Ik zou hem persoonlijk maken. Dus waarom precies dat huis of die buurt. Je kunt best een algemene brief maken maar dan zou ik altijd één zinnetje toevoegen dat specifiek over hun huis gaat. Ik weet niet waar jullie zoeken maar stel je komt uit de buurt dan is dat misschien ook een pré? Hier verkoopt men liever aan locals.
Ik den wel (niet per se een antwoord op jou) maar dat al die dingen waar jullie het over hebben (voorbehoud financiering, bouwkundige keuring, brief, etc.) wel pas helpen als de biedingen dicht op elkaar liggen. Stel iemand biedt 30k meer dan denk ik dat je nog zulke goede voorbehouden kunt hebben, maar dan denk ik dat de meesten toch voor knaken gaan.
Hoewel, ik hoor de laatste tijd trouwens ook vaak dat verkoopmakelaars hun klanten proberen ‘om te praten’ naar een bod van een bevriende makelaar. Dus toch een lager bod maar ‘zij zoeken met een makelaar/bieden zonder voorbehoud/hebben x of y dus zij zijn serieuzer.’
Ik weet niet of hier ook mensen zitten die juist hun huis proberen te verkopen maar ik zou altijd goed zelf blijven nadenken en niet klakkeloos alles aannemen wat je makelaar zegt. Zeker als je geen haast hebt met verkopen.