Nee, huis uit 1930. Het is een appartement met een hele actieve vve en toen ik de keurder zag in ons oude huis dacht ik echt van tsja, echt onzin in een appartement. De elektra en roestige buizen zien we zelf ook wel.
Ja, want het moest voor de hypotheek
@Atlas Het is natuurlijk niet alleen het bod waar het om gaat, maar ook de eventuele voorwaarden van de koper. Wel/geen voorbehoud, wel/geen keuring, wanneer willen ze in de woning en zo is er vast nog wel meer. Het lijkt me vrij logisch dat de verkopende partij dat allemaal wel even op een rijtje wil zetten.
Best onverwacht is ons bod geaccepteerd n.a.v. onze laatste bezichtiging. Onze aankoopmakelaar had een veeeel hoger bod geadviseerd. Wij zagen dat echt niet zitten vanwege de tekortkomingen van het huis. Dus we hebben ons persoonlijke ‘max’ doorgegeven (net wat erboven eigenlijk, omdat die aankoopmakelaar zo hoog voorstelde). Nouja echt helemaal verbaasd dus!
Het stomme is dat we niet euforisch zijn en nog een beetje twijfelen. De buurt/stad is nieuw voor ons, die verbouwing kost wel wat en we hebben al met al gewoon toch nog veel overboden. Er zal ook geen budget overblijven om andere minpunten aan te pakken die bij evt. doorverkoop later onaantrekkelijk zullen zijn voor toekomstige kopers.
Heel verhaal! Eerst met de bouwkundige keuring nog maar eens door het huis lopen (oud huis). Dat halfuurtje vloog echt voorbij…
Gefeliciteerd! Ik hoor echt van bijna niemand dat ze euforisch zijn hoor. Het is toch een hele hoop geld en een vrij rationele beslissing. Is het ook in de toekomst niet mogelijk om te sparen zodat je die minpunten nog kunt aanpakken? Afhankelijk van hoe lang je er wil wonen, hoeft het niet in één keer natuurlijk.
Ja, ik snap niet dat je bij een sluiting om 12 uur het wel om 13:30 hoort, maar bij sluiting om 16 uur niet? En ook met die extra voorwaarden weet je toch wat belangrijk voor je is? Nouja, als kopende partij die tegenwoordig heel weinig te eisen heeft vind ik dit gewoon heel kut.
Ja precies, en het is ook gewoon de laksheid van sommige verkoopmakelaars wat zo frustrerend is. Als koper is het al zenuwslopend genoeg. De inschrijving van deze woning duurt nu al bijna één week. Het was fijn geweest als ze van tevoren hadden aangegeven op welke dag ze een keuze maken.
Ik denk dat juist die sluiting waar jij het over hebt (1,5 uur later al beslist) echt bizar snel is. Wij hebben 2 keer op die manier een bod uitgebracht maar beide keren werd er een dag aangehouden tussen sluiting en bekendmaking.
Zijn ook allemaal van die ‘inschrijvingen’ waarbij je wist welk bod er lag en met welke voorwaarden, waarbij je met x het hoogste bod zou zijn. Dus niet zoals het zou moeten gaan maar naar mijn ervaring wel wat nu de standaard is.
Wij kijken in —- maar weten dus NIET wat er ligt, echt super frustrerend! Waar heb jij deze ervaring? Zou dus zomaar kunnen dat wij 60.000 overbieden terwijl het hoogste bod 30.000 is. (Bij wijze van) -haal dit later weg vanwege herkenbaarheid-
Oh, dat is eigenlijk wel irritant ja! Maar ook als je een bod doet en je wordt tegen elkaar uitgespeeld dan betaal je teveel. Linksom of rechtsom betaal je teveel! Maar gelukkig weinig rente haha
Wij kopen een stuk noordelijker, hier heb ik vooral meegemaakt dat je het laatste uur nog even flink tegen elkaar uitgespeeld wordt.
