Bij ons was het na het vertrekken van alle documenten binnen een halve werkweek rond!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Nog eventjes wachten maar wel lekker de tijd om alles uit te gaan zoeken. Ik denk trouwens dat elk huis wel minpunten heeft hoor, helemaal in deze markt waar je weinig tijd hebt om kritisch te zijn en de huizenprijzen maar blijven stijgen.
Nou zag het net voorbij komen op IG. Wat een prachtige woning zeg!
Dat klinkt heel goed! Ik kan me voorstellen dat een kleinere tuin wel even wennen zal zijn maar met een creatieve inrichting kun je er heel veel mee. Energieneutraal en lekker als nieuw klinkt wel jaloersmakend hoor! Wij hebben net een jaren ‘20 klushuis gekocht waar alles scheef is en de ene na de andere tegenvaller komt opzetten . Ik ben gek op oude huizen maar nieuwbouw heeft wel een hoop voordelen.
Wij hebben weer een huis op het oog en zijn weer zo enthousiast… Oud huis met een enorme lap grond op 25 min fietsen van mn werk. Straks langsrijden en dan maandag meteen contact opnemen, het jammere is alleen dat onze makelaar het verkoopt.
Ons droomhuis is online gekomen en we gaan bezichtigen. Maar ben echt al dagen van de leg ervan. Ik wil hem zo graag, we willen ook flink overbieden maar ben zo bang dat we hem alsnog niet krijgen. Daar zou ik echt stuk van zijn…
Spannend @tessel @JustinBieber!!
Wij hebben ook weer wat op het oog. Laatst postte ik over een oké huis in de stad naast het dorp waar we eigenlijk willen wonen, maar dat bleek niks te zijn (een issue met buren). Alsof het zo moest zijn kwam vlak daarna ineens een woning in ons favoriete dorp te koop. Van buiten niet het meest aantrekkelijke huis, maar wel goed gemoderniseerd, veel ruimte van binnen en een rustige ligging. Wel gelijk flink aan de prijs vergeleken met vergelijkbare huizen, dus we twijfelen enorm over de prijs die we voor het huis over hebben. Eerst maandag maar eens bezichtigen en dan gaan we serieus nadenken over de hoogte van het bod.
Klinkt als best wel een fors bedrag. Ter referentie: wij hebben minder dan de helft betaald en dat was een percentage (1 dacht ik) van de aankoopprijs. Onze makelaar deed daarvoor exact hetzelfde wat jij nu beschrijft, ipv rondrijden hebben wij wat Funda linkjes gestuurd. Als zij er uiteindelijk voor gaat zorgen dat je hartje Amsterdam iets onder de vraagprijs kan kopen, of als je opzoek bent naar een huis van +8 ton en t dus ca 1% is kan ik het me ergens voorstellen. Maar klinkt eerlijk gezegd gewoon best wel heel duur…
Haha ja dat laatste is wel het geval met 1% zou in dit geval de aankoopmakelaar de betere optie zijn.
@anon50301661 Is het ook een ‘sjieke’ makelaar ofzo? Of kan je ergens uit opmaken waarom hij zichzelf zo prijst?
Haha dan heb ik niks gezegd, wij hebben iig 1% betaald en dan klinkt 8K bij meer dan 8 ton weer wat minder gek.
Ligt die 8.000 ook niet aan jullie prijsklasse? Ik weet dat onze aankoopmakelaar ook fors duurder wordt in de hogere prijsklasses. Daarnaast is een ochtend rondrijden en echt wensengericht meedenken iets dat de onze ook niet standaard doet (wel wensen uitvragen en meedenken bij specifieke huizen, maar niet samen bedenken wat je wilt). Vind het (mits dit bedrag no cure no pay is en je hebt contract goed kan ontbinden als die persoonlijke ondersteuning toch mee valt) best meevallen. Tenzij je al perfect weet wat je wilt, dan zou ik wellicht voor een kleiner pakket ergens anders gaan.
No shame, lekker toch. Als ik zonder grote zorgen over mijn financiële toekomst in een heel mooi huis zou kunnen wonen, zo ik het ook doen.
Zouden jullie bieden zonder voorbehoud van financiering? Ik hoor dit steeds vaker maar het voelt niet ok om te doen. We kunnen het dubbele lenen volgens de bank van wat we gaan bieden maar toch raadde ze het af. Ben alleen bang dat er iemand vlak onder dit die zonder doet en dan dus wint… what to do?
Ja ik zit met hetzelfde. Wij doen nu sinds de vorige keer met voorbehoud tot taxatiewaarde x zodat je laat zien dat je overbiedt met wat geld in je zak. Die taxatiewaarde is dan wel echt reëel en hopelijk is dat binnenkort voldoende
Ik vind het gewoon gekkenwerk dat mensen zo ver gaan om maar het huis te krijgen, voel me er ergens niet goed bij maar het is wel oprecht mijn droomhuis en ik heb het geld mocht het fout gaan. Maar we hebben het dan wel over 38.000 euro…
Oke maar waar zou het dan fout gaan? Want als de taxatie laag uitvalt, zou je dat gat kunnen dichten met je spaargeld? Want je hoeft niet het hele bedrag te lenen natuurlijk.
Ja ik zou het gat kunnen dichten, maar dan is wel het spaargeld weg en heb ik geen huis. Vind dat best een bizarre gedachte…
Nee ik bedoel, stel je (over)biedt en zegt 315. De taxatie is 290 en dat kan je dus lenen. Kan je dat gat dichten? Zo ja, dan kan je het huis betalen en hoef je geen boete te betalen (maar heb je wel veel geld betaald alleen om een huis te kopen )