Huizen/woningmarkttopic #2

Oh dat is echt mooi ja! Dan zou ik ook minder moeite hebben met overbieden.
Hopelijk lukt het!

1 like

Ooh ik ga voor je duimen :crossed_fingers:t2:

Zou zo mooi zijn :smiley:

1 like

Wat bijzonder! Wie verkoopt het nu dan? Of wie bepaald welk bod het wordt zegmaar?

1 like

Een neefje van de overleden dame regelt alles. Ze heeft voor haar overlijden zelf de goede doelen gekozen en de doelen beslissen met welk bod ze akkoord willen gaan. Daarom gaat er ook een paar dagen overheen tot ze weten welk bod het wordt. Maar ben wel benieuwd welke gunfactor je nog overhoudt haha, ik vrees weinig.

2 likes

@Flamoes Gefeliciteerd, fijn dat het op deze manier gelukt is!

@the.rebel.club Spannend, dat wordt duimen dit weekend! Mooi dat het geld geschonken gaat worden aan goede doelen, het lijkt me een mooie gedachte dat je misschien veel geld voor een huis betaalt, maar dat het wel ergens terecht komt waar ze er iets goeds mee kunnen doen.

Morgen komen ze bij onze huidige woning foto’s maken. Dit weekend bezig geweest met verkoopklaar maken en vanavond en morgenochtend alles schoonmaken. Wat een kutklus trouwens zeg, voelt ook echt als ondankbaar werk omdat je weet dat het over 2 weken voor de bezichtigingen gewoon weer opnieuw moet.

2 likes

haha ook nog vandaag, onze aankoopmakelaar was een paar minuten te laat dus we waren alvast naar binnen gegaan, dus toen zag ik 'm aankomen en deed ik zelf de deur voor hem open
Hij: “wat leuk dat jij zelf de deur voor me open doet :heart_eyes:”
Ik: “ja beetje manifesteren he, gewoon doen alsof ik er al woon” :face_with_hand_over_mouth: :grimacing:
Hij: ":thinking::sweat_smile: "

16 likes

Haha ik heb ook wel eens een pakket aangenomen tijdens een bezichtiging. Voelde me helemaal thuis.

8 likes

“Woont u hier?”
“Nóg niet :smirk::relieved: 
”

4 likes

Vandaag voor de 3e keer het standaard telefoontje gehad met “Helaas moet ik je teleurstellen”. De makelaar vroeg zelfs “Had je het al zien aankomen?” Wat maakt het uit of ik het zag aankomen of niet, je biedt toch altijd in de hoop dat je een kans maakt?

Ik ben pas net begonnen en nu al helemaal klaar met die inschrijvingen. Zou het best goed vinden om hier vanuit de politiek wat aan te doen, bijvoorbeeld door alleen open biedingen/veilingen toe te staan. Dan kun je in ieder geval zien wat anderen doen en daarna beslissen of je mee wilt gaan of niet.

1 like

Hmm, dan ga je elkaar alleen maar opjutten. Vond dat niet per se beter. Je moet je eigen grens vooraf bepalen en aan de hand daarvan een keer een bod doen.

9 likes

Ik zou vooral willen dat oneerlijke praktijken hard worden aangepakt en dat je jezelf niet zomaar makelaar kan noemen. Makelaars zijn echt teringlullen en komen er allemaal gewoon mee weg. Echt helemaal klaar mee.

10 likes

Daar heb je gelijk in! Dan moet je nog duidelijker voor jezelf van tevoren een grens stellen. Maar het huidige systeem werkt het extreme overbieden ook in de hand want ‘je weet niet wat de anderen gaan doen’. Kortom allemaal niet ideaal. Meer betaalbare huizen bouwen zou beter zijn :grin:

Ja het is helemaal kut. Ook dat bieden zonder voorbehoud, krijg er de zenuwen van.

Knikker vooral die beleggers eens van de markt, opzouten met je zakken met geld. Wil gewoon een eigen huis. En meer sociale huur zodat de stad niet alleen van de rijksten is!

8 likes

Trouwens LPT: geen ongepaste grapjes in het opmerkingenveld zetten bij overschrijvingen want voor je hypotheekaanvraag moet je drie maanden aan afschriften opsturen :clown_face:

8 likes

Wij hebben dus best vaak buiten het net gevist qua bieden en daardoor had ik niet eens echt nagedacht over de vervolgstappen. Ik vind het aanvragen van de hypotheek en vooral de vraag of we de taxatie rondkrijgen ook nog wel echt spannend. Oh en het tekenen van het koopcontract. Onze makelaar zegt dat we best wat tijd kunnen nemen (hij wil bijv. de vve nog bellen) terwijl ik denk: snel tekenen dan kunnen ze niet meer bedenken.

@tessel
Zijn jullie toevallig zzp’ers oid? Wij hoeven dit namelijk tot nu toe niet maar ben benieuwd of dat dan nog komt. Heb niks ongepasts maar vind het toch wel een beetje privĂ©. đŸ„Č

1 like

Nou, beiden geen vast contract maar wel artsen. dit staat in de mail van dingen die we op moeten sturen. Best heftig :grimacing:

1 like

Wij hebben ook geen afschriften hoeven sturen, alleen een overzicht van het spaargeld.

1 like

Ja snap ik! Ik heb laatst een satysfyer gekocht maar volgens mij is dat wel ‘discreet’ afgeschreven

3 likes

Wij waren geen ZZP’er maar moesten opeens vlak voor acceptatie nog wel bankafschriften aanleveren omdat ze wilden controleren of het salaris daadwerkelijk gestort werd en overeen kwam met de jaaropgave en salarisstrook. Dit was wel 2,5 jaar geleden

3 likes

Was bij ons ook bij beide aanvragen (nu, met onderneming maar 6jr geleden onder ook al).
Dat is toch ook de grap van dat verzwijgen van een studieschuld? Dat ze je afschrift mogen opvragen en dat je daar dan “DUO, -178.90” zien staan

2 likes