Huizen/woningmarkttopic #2

Wij hebben een bedrag in gedachten maar we laten er nog een taxateur over nadenken want de vraagprijs klopt natuurlijk weer voor geen meter. Dus als dat bedrag kan, is dat het bod en als de makelaar nog wat kan lospeuteren hebben we een max bedrag afgesproken :crossed_fingers:t2:

3 likes

Wat leuk! Gefeliciteerd :star_struck::+1:t3: En top dat je “maar” 5% hebt overboden. Wij hebben een tijdje geleden 17% gedaan en nog niet de hoogste… dorp in gemeente Utrecht. Maargoed het loopt zo uiteen. Soms is het 5%, soms 21%… niet echt peil op te trekken

3 likes

Dankje! Is inderdaad geen touw aan vast te knopen, maar mijn vertrouwen in de huizenmarkt is in ieder geval iets hersteld haha!

2 likes

Wanneer moet je het bod inleveren?

12 uur maar ik van 11-12 vast op mn werk

Spannend! Denk je dat het vandaag hoort?

Denk het wel? Maar weet het niet zeker

1 like

Mijn vriend kan waarschijnlijk geen vrij krijgen voor de bezichtiging morgen :sob::sob::sob: droomhuis, en daar moet ik dan in mijn eentje heen? Gatverdamme.

@tessel succes vandaag! May the odds be in your favor

1 like

Ik ben ook alleen gegaan! Misschien proberen te facetimen?

Ja dat dacht ik ook al, als second best. Mja toch lastig als je zo’n groot bod gaat doen en je t als partner helemaal nooit zelf van binnen gezien hebt… misschien dat we in de eerste 3dagen na accepteren van het bod (as if…) nog een extra keer mogen kijken? Al denk ik niet dat er hele grote dingen zijn die ons van gedachte laten veranderen maar toch.

Het huis wat wij gekocht hebben heeft mijn vriend ook alleen bezichtigd in eerste instantie, kon het ook niet regelen met werk en mocht uiteindelijk zelf vlak voor het sluiten van de inschrijving nog komen kijken.

Zou het zeker bespreken met de verkoopmakelaar als jij/jullie enthousiast zijn over het huis

1 like

Heb je een aankoopmakelaar? Die kan dat vaak nog wel regelen voor je namelijk! Ik was alleen gegaan zonder facetime maar we hebben al 3 exact dezelfde huizen bekeken dus voor ons was het niet echt heel spannend hoe het zou zijn qua ruimtes etc.

1 like

Ja hebben een aankoopmakelaar! Hoop dat hij nog wat kan betekenen. We gaan het zien! :nerd_face:

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop.
Ik stoorde me echter wel een beetje aan je opmerking dat je vertrouwen in de huizenmarkt weer wat hersteld is. Ik begreep uit je vorige reactie dat jullie nieuw waren op de huizenmarkt en dat dit je eerste bod was. Daarnaast, je zegt dat jullie 6% hebben overboden en dat dit 30k is. Kleine rekensom maakt dat jullie dan niet echt in de categorie ‘starterswoningen’ zoeken.
Ik wil echt geen zure trut zijn, maar er zitten hier mensen die 10/15/20 keer op een huis geboden hebben en steeds naast het net vissen. Bij ons is ook pas het 12e bod geaccepteerd. De huizenmarkt is gewoon fucked up op dit moment, je hebt dus duidelijk heel veel geluk gehad.

Veel plezier in jullie nieuwe woning!

18 likes

Ik vind €30.000 overbieden ook ontzettend veel geld, en heb zelf na meerdere afgewezen biedingen (zeg je dat zo?) ook een heel stuk meer dan 6% moeten overbieden (wel over een veel lager bedrag), maar juist door deze kutte woningmarkt is het toch gewoon zo dat 6% overbieden qua % wel meevalt in tegenstelling tot veel anderen? Het blijft veel geld en ik denk dat niemand dat hier ontkent, maar begrijp wel wat ze bedoeld, hooguit wat verkeerd verwoord.

2 likes

O, dat ben ik ook zeker met je eens, uiteindelijk hebben wij bijna 20% moeten overbieden, dus 6% valt relatief mee. Mijn punt was meer dat dit haar eerste bod was, dat ze niet in de prijscategorie heeft gekocht waar bijna iedereen in zoekt en vervolgens de opmerking dat haar vertrouwen in de huizenmarkt weer een beetje hersteld was. Die viel bij mij een beetje verkeerd, wellicht betrek ik het ook teveel op de situatie waar wij 1,5 jaar lang in hebben gezeten.

2 likes

Ik realiseer me zeker dat wij heel erg veel geluk hebben gehad en mijn intentie is ook zeker niet om iemand voor het hoofd te stoten. Ik wilde alleen maar aangeven dat het toch wel mogelijk is om iets te kopen zonder enorm overboden te worden. Ik hoor namelijk om me heen dat veel mensen rustig een ton overbieden. Misschien ben ik ook naief hoor omdat ik nog weinig ervaring op deze markt had/heb.

Sorry als het vervelend overkwam!

4 likes

Maar wat ik me nu afvraag: percentages overbieden zegt toch eigenlijk ook weinig? Als je 6% overbiedt op een woning die al vet hoog in de markt is gezet, heb je misschien toch nog veel meer moeten betalen dan iemand die 10% overbiedt op een woning die juist laag is ingezet. Ik zie beide voorbij komen: volgens mij afhankelijk van de strategie van de makelaar/verkoper. De vraagprijs is toch geen vaststaande feitelijke waardering?

7 likes

Wij krijgen de sleutel begin oktober en ik voel extreem de behoefte allerlei dingen te doen en regelen voor het huis, omdat ik het leuk vind. Maar er valt weinig te doen, omdat het huis vrijwel instapklaar is. Ook hebben we weinig nieuwe meubels nodig.

Heeft iemand nog tips voor fijne verhuisdozen? Dan begin ik daar maar vast mee, haha. Of andere tips voor een beetje voorpret…

Wil je zelf verhuizen of met een verhuisbedrijf verhuizen? Wij hebben het laatst gedaan en via hun gebruikte verhuisdozen gekocht voor 1 euro per stuk. Veel fijner dan die van andere winkels en ook nog eens goedkoper.

En ik vond het erg leuk om het hele huis in floorplanner te zetten en alles alvast 3D in te richten (inclusief muurkleuren uitzoeken haha).

1 like