Huizen/woningmarkttopic #2

Ons bod is geaccepteerd. 50.000 over moeten bieden :cry: maar waard. Echt mooi huis met potentie.
Moet wel veel gedaan worden (verouderd) maar onze makelaar zegt dat het allemaal waard is.
Nu als malle de financiering rond krijgen, over 2 maanden al overdracht en ons eigen huis nog zien te verkopen. We hebben de overwaarde wel nodig.
En ik moet nog bevallen over een paar weken.
En huidige huis is nog niet echt verkoop klaar. Zoveel op te ruimen en uit te zoeken.

Ben nu ook aan het verdiepen in overbruggingskrediet/hypotheek want we willen 1 maand beide huizen hebben om te verhuizen.
We kunnen evt. bij mijn ouder wonen die gaat dan bij partner wonen maar dan zou ik net bevallen alles moeten inpakken. Komt vast wel goed met hulp en ben blij dat we hier weg kunnen.
Krijg wel weer beetje financiƫle angst, het is zoveel geld.

17 likes

Gefeliciteerd!!! Wat fijn voor jullie dat het gelukt is en dat je baby kan opgroeien in het nieuwe huis.

Die financiƫle angst waar je het over hebt had ik ook. Het duurde even, maar na twee maanden in mijn nieuwe huis ben ik zo blij dat ik er niet meer over pieker. Mooie dingen kosten geld, want ze zijn het waard.

4 likes

Dankje!

Ja dat klopt ook. Bij dit huis had ik het ook en na paar maanden was het prima.
Het is ook echt geld waard mbt wooncomfort en uiteindelijk alles naar je eigen smaak te hebben.
We hebben beide vroeger niet breed gehad en daardoor zo’n angst om daar weer terug te komen. Vooral ik, mijn man staat er anders in.

Ookal is onze situatie heel anders dan van onze beide ouders.

2 likes

Haha, ik ging zo van ā€œscreenshot dit, omg ik ga dit nu aanpassen!ā€, naar ooh nvm toen ik 7 ton las hahaha.

Gefeliciteerd!!

Wat betreft overbrugging, je kunt ook even wachten met je oude huis verkopen voor je eigen gemoedsrust. Een overbruggingshypotheek mag max 2 jaar duren. Je zit dan wel iets langer met dubbele lasten, maar hoogzwanger/net bevallen een huis in de verkoop gooien is ook heel pittig.

4 likes

Dankje.
Ik las al dat het langer mocht duren.
Maandag komt de financieel adviseur langs, even kijken wat hij voor opties heeft.

Ik kan het nog niet geloven, maar ons bod is geaccepteerd! :confetti_ball: En ook nog eens een heel tof huis op een goede locatie. Wel vet overboden. Nu ben ik zelfs blij dat al onze biedingen op andere woningen niet zijn geaccepteerd. :grin:

47 likes

Gefeliciteerd! Leuk gevoel is dat he, dat je dan zo opgelucht kan zijn dat je die andere huizen niet gekocht hebt en dat dit t leukste huis is dat jullie tot nu toe hebben bezichtigd :heart_eyes: en t is gewoon van jullie!

2 likes

Ja ik herken dat gevoel heel erg. Ik hou nog regelmatig Funda in de gaten maar ik heb geen een huis gezien dat me leuker of fijner lijkt dan ons huis dat we een maand geleden gekocht hebben. Echt zo blij mee!

4 likes

Heeft iemand tips waar te kijken voor huurhuizen in EHV? Echt alles is zooo duur, ik vermoed door asml en philips en expats die tijdelijk komen.

Wooniezie regelt de sociale huurcorporaties in oa Eindhoven. Ik heb destijds via hun mijn appartement gevonden, ze hadden toen ook appartementen en huizen die niet op basis van inschrijftijd maar op loting gingen. Dus beetje geluk hebben, maar wel mooi als extra kansen.

1 like

Gefeliciteerd!! Ik hoop zo dat ik ook ooit dit bericht kan plaatsen haha :sweat_smile:

2 likes

Wij huren via Swe.co vastgoed. Wel in een andere Brabantse stad, maar volgens mij zitten zij ook in Eindhoven. Is overigens geen sociale huur.

3 likes

Holland2stay? Is denk ook wel duur, maar wij hebben daar best prima gehuurd in R’dam.

5 likes

Sociale huur hoeft ook niet per se want daar verdienen we te veel voor, ik ga eens alles opzoeken dankje😁

1 like

Expats is wel een probleem ja (ben zelf ook met een expat maar oke). Wij hebben net iets gekocht, ons huis hebben we via via gehuurd en de huur gaat nu met €150 per maand omhoog :grimacing: mijn vriend heeft ook via holland2stay gehuurd, is wel goed maar dan zit je wel tussen de studenten en expats, moet je wel willen. Plus er was altijd wel ergens een feestje.

1 like

Nou sinds afgelopen donderdag staat ons huis op Funda.
Diezelfde dag 5 bezichtigingen ingeboekt door de makelaar.
Ik zit de hele tijd maar te loeren: zoveel bekeken, zoveel bewaard…pfff zegt helemaal niks natuurlijk :crazy_face:
Nog nooit zo uitgekeken naar de maandag (op mijn vrije zaterdag) hopelijk appt de makelaar dan om te vertellen dat er nog meer bezichtigingen zijn ingeboekt.
Te spannend dit :face_with_spiral_eyes:

9 likes

Super spannend! En kun je de bezichtigingen niet zien in je move account?

1 like

Geen idee, makelaar heeft mij niks verteld over move account. Ik begreep ook dat er via Facebook een aanvraag was binnen gekomen, niet alleen via Funda dus.

4 likes

Gefeliciteerd! Overbieden moet helaas. Vroeger bood je eronder nu erboven.

@Bouwnummerzoveel rijden er ook mensen langs om alvast te kijken naar je huis? Bij mijn ouders was dat ze. Zelfs 1 die aanbelde om te vragen of die alvast mocht kijken.

Wij gaan donderdag foto’s maken. Hele huis moet nog foto klaar zijn. Ben benieuwd wanneer die erop komt te staan. Of dat binnen paar dagen al is.
En hoe lang het daarna duurt met bezichtigen.

Mijn uitgerekende datum komt steeds dichterbij (kan ook eerder of later komen) en ga niet in mn kraamweek het huis uit voor bezichtigen. Ik heb het liever allemaal ervoor.

3 likes