Ik sluit mij aan bij wat hierboven is gezegd: het is voor een verkoper leuk om een beeld bij jullie en jullie motivatie te krijgen, dus jezelf kort voorstellen, vertellen waarom je in die regio een huis zoekt en wat je positief vindt aan het huis zijn vaak (wanneer gemeend en positief) goede aspecten om in een briefje op te nemen. Ik vertel ook altijd tussen neus en lippen wat voor werk wij doen, omdat de branche waar ik en mijn vriend in werken de illusie wekt dat we goed geld verdienen (en dus dat de hypotheek wel rond komt en we eigen geld kunnen inleggen).
Daarnaast voeg ik een foto bij van ons. Als ik weet te achterhalen wie de verkopers zijn (Google search na vinden van naambordje bij de deur of nav een like op het Facebook bericht van de makelaar over die woning) en ik kan inschatten wat voor types het zijn, dan pas ik mijn foto daarop aan. Wij hebben ooit bij een bod bijvoorbeeld bewust gekozen voor een foto in wandelschoenen bij een waterval, omdat de verkoper op Facebook allemaal natuurfoto’s uit Nieuw Zeeland had staan. In het verhaaltje benoemde ik dan natuurlijk ook dat we het dorp zo’n lekker rustige en groene plek vonden.