrouwen in.
Hopelijk veel bezichtigingen en mooie biedingen :grin:

We gaan het meemaken!

3 likes

December/januari en de zomervakantie zijn elk jaar slechtere verkoopperioden. Mensen zijn bezig met de feestdagen en het is koud en grauw en mensen zijn op vakantie (zei onze makelaar toen wij verkochten. Of snel in oktober/november verkopen of over het nieuwe jaar richting februari)

5 likes

Klopt wel ja, wij (notariskantoor) kregen afgelopen maand weinig binnen qua overeenkomsten en nu stroomt t opeens weer binnen

4 likes

Hey Bumblebee, en?? Hoe is het gegaan? :smiley:

2 likes

Aaah lief dat je er naar vraagt!
Uiteindelijk 1 bod gekregen, de vraagprijs.
Dit bod hebben we geaccepteerd
Nu moeten ze alleen nog het voorlopig koopcontract tekenen, maar die mensen zijn niet heel snel :pensive:

4 likes

Ah! Top dat er toch geboden is. Wel zenuwslopend dat die lui niet opschieten!

Bedenktijd is al voorbij? Of gaat dat pas in na het tekenen?

Die gaat pas in na het tekenen. Maar ze wilden binnenkort langskomen nog een keer kijken. Dan ga ik er vanuit dat ze het serieus nemen.
Duimen op het beste :slight_smile:

1 like

Ja als ze nog een keer willen langskomen om te kijken, zullen ze oprecht geïnteresseerd zijn.

Zeker dat we duimen :+1:t4:

(En dat we de hele toko weer voor de 100e x moeten schoonmaken, opruimen, mooi maken, iedereen de deur uit en bijna sterven van de stress, nemen we gewoon voor lief :stuck_out_tongue_winking_eye:)

3 likes

Wij zijn vandaag meegeweest met de bouwkundige keuring en ik vond het zoooo leuk om t huis weer te zien! Zo gek hoe je dingen vergeet of je anders herinnert dan dat ze eigenlijk zijn. Maar wij zijn helemaal verliefd :smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes: nu de hypotheek nog

29 likes