Ja en Quickie wilde die toch naar beneden krijgen want dit is echt niet te doen en je kan ook niet zonder notaris
Waaaaaat!!! Bizar?! Dat is echt heel erg veel.
Maar je hoeft niet alles wat je overbiedt uit je spaargeld te betalen toch? Wij hebben echt wel meer overboden dan dat we überhaupt aan spaargeld hebben, maar het huis is gewoon getaxeerd in de buurt van ons bod waardoor we bijna alles wat we overboden hebben meefinancieren in de hypotheek.
Ik ben het helemaal met je eens en dan denk ik nog dat mensen op dit forum/in dit topic qua salarissen nog vrij ruim boven gemiddeld zitten⦠vraag me dan steeds af hoe dat is voor mensen die een 1 - 1,5 modaal salaris hebben. Helemaal als dat uiteindelijk betekent dat je gewoon nĆet op de plek/stad kan wonen waar je je toekomst voor je zag/je naasten wonen. Lijkt me heel moeilijk.
(Mag overigens zelf niet echt klagen want heb al een koophuis, maar in deze tijd was dat vrees ik echt niet te doen geweest, wij hadden/hebben ook zeker geen tientallen kās op de bankā¦)
Hier gaat vrijwel alles weg op inschrijving en daarbij moet je aangeven tot welk bedrag je met voorbehoud doen. Volgens onze makelaar heeft het geen zin om met voorbehoud hoger dan de vraagprijs te bieden. Door sommige verkoopmakelaars wordt het zelfs in de mail met uitleg over het biedingsproces geschreven. Maar jullie nemen dus dat risico of doen jullie met voorbehoud hoger dan vraagprijs?
Lol wat?? Dan is een voorlopige deal toch ook geen drol waard lol alsof je op marktplaats op een fietsje biedt en de verkoper akkoord is, en je dan terwijl je onderweg bent om m op te halen een berichtje stuurt met āgrapje trouwens, iemand anders biedt toch meer, zie maar of je het jou nog meer waard isā
Man man wat is dit voor wereld. Ben ik gedoemd als ik mān hele leven in mān huurflatje blijf? Nouja ik wil het niet eens weten want ik zal toch wel moeten.
Ik ga in een doos onder een brug wonen
HONDERDDERTIENDUIZEND euro??? Wat Ćs dit? Sorry hoor maar in welke wereld kunnen mensen honderd!!!duizend!!! Euro sparen???
Ik denk dat hier overwaarde in verwerkt zit?
Oja tuurlijk. En stel dat die groep van 25-30 jaar stellen zijn die samen 70,000 eigen geld heeft voor hun eerste woning en die tot dat moment thuis hebben gewoond met heel weinig kosten en dus vrijwel hun hele salaris hebben kunnen sparen, dan kom je daar wel op ofzo.
Pffffff wat een kutwereld doei
Dit gaat over Belgiƫ!
Ja dat snap ik! Maar hoezo, is het dan normaal in Belgiƫ?
Ja dat zijn wel zowat de bedragen die ik in mijn omgeving hoor⦠In België moet je dus ongeveer 20% van de waarde + notariskosten etc zelf kunnen inleggen. Maar veel mensen (niet ik ) krijgen een heel mooi bedrag van hun ouders! Als je als koppel elk 50k van je ouders krijgt bijvoorbeeld, zit je al gauw aan dit soort bedragen.
Damn, zijn er nog Belgische grootgrondbezitters die een dochter willen adopteren?
Wij hebben ons voorbehoud zo gezet dat we uit zouden komen qua spaargeld als we niet de volledige financiering zouden krijgen, en dat lag net boven de vraagprijs. Maakte volgens onze makelaar ook niet uit, hij vond vooral dat ons voorbehoud een soort zekerheid richting de verkopers moest zijn van āhey kijk we bieden ook een gedeelte zonder voorbehoud dus als het huis onder ons bod wordt getaxeerd bezitten wij over voldoende eigen geld om dit op te vangen en zullen wij niet de koop ontbindenā. Dat werkte bij ons wel prima. Vooral ook omdat we een uitdraai van de Hypotheker meestuurde die aangaf wat onze leencapaciteit was als soort extra geruststelling. We hebben overigens niet in de stad een huis gekocht maar in een dorp in de buurt van een grote stad (waar de markt nog niet zo gek is als in Den Haag of Rotterdam of Utrecht ofzo).
Aha dat is nog wel een idee! Wij hebben zoān toets gedaan voor nieuwbouw, wellicht kunnen we dat meesturen. Ik zal het eens voorstellen aan de aankoopmakelaar. Bedankt!
Heel bizar! Dat is op mijn werk ook eens gebeurd met huur, de eigenaar wilde een vestiging vestiging in het buitenland openen en het huurcontract had hij al toegestuurd gekregen. Hij belde de verhuurder om er een kleine aanpassing in te laten doen, maar de verhuurder zei dat iemand anders al eerder had getekend dus dat het niet meer doorging. Uiteindelijk hadden meerdere partijen het contract gekregen en kreeg degene die als eerste tekende het pand?
Mijn vader heeft mijn broer ooit geld āgeschonkenā, maar laten vastleggen dat het gewoon ingehouden wordt van zān erfenis. Dus eigenlijk is het een voorschot op de erfenis dan.
Van wat ik zie krijgen de meesten dat bedrag gewoon, maar ik weet natuurlijk niet altijd hoe dat āachter de schermenā geregeld wordt. Soms is een deel ook een lening inderdaad. Maar een vriendin heeft bijvoorbeeld ook gewoon een huis gekregen van haar ouders! Ik kon me vanuit mijn eigen situatie ook nooit zoveel voorstellen bij dat soort rijkdom maar het bestaat toch wel echtā¦