Ik heb opzich wel een oké makelaar (wel eens strubbelingen gehad maar altijd netjes opgelost en wel superfijn als extra paar ogen, want hij ziet alles) die ook Vleuten, de Meern etc doet. Of zoek je breder?
Nee echt rondom. Zou je t in een dm willen delen?
Alleen al k2 tov k1 2021 is 13% bij ons, een van de hoogste van NL 
Ja frustrerend is dat hé, als het aanbod gewoon uitblijft. Komt wel vanzelf, maar vraagt idd veel geduld… Wij zoeken bij voorkeur idd aan de oostkant, maar staan ook open voor richting t westen. Zal eens specifiek bij een aantal makelaars navragen of ze begeleiding bieden in ons favoriete dorp haha
Heeft iemand ervaring met een motivatie brief voor een nieuwbouwproject? Zijn er nog bepaalde do’s en don’ts?
Ik zou even de zoekfunctie gebruiken, het is al vaak over motivatiebrieven gegaan in dit topic.
Oh ga ik doen, dat zal dan in het vorige topic zijn geweest. Bedankt voor de tip 
Ik snap je gevoel helemaal hoor, wij hadden dit ook en hebben toen net op tijd tóch geluk gehad. Je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt, maar wilde alleen maar zeggen dat het kwartje net een keer wel de juiste kant op kan vallen. Maar snap je wel hoor. Elke keer die emotionele investering voor Jan lul. De enige tip die ik heb is misschien jezelf emotioneel afsluiten (maar neemt niet weg dat het ontzettend veel tijd kost) en een leukere makelaar kiezen. Misschien wat veranderen aan je voorbehouden (als je die al hebt en alleen als je je daar prettig bij voelt) maar denk dat het uit eindelijk toch meer geluk is.
Begrijp uit je bericht dat je ook samen zoekt. Kijken jullie ook altijd samen? Wij hebben het op een gegeven moment verdeeld. Misschien niet optimaal maar wel minder tijdrovend.
Thanks voor de tips. Wij proberen ons idd echt vast te houden aan ‘dat we ooit een keer wél de gelukkige zijn’, maar het begint wel zwaar te worden. We kijken en doen nu alles samen inderdaad, juist om allebei goede feeling bij het huis te kunnen krijgen. Hebben allebei die emotionele investering wel echt nodig om het enorme geldbedrag neer te kúnnen leggen. Ik moet een beetje dromen en fantaseren over hoe het zou zijn om er te wonen, om het op te kunnen brengen zo belachelijk te bieden… helpt niet mee dat we ook beide een heel stressvolle periode hebben op werk, dus kunnen ook gewoon heel weinig hebben op het moment.
Maargoed. Op naar de volgende💀
Wij moeten besluiten of we voor 12 uur een bod uitbrengen of niet. Twijfel zo want het huis is wel prima maar er is maar 1 ingangsroute de wijk in (drie routes uit) en daar staat dit huis op de hoek, de hele tuin grenst dus aan de drukke straat. We wonen nu aan een soort pleintje dat wel rustig is behalve dan krijsende kinderen. Heb in theorie liever auto geluid dan krijsende kinderen… hoe weet je nou hoe irritant het is en hoe druk t echt is? We zijn een paar keer gaan kijken maar dan wisten we t ook niet goed. M’n vriend is er vanmorgen gaan zitten en telde 67 auto’s in een half uur. Maar ja nu weten we dat… en dan? Ik wil zo graag verhuizen, ben zo klaar hiermee 
Het huis is uit 2004 en in de ventilatie roosters zit een soort demping. Er zijn wel twee ramen gesprongen maar weet niet of dat er wat mee te maken heeft, vast niet. Er is een verplichte beukenhaag en daar staat een schuttinkje voor
Het voelt zo krom ook want wonen nu veel dichter bij t centrum en rustiger… en daar is t dan dubbel zo ver weg en dan zit je aan een drukke straat. Maar de buurt is wel veel netter dan waar we nu wonen en ik vind het huis ook mooier, al verschilt het op papier weinig met ons huis.
Heeft die een ultimatum gegeven dan? Zou t vergelijken met andere makelaars. Wij kenden onze aankoopmakelaar al en klikt heel goed en ze begrijpt wat we willen en waarom we willen verhuizen. Dat vonden wij ook wat waard.