Nou ook dat geeft geen garantie ik denk niet dat zij begrijpen dat er heeeel veel spanning bij zo’n bod komt kijken? Onze inschrijving was afgelopen vrijdag om 12:00 en we zouden maandag of dinsdag wat horen, maar de telefoon is heel stil. Gaan vandaag maar eens bellen maar da’s toch onmenselijk
Noujaa zeg, echt onmenselijk! Dat duurt wel heel veel langer… Goed om zelf even te bellen. Spannend🤞
Ik denk dat ze dat wel weten maar they just don’t careeeee
Of ze hebben al iemand gekozen en gewoon nog niet de moeite genomen de losers dit te laten weten
Iemand nog tips voor wat je in een brief kan schrijven aan de verkopende partij? Wat moet je er wel in zetten en wat sowieso niet? Wij moeten dat vanaf nu bij gaan sturen van onze aankoopmakelaar. Vind het echt verschrikkelijk, maar niets aan te doen helaas. Alleen we zijn echt inspiratieloos en ook niet verliefd op het huis ofzo haha. Wat een vreselijk gedoe is dit zeg. Ik haat een huis kopen haha.
Ik zou hem persoonlijk maken. Dus waarom precies dat huis of die buurt. Je kunt best een algemene brief maken maar dan zou ik altijd één zinnetje toevoegen dat specifiek over hun huis gaat. Ik weet niet waar jullie zoeken maar stel je komt uit de buurt dan is dat misschien ook een pré? Hier verkoopt men liever aan locals.
Ik den wel (niet per se een antwoord op jou) maar dat al die dingen waar jullie het over hebben (voorbehoud financiering, bouwkundige keuring, brief, etc.) wel pas helpen als de biedingen dicht op elkaar liggen. Stel iemand biedt 30k meer dan denk ik dat je nog zulke goede voorbehouden kunt hebben, maar dan denk ik dat de meesten toch voor knaken gaan.
Hoewel, ik hoor de laatste tijd trouwens ook vaak dat verkoopmakelaars hun klanten proberen ‘om te praten’ naar een bod van een bevriende makelaar. Dus toch een lager bod maar ‘zij zoeken met een makelaar/bieden zonder voorbehoud/hebben x of y dus zij zijn serieuzer.’
Ik weet niet of hier ook mensen zitten die juist hun huis proberen te verkopen maar ik zou altijd goed zelf blijven nadenken en niet klakkeloos alles aannemen wat je makelaar zegt. Zeker als je geen haast hebt met verkopen.
Leuk dat je die feedback al vaker hebt gekregen dat jullie een leuke brief hebben! Hopelijk zijn jullie gauw wel een keer de hoogste bieder!
En goede tip ja om de brief zo te maken dat het niet gekopieerd lijkt. Dat moet wel lukken! En we zijn al 1.5 jaar op zoek dus gaan niet naar een andere makelaar. Het is niet zo dat ik het voorstel van de aankoopmakelaar om een brief te schrijven stom vind, het is gewoon iets wat ik totale onzin vind omdat het dan een soort populariteitswedstrijd wordt. Dus meer het algemene principe vind ik stom haha. Maar je moet er maar in meegaan want anders heb je niks
Ook een goede tip @Flamoes om aan te geven dat we uit de buurt komen! Thanks!
Ik sluit mij aan bij wat hierboven is gezegd: het is voor een verkoper leuk om een beeld bij jullie en jullie motivatie te krijgen, dus jezelf kort voorstellen, vertellen waarom je in die regio een huis zoekt en wat je positief vindt aan het huis zijn vaak (wanneer gemeend en positief) goede aspecten om in een briefje op te nemen. Ik vertel ook altijd tussen neus en lippen wat voor werk wij doen, omdat de branche waar ik en mijn vriend in werken de illusie wekt dat we goed geld verdienen (en dus dat de hypotheek wel rond komt en we eigen geld kunnen inleggen).
Daarnaast voeg ik een foto bij van ons. Als ik weet te achterhalen wie de verkopers zijn (Google search na vinden van naambordje bij de deur of nav een like op het Facebook bericht van de makelaar over die woning) en ik kan inschatten wat voor types het zijn, dan pas ik mijn foto daarop aan. Wij hebben ooit bij een bod bijvoorbeeld bewust gekozen voor een foto in wandelschoenen bij een waterval, omdat de verkoper op Facebook allemaal natuurfoto’s uit Nieuw Zeeland had staan. In het verhaaltje benoemde ik dan natuurlijk ook dat we het dorp zo’n lekker rustige en groene plek vonden.
wow