Huizen/woningmarkttopic #2

O, dat ben ik ook zeker met je eens, uiteindelijk hebben wij bijna 20% moeten overbieden, dus 6% valt relatief mee. Mijn punt was meer dat dit haar eerste bod was, dat ze niet in de prijscategorie heeft gekocht waar bijna iedereen in zoekt en vervolgens de opmerking dat haar vertrouwen in de huizenmarkt weer een beetje hersteld was. Die viel bij mij een beetje verkeerd, wellicht betrek ik het ook teveel op de situatie waar wij 1,5 jaar lang in hebben gezeten.

2 likes

Ik realiseer me zeker dat wij heel erg veel geluk hebben gehad en mijn intentie is ook zeker niet om iemand voor het hoofd te stoten. Ik wilde alleen maar aangeven dat het toch wel mogelijk is om iets te kopen zonder enorm overboden te worden. Ik hoor namelijk om me heen dat veel mensen rustig een ton overbieden. Misschien ben ik ook naief hoor omdat ik nog weinig ervaring op deze markt had/heb.

Sorry als het vervelend overkwam!

4 likes

Maar wat ik me nu afvraag: percentages overbieden zegt toch eigenlijk ook weinig? Als je 6% overbiedt op een woning die al vet hoog in de markt is gezet, heb je misschien toch nog veel meer moeten betalen dan iemand die 10% overbiedt op een woning die juist laag is ingezet. Ik zie beide voorbij komen: volgens mij afhankelijk van de strategie van de makelaar/verkoper. De vraagprijs is toch geen vaststaande feitelijke waardering?

7 likes

Wij krijgen de sleutel begin oktober en ik voel extreem de behoefte allerlei dingen te doen en regelen voor het huis, omdat ik het leuk vind. Maar er valt weinig te doen, omdat het huis vrijwel instapklaar is. Ook hebben we weinig nieuwe meubels nodig.

Heeft iemand nog tips voor fijne verhuisdozen? Dan begin ik daar maar vast mee, haha. Of andere tips voor een beetje voorpret…

Wil je zelf verhuizen of met een verhuisbedrijf verhuizen? Wij hebben het laatst gedaan en via hun gebruikte verhuisdozen gekocht voor 1 euro per stuk. Veel fijner dan die van andere winkels en ook nog eens goedkoper.

En ik vond het erg leuk om het hele huis in floorplanner te zetten en alles alvast 3D in te richten (inclusief muurkleuren uitzoeken haha).

1 like

Waarschijnlijk zelf! Twijfelen wel, want willen niet dat onze meubels beschadigen…

Floorplanner is een goede tip, ga ik eens induiken.

Bod is geaccepteerd :sob::tada::tada::tada:

98 likes

Gefeliciteerd!! Superfijn

1 like

Gefeliciteerd!! :partying_face:

2 likes

Jaa wat fijn! Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

OMG! :sob::star_struck::partying_face: Zo fijn voor jullie, eindelijk! En een lap grond zo te horen, wat meeeega lekker

1 like

Jaaaaa gefeliciteerd! Zo fijnā¤ļø

1 like

Gefeliciteerd!!

1 like

Mijn ervaring is dat meubels eerder beschadigen als je het zelf doet :sweat_smile:

Ja, dat bedoelde ik juist! We twijfelen omdat we meer vertrouwen hebben in verhuizers dan onszelf, haha. Maar we hebben niet mega veel meubels te verhuizen tegelijkertijd.

Oh hahaha!

Wij hadden ook niet veel maar ben zo blij dat we verhuizers hadden! Was allemaal super snel geregeld, waren in 3.5 uur oid ingepakt, naar het nieuwe huis en uitgepakt. Al het verpakkingsmateriaal (dozen, speciale dozen voor handleiding, hoes voor matras en bank, inpakpapier voor breekbare spullen) waren inbegrepen en een evt verhuislift ook. (Wij gingen van appartement op eerste verdieping naar woning van 3 verdiepingen, dus best wat trappen). Zou nooit meer zonder willen.

1 like

Wat super fijn! Gefeliciteerd! :crossed_fingers:t2:Ongevraagde tip maar ik zou wel druk zetten achter zsm voorlopig koopcontract tekenen, in ieder geval door verkopers. Tot die tijd kunnen de verkopers er nog onder uit namelijk, en het zou je maar gebeuren dat er nog iemand komt die een nóg veel hoger bod doet en ze daar alsnog voor gaan.

1 like

Ja hier gaat onze makelaar achteraan! die zei ook zoiets

thanks voor het manifesteren allemaal :heart::heart::heart:

4 likes

Manifesteer ook voor mij! Ik wil ook, ik wil ook!!! :crazy_face:

4 likes