Ik kreeg als tip van iemand die voor zijn lol inschrijft op nieuwbouwhuizen om gewoon op te schrijven dat je 3 ton overwaarde hebt, dan wordt je altijd uitgenodigd (en vaak ook ingeloot) en dan kan het daarna altijd ‘ineens’ zo zijn dat je die overwaarde toch niet hebt
ik zeg niet dat je dit moet doen, maar dit is wat hij deed en het werkt elke keer.
Qua wijk wel! En dat is nu het belangrijkste. In onze wijk zijn huizen wat goedkoper en blijkbaar is het onmogelijk om echt een stap omhoog te gaan en dat we dat kunnen betalen
Mijn ouderlijk huis was ook aan een drukke weg, dus ik weet niet beter dan dat er auto’s langs rijden. Ik denk dat dat ook het soort geluid is waar je aan kunt wennen, net als dat mensen treinen na een tijdje niet meer horen. Krijsende kinderen vind ik storender, dat is geen constant geluid en vaak veel harder en onvoorspelbaarder.
Je kunt ook een bod uitbrengen en dan even kijken hoe het loopt toch? Het duurt even voordat je iets hoort/getekend hebt en je hebt altijd nog 3 dagen bedenktijd na het tekenen. Misschien dat de teleurstelling/blijdschap bij het weigeren of accepteren van het bod ook een indicatie geeft?
@Bertha Ben ik het mee eens. Wij wonen nu ook in een nieuwbouwwoning (2015) die aan de enige toegangsweg van de wijk ligt. Onze slaapkamer ligt aan de voorkant en in de zomer met het raam open slapen is voor ons geen doen door alle langskomende auto’s. Ik kan dan wel slecht tegen geluid als ik wil slapen maar toch.
Dit is voor ons wel een van de redenen geweest om te besluiten om te gaan verhuizen. Ook met het oog op ons kind dat als ze straks oud genoeg is, voor mijn gevoel niet zomaar voor de deur kan spelen zonder toezicht.
Voor onze nieuwe (nieuwbouw) woning hebben we dan dus wel specifiek op gelet.
@Bailey @Lilo
Bedankt voor het meedenken! Het is geen doorgaande weg zeg maar maar echt binnen een woonwijk. Je hebt deel 1 vd woonwijk en dit is dan t laatste deel en dus toegangsweg voor dat hele stuk. Dus vrachtwagens zullen wel meevallen en de straat is niet heel lang dus enorm hard rijden valt hopelijk mee.
We hebben uiteindelijk toch maar geboden ondanks de twijfel, en dat voelt op zich wel goed. Ergste knoop in mijn maag is weg. We hadden laatst in een dorp gekeken en als je daar op de oprit stond kon je elkaar regelmatig niet verstaan vh kabaal, ook veel vrachtwagens en landbouwvoertuigen. Dat huis was waanzinnig maar dat voelde toch niet oké. Over dit huis was ik echt verscheurd ofzo, want willen gewoon echt verder met ons leven en gevoelsmatig kan dat niet in ons huis (lekker mysterieus haha maar denk dat de reden er niet zo toe doet)… maar je wil ook wel echt een fijne plek natuurlijk.
Vaak kun je al wel wat informatie online vinden over hun regels! Althans bij mijn woningbouw wel over keukens en sanitair. Bij mij staan vaste periodes voor vervanging van die zaken.
Ik denk er soms ook wel over: wil ik geen luik met vlizotrap ipv dat schijtluik zonder trap dat nu in de vliering zit? Wil ik geen vaste airco? Vooral die airco is mijn hartenwens haha maar daarvan heb ik dus geen idee of ‘t mag en zo ja hoe.
Hier heb ik dus ook gekeken. Sowieso zelfde huis. Geen problemen met de ligging (afvalverwerking leek me handig qua verbouwing) maar ik sprak buren verderop aan over hoe het daar was om te wonen en ik kreeg een berg drama over me heen over vreselijke overlast van een (piepklein) woonwagenkampje vlakbij. Ik kan leven met alles behalve (geluids)overlast, dus ik skip deze.
Wel fijn dat je een eerlijk antwoord kreeg op je vraag! Kwam je die omwonenden toevallig tegen?