Hebben het huis wel aangekocht met een makelaar (en ruim 30k onder de vraagprijs uitgekomen), maar hem pas ingeschakeld toen we het huis al hadden gevonden. Dit is randje Randstad en een klein stadje
Ik heb mijn huis zonder aankoopmakelaar gekocht. Op een gewilde plek net naast een grote hoofdstad. Ik heb 100 euro overboden maar ik begin mij steeds meer te realiseren dat ik zoveel geluk heb gehad…
Onze hypotheek is rond.
https://www.ad.nl/wonen/huizenprijzen-stijgen-nu-harder-in-groningen-dan-in-amsterdam~acca765a/
Niets ‘minder gewild’
Dit wilde ik ook zeggen ja. In Groningen stad zitten bezichtigingen ook gelijk vol en moet je dik overbieden, heb ik zelf ook moeten doen. Wel zonder aankoopmakelaar, had ik dus ook niet nodig om er tussen te komen zegmaar, dat is miss het verschil met de randstad.
Ah nice. Wij zijn er die paar keer niet tussen gekomen zonder makelaar, dus doen nu met. Laatst 21% overboden en het niet geworden.
Wouw, als ik dit zo lees hebb3n wij echt gelukt gehad met onze woning, nog geen 2% overboden (in Drenthe, maar toch).
Aanstaande zondag komt een collega van mn vriend onze woning bekijken, hij is al een half jaar op zoek en komt nergens tussen. Ik hoop voor hem en voor onszelf dat hij onze woning geschikt vind, zou ons ook echt zo veel schelen! Woensdag komt de makelaar dus tot die tijd is hij de enige.
@Ivory hoe lang duurde het bij jullie? Wij moeten alles 7 juli rond hebben, klinkt me zo kort!
Dat gaat lukken! Wij hebben ongeveer 4/5 weken nodig gehad, maar er is wat meer tijd overheen gegaan dan nodig omdat wij wat krap zaten qua uren weg kunnen van werk voor afspraken bij de adviseur.
Oh, echt, pak van mn hart, haha, ik dacht dat zoiets doorgaans zo 8 weken ofzo zou duren! Bedankt, hele opluchting!
Bij ons duurde het 3 weken tussen tekenen koopcontract en finaal akkoord hypotheek, terwijl ie zelfs bij 1 hypotheekverstrekker tussendoor was afgekeurd. Moet lukken dus!!
Bij ons was het in minder dan 1.5 week rond! Wij hadden wel al heel veel klaargezet in de portal van de hypotheekadviseur. Als je er even voor gaat zitten en goed kijkt hoe je dingen aan moet leveren, kan het volgens mij allemaal best snel.
Wij hadden btw wel een makkelijke situatie: geen huis om te verkopen, beide al (jaren) in loondienst en eigen geld. Dus kan ook goed zijn dat dat sneller ging hoor:)
Bedankt @Rozevarken en @Feather ! Wij hebben bijna alles al verstrekt, alleen het taxatierapport nog maar die volgt maandag/dinsdag. Dan zie ik ook geen beren meer op de weg!
Bij ons was het na het vertrekken van alle documenten binnen een halve werkweek rond!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Nog eventjes wachten maar wel lekker de tijd om alles uit te gaan zoeken. Ik denk trouwens dat elk huis wel minpunten heeft hoor, helemaal in deze markt waar je weinig tijd hebt om kritisch te zijn en de huizenprijzen maar blijven stijgen.
Nou zag het net voorbij komen op IG. Wat een prachtige woning zeg!
Dat klinkt heel goed! Ik kan me voorstellen dat een kleinere tuin wel even wennen zal zijn maar met een creatieve inrichting kun je er heel veel mee. Energieneutraal en lekker als nieuw klinkt wel jaloersmakend hoor! Wij hebben net een jaren ‘20 klushuis gekocht waar alles scheef is en de ene na de andere tegenvaller komt opzetten . Ik ben gek op oude huizen maar nieuwbouw heeft wel een hoop voordelen.
Wij hebben weer een huis op het oog en zijn weer zo enthousiast… Oud huis met een enorme lap grond op 25 min fietsen van mn werk. Straks langsrijden en dan maandag meteen contact opnemen, het jammere is alleen dat onze makelaar het verkoopt.
Ons droomhuis is online gekomen en we gaan bezichtigen. Maar ben echt al dagen van de leg ervan. Ik wil hem zo graag, we willen ook flink overbieden maar ben zo bang dat we hem alsnog niet krijgen. Daar zou ik echt stuk van zijn…