Huizen/woningmarkttopic #2

Was het in Utrecht? Dan kan het niet anders. Ik ben nu vet benieuwd of jij toevallig degene bent die ik de afgelopen dagen bij twee bezichtigingen ben tegengekomen. Slim trouwens die buren aanspreken, had de makelaar er nog naar gevraagd en die was van: heeeerlijk wonen hier. Hebben uiteindelijk geen bod gedaan.

We zijn het niet geworden, het kostte 375 en hadden 417 geboden. Ze wilden niet zeggen hoeveel het was geworden. Baal toch wel, al hebben we vanwege de twijfel ook niet maximaal ingezet ofzo, dus eigen schuld I guess

@Lula haha wow

1 like

Jammer! :heart:

2 likes

Als jij 'm stiekem hebt gekocht vind ik het minder stom!!! Maar vast niet? :stuck_out_tongue:

Hahhaha uh staat het in het dorp waar ik zoek? Maar nee geen huis gekocht :joy:

1 like

Nee, maar wie weet had je je vriend zover :stuck_out_tongue:

2 likes

Hahaha dat gaat mij nooit lukken.

Huh, juist wel! :grinning: als het op basis van courtage is, wil hij dat je zoveel mogelijk voor het huis betaalt want dan krijgt hij meer. Als je hem een vaste prijs geeft, heeft hij geen voordeel bij een hogere prijs.

1 like

Oh sorry! Dan heb ik helemaal verkeerd gelezen :slight_smile:

Nee hoor, in dit topic is het ook besproken!
Ik ben onlangs ingeloot voor een nieuwbouwhuis. Ging op basis van motivatie en financiële check.

1 like

Nou, voor iedereen die dĂ© oplossing wil horen voor de huidige woningmarkt, kijk vanavond RTL. Ik zag net een voorstukje van Editie NL waarin kijkers hun tips geven om de problemen op te lossen. Komt er een Anja in beeld “Simpel. Niet overbieden. Ik vind dat je respect moet hebben voor de vraagprijs”. Ja meid daarmee word je als koper vast succesvol :roll_eyes:

15 likes

Hahaha. Wij hebben een keer 10% bovenop de vraagprijs gedaan en toen zij de makelaar ‘joe er ligt al 20% zonder voorbehoud, ik dacht ik bespaar ons allen de moeite’. Laat staan dat je de vraagprijs biedt

3 likes

Was het niet gewoon die vrouw van dat filmpje van De Speld?

2 likes

Prachtige tip😂 zeker gezien dat iedereen tegenwoordig zijn vraagprijs inzet met de gedachte er gaat 60k overheen

Oh ik zie het. Ik moest blijkbaar op motivatie zoeken ipv motivatiebrief

1 like

Vandaag kreeg ik weer eens een realiteitscheck. Een collega vertelde dat haar maatje zojuist een huis in Amsterdam gekocht voor 9 ton. Ik dacht oh zal wel een groot pand zijn dan. Is het een appartement van 110m2 op de vierde verdieping. Ben nog steeds in shock. Niet alleen dat je zoveel geld hebt, maar ook wat je krijgt voor zoveel geld.

6 likes

Ja, min of meer toevallig, ik kijk altijd of ik iemand zie. Deze mensen kwamen net de deur uitlopen. Mijn ervaring is dat mensen het heerlijk vinden om advies te geven over hun straat.

2 likes

Ja, Utrecht. Dit was het eerste huis wat ik heb bekeken in L., heeft qua wijk niet mijn voorkeur. Voelt ook nog raar om meer dan een half miljoen uit te geven aan een huis daar. Maar ja, leukere wijken zijn nog minder leuk geprijsd.

2 likes

Ja voor ons vergelijkbaar. L. Heeft ook echt niet de voorkeur en we dachten een tijdje terug: als we nu daar gaan kijken lukt het misschien daar, maar werden daar laatst echt grof overboden (boden 20% over en bleek alsnog ruim te weinig) dus ook daar is de gekte toegeslagen. Was ook te zien met de prijs en verwachting voor dit huis. Zag er prima uit hoor, maar voor de kosten die je daar komende jaren aan zou hebben vond ik het gestoord.

Er staat momenteel een huis bij ons in de straat te koop voor 250 duizend bovenop wat wij een jaar geleden hebben betaald (wel andere staat). Hiervoor stonden ze voor 100/150 daaronder te koop. Ik vind dit echt niet normaal, het gaat gewoon om een rijtjeshuis. Ik ben wel benieuwd of ze dit bedrag ook echt gaan krijgen.