Bij ons heeft onze brief hoogst wss wel geholpen. Mijn vriend woonde zijn hele leven al in deze wijk en wilde hier graag blijven wonen, iets wat voor een starter ontzettend moeilijk is. We hebben dat er oa gewoon in gezet. Wij hadden ook het hoogste bod, máár, het scheelde heel weinig en de voorwaarden van de ander bleken veel beter. Het was dus voor de verkoper eigenlijk gunstiger om voor een ander te kiezen. Maar ze gunde het een jong stel die heeel graag wilde samenwonen haha. Wat ook wel mee speelde is dat de makelaren elkaar goed kenden, dus ondanks dat we grotendeels financiering onder voorbehoud hadden, ze daardoor denk ik wel meer vertrouwen hadden. Al kan de aankoopmakelaar ook niet met zekerheid zeggen dat de hypotheek zou lukken, maargoed.
Wij weten natuurlijk ook niet wie de andere biedingen hadden gedaan, maar vermoeden dat er wel wat inversteerders en grotere verhuurbedrijven (weet even niet hoe je dat anders moet zeggen) bij zaten omdat er best veel verhuurd wordt in dit complex. Overigens zijn de overige eigenaren daar ook niet blij mee gezien dat nogal wat problemen oplevert bij de VVE. We willen dat eigenlijk aanpakken maar zien niet zo goed in hoe we dat moeten doen, maar gezien iedereen er zo over denkt denk ik dat er bij een volgende verkoop van iemand ook meer voorkeur uitgaat naar gewoon particuliere kopers.
Edit; wij hebben ooit 1 keer een briefje bij mensen door de bus gedaan, maar wisten via via dat het huis leeg stond. Kregen toen wel telefoon terug dat het om juridische redenen allemaal wat lastig ging, maar dat er anders zeker interesse was. Zelf vind ik random briefjes heel irritant. Wij wonen er echt net en hebben nu al aanvragen om het huis te verkopen. Maar snap wel waarom mensen dat doen.
Wat voor ons ook heeft geholpen is een bericht op FB. We moesten hiervoor wel een drempel over, maar waren daardoor wel in contact gekomen met meerdere partijen waarbij we toch een streepje voor hadden. Uiteindelijk vonden we zelf de huizen niks of te duur, maar zonder dat berichtje hadden we bij die huizen wss niet eens kunnen kijken. Je valt hier mensen niet persoonlijk mee lastig, maar laat wel aan je netwerk (en het netwerk van die mensen) weten dat je op zoek bent.