Ja zoiets. Maar dan gewoon op een eigen/gehuurd stuk grond. Waar je dan ook zelf een container naast kan zetten als uitbreiding oid. Als langere woonsituatie en niet voor maar even
Haha wow zo stoer dit maar je mag natuurlijk nog kijken voordat je wettelijke bedenktijd om is, dus je kunt altijd nog je keutel intrekken
Mn vriend en ik hebben een jaar in een heijmans one gewoond, wel gehuurd, maar wij vonden het best goed te doen. Er was een bovenverdiepinkje die nog best ruim was en alles is ook gemaakt op het meest handig gebruik maken van de ruimte
Precies! In het ergste geval heb ik die optie altijd nog. Maar tenzij er ineens iets heeel dramatisch is wat ze op de foto’s hebben weten te verbergen ga ik daar niet vanuit
Het lijkt me nog niet zo makkelijk om een stuk grond met nutsvoorzieningen en woonvergunning te vinden waarop niet al een huis staat.
Ik woonde ook in een studentencontainer, het is in feite gewoon een koekblik, dus 40 graden bij de eerste zonnestraal, ijs op je glas water als de temperatuur buiten onder nul kwam en maximaal geluidsoverlast (al zal je dat ergens alleen minder hebben, maar ik werd ook al wakker van wandelende duiven op het dak doordat alles zo doorklinkt in dat metaal). Ik vond het toen prima, maar als permanent huis zou ik er niet voor kiezen.
Ik volg heel veel over Tiny houses, kijk van alles op YouTube en ik hou veel projecten bij. Het is niet zo makkelijk als het lijkt, zeker niet als je het vergelijkt met hoe het in andere landen gaat. Hoewel het zeker kan met een klein budget als je zelf bouwt, moet je anders aardig wat spaargeld hebben. Je kunt in de meeste gevallen namelijk geen hypotheek krijgen. Daarnaast is beschikbare grond eigenlijk een nog groter probleem.
Nu ben ik vooral hard aan het sparen en dromen voor als mijn gemeente of iets in de buurt mogelijkheden gaan bieden.
Ik heb zelf overigens met veel plezier in een container woning gewoond als student. Maar dat vind ik toch niet vergelijkbaar met wat ik zoek in een tiny house.
Edit: de containers die ik op YouTube voorbij zie komen, zijn trouwens goed geïsoleerd en hebben weinig problemen met warmte etc.
Doet me heel erg hieraan denken : https://skilpod.com/
Maar dit is niet zo heel goedkoop vrees ik, gaat wel wat verder dan gewoon een container. Is echt een huis dan.
Kan je dan ook wel hypotheek enzo op nemen denk ik. Verder sluit ik me wat aan bij de rest. Echt wonen in een container lijkt me niet zo evident (isolatie, kostprijs want geen hypotheek, vergunningen,…). Wel een leuk idee. Vind vooral de mogelijke latere uitbreidingen wel een tof idee.
Vandaag loting van kavels gehad. We staan 1e reserve op ons favoriete kavel, precies niks dus. Degene die de kavel heeft had zonder voorbehoud van financiering gedaan, maar kan er nog wel van de optie afzien met 500 euro “boete”. Heel hard hopen dus, maar vrees het ergste
Wel fijn dat je kan zien hoeveelste reserve! Hopelijk hebben jullie geluk!!! Wij stonden ook reserve en toen ineens bij nog meer huizen (mocht vijf keuzes opgeven) ook dus belden we van oh wat is dan nu onze kans? maar konden ze niet zeggen hoeveelste reserve we waren… dus zei ik oh dus we kunnen ook de 10e reserve zijn? ‘Dat kunnen we niet zeggen mevrouw’
Oh, dat is inderdaad heel anders! Dit was een loting waar we live bij mochten zijn (met notaris ed). Edit: indien kavel van voorkeur weg was, kon je 1 reserveplaats doorgeven.
Ohh! Joh, dat daar zo’n verschil in is zeg!
Wij hebben meer dan 25% overboden in een dorp in het oosten. Iedereen was ervan overtuigd dat we hem zouden hebben maar zijn echt met tienduizenden euro’s overboden door 1 partij. Echt bi-zar.
Woensdag heb ik mijn allereerste bezichtiging en ik ben best nerveus eigenlijk. Meer mensen die dit herkennen? Wij hebben geen aankoopmakelaar dus hoop dat we een beetje serieus worden genomen
Jemig! Op welke verkoopprijs?
Ja ik vond het de eerste keer ook super spannend. We hadden helemaal een lijstje gemaakt met alles wat we aan de verkoopmakelaar wilde vragen en waar we op wilden letten. De eerste keer bieden was nog veel spannender.
Nu is het een routineklus geworden. Het went dus blijkbaar.
300.000. Wij zijn voor 380 gegaan omdat gemiddeld 60-70k word overboden hier. Maar hij is voor dik over de 4ton gegaan. We zijn tweede geworden. Echt insane. Mijn verkoopmakelaar was echt in pure shock.
Ahh wat rot
Ben dan wel gelijk benieuwd waar het was! Ik kom uit ——weg——
Wij hebben een bezichtiging bij zo’n waanzinnig geweldig huis. Hoop zo dat dat m nu eindelijk echt gaat worden. Het dorp heeft niet enorm onze voorkeur maar het is verder echt top
Hahaha nu ben ik echt benieuwd, zou je willen dm’en welk dorp je gaat kijken? Want we wonen dus echt in dezelfde hoek😂
Haha NEE want je mag dat huis niet zien
Maar ik dm je wel hahaha
Wat een totale gekte. Ik heb 7 jaar geleden een bod gedaan op een appartement. Dat appartement stond toen voor 249.000 te koop en is uiteindelijk voor 255.000 verkocht. Ik heb toen in dezelfde straat een ander appartement onder de vraagprijs kunnen kopen.
Ik zie net dat het appartement weer te koop staat dus ik kijk op funda, is de vraagprijs: 549.000
Is toch alle realiteit voorbij…