Edit: het kan nog erger. Toen we een keer niks over de verkoper konden vinden, hebben we tijdens de bezichtiging een extra blik laten vallen op de boeken in de boekenkast en de kunst aan de muur in de hoop een gezamenlijke interesse te vinden voor onze brief
Naast een aankoopmakelaar moet je ook een PR/marketing persoon inhuren.
Ik zie een leuke vacature voorbij komen. Leuke werkplek, goed aantal uren,in mijn huidige woonplaats. Wil al een tijd ander werk en er komt bijna nooit iets voorbij. Maaaar, ik heb nu een vast contract en de vacature is een jaarcontract (wel kans op verlenging, maar we willen zsm een huis kopen). Zou echt graag ander werk willen, maar dit is net zoān rotmoment.
Als je een intentieverklaring kan krijgen bij die nieuwe werkgever zit je goed. Je zou dat natuurlijk ook al tijdens de sollicitatie kunnen bespreken, zodat je van tevoren weet waar je aan toe bent en een afweging kan maken wat je wilt.
Ja, dat is waar. Mijn huidige werkgever wilde indertijd geen verklaring geven. Sloeg nergens op, want een paar maanden later had ik een vast contract. Dit huis is dus alleen op de hypotheek van mijn vriend gekocht (toen je nog in je eentje een huis kon kopenā¦). Wel een idee om dat dan bij sollicitatie al te vragen, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Mijn vriend en ik hebben beide nog geen vast contract en wel intentieverklaringen kunnen overhandigen, was verder geen probleem volgens ons hypotheekadviseur!
Ik weet dat een intentieverklaring geen probleem heeft, maar heb er dus een slechte ervaring mee om die te krijgen. Want als je dit niet hebt Ʃn geen vast contract hebt, kan het wel een probleem zijn natuurlijk.
Ga denk ik gewoon solliciteren. Als ik het niet word, is er sowieso geen probleem en anders bij arbeidsvoorwaardengesprek de intentieverklaring aankaarten. Zonde om er helemaal niks mee te doen en dat het maar in mijn hoofd blijft zitten.
Holy shit haha ik wilde nog reageren aan @quarterlife van āals je al niks weet om te schrijven misschien beter om het niet te doenā maar het is zo te lezen heel lucratief. (Ik zou dan als verkoper echt zo zitten lezen denk ik, maar ik ben ook een recalcitrant persoon)
Was dat nou hier dat ik ook eens had gelezen dat investeerder ook zulke brieven maken met fictieve personen?
Hoe dan ook echt gestoord.
Ja bij mij zouden alle briefschrijvers per definite afvallen hoor.
Dat het niet je ding is ok maar waarom zou je expres mensen afwijzen die in de huidige woningmarkt extra moeite doen voor het kopen van jouw huis? Vind dat best wel hard en onnodig. Mensen bedoelen het toch leuk. @tessel @Evenveel
Oh zo vind ik het niet overkomen eigenlijk, eerder creepy om iemand zān vakantiefotoās op te zoeken en daar je wandelschoenen op aan te passen
Haha ja ik neem aan dat de meeste mensen gewoon een normale leuke brief schrijven zonder spykids capriolen uit te halen.
Ik vind het een teken van hoe fucked up de hele markt is. Ik solliciteer niet om je bff te worden, ik leg vies hard veel geld neer om je huis te kopen.
Ja tuurlijk, maar daarom is het toch juist heel naar om dat soort mensen maar per definitie af te wijzen? Ik vind dat althans onnodig hard. Mensen doen ook maar gewoon hun best/willen gewoon ergens wonen.
Stel je krijgt die baan, zou je de intentieverklaring dan niet onderdeel kunnen maken van de arbeidsvoorwaardenonderhandeling? De verklaring is niet bindend voor de werkgever. Ik ben ook op die manier gaan solliciteren vlak voor we de zoektocht begonnen. Wij hadden wel goed berekend of we de hypotheek op 1 salaris konden betalen, mocht je een nieuwe baan vinden en na een jaar niet verlengd worden, want uiteindelijk is het allemaal onderdeel van de risico inschatting die de hypotheekverstrekker maakt maar jij zelf ook zou moeten maken.
Geen idee hoe t uitpakt bij de werkgever overigens want ik lag na 3 rondes uit de sollicitatieprocedure.
Huh er moeten toch zoveeeel mensen afgewezen worden. Dan kun je toch zelf kiezen voor welke ābriefā je gaat. Iedereen die een woning zoekt wil er graag wonen, dan hoef je geen onderscheid te maken in een brief. Vind 't ook onnodig om aan te geven dat je veel verdient bijvoorbeeld, omdat iemand die minder verdient het huis ook wel kan betalen, maar daardoor dus buiten de boot valt
Maar zij zeggen: ik wijs iemand met een brief per definitie af want ik vind dat stom.
@FISSA
Ja dat is precies wat ik zeg toch? Waarom zou je dan iemand per definitie, puur omdat diegene extra moeite doet.
(Zelf overigens nooit een brief geschreven behalve als er om werd gevraagd, maar hier is dat ook minder gebruikelijk.)
Ja, snap ik wel. Als ik tussen brieven moet kiezen dan zou ik voor de āleuksteā (in hoeverre dat kan) gaan, en dat is dan niet zoān brief als hierboven staat beschreven.
Ben sowieso allergisch voor slijmbrieven. Ook met sollicitaties
Nou afwijzen is wel heel zwaar zeg. Ik zei dus alleen als je niks weet om te schrijven is het misschien ook geen goed idee? Ja ik zou me daar persoonlijk niet senang bij voelen maar zoals ik ook letterlijk zeg het is blijkbaar lucratief dus you do you?
Ja omdat je op emoties gaat spelen. Ik heb een makelaar voor de onderhandelingen, leg daar je bod neer en laat mij met rust. Kom kijken tijdens de bezichtiging, blijf op andere momenten weg bij mijn voordeur. Zou het ook wel duidelijk aangeven hoor, dat ik daar niet van gediend ben.