Weet niet waar het huis staat maar hier maakt het niet uit hoe belachelijk de prijs is. Binnen 2 weken is het verkocht. Moet wel zeggen dat het afgelopen jaar de prijzen mega zijn gestegen. Ons appartement is van 225 naar 325 vraagprijs gestegen in 9 mnd tijd.
Echt bizar. Dit is wel een populaire stad en populaire buurt in Noord Holland
Wij krijgen vandaag / morgen bericht over inschrijving van twee nieuwbouwprojecten en een bieding op een bestaande woning. Zou toch leuk zijn als één van deze drie huizen iets wordt, maar mijn verwachting is nul 
Spannend zeg!! Weet je inmiddels al meer?
Bij de bieding zijn we het iig niet geworden, nieuwbouw nog niks van gehoord.
Wat raar zeg, hopelijk snel goed nieuws!
Balen dat het niet opschiet aan de kant van de verkopend makelaar. Lijkt me inderdaad slim om daar via jullie makelaar achteraan te gaan. Hopelijk krijgen jullie het nog snel rond.
Wij zitten een beetje in hetzelfde verhaal. Wel wat eerder de conceptakte gekregen, maar toen was ineens iedereen vrij bij de verkopend makelaar. Gelukkig hebben ze zich daarna verontschuldigd en direct alle kritiekpunten (zo ver als mogelijk) aangepast. We kunnen deze week eindelijk tekenen en kunnen aankomende woensdag het huis nog eens zien als bouwkundige en taxateur langskomen.
Mmm zonder koopcontract kan de bank je aanvraag ook niet beoordelen? Althans niet definitief. Hopelijk krijg je snel antwoord!
Ik zou gewoon pushen tbh. Dit is geen situatie waarin bescheiden blijven je gaat helpen. De makelaar heeft het vast druk maar 2 weken is echt lang. Het is ook echt niet fijn voor de verkopers overigens want jullie bedenktijd gaat pas in als er is getekend.
Goed dat je hebt gebeld! Als ze een nvm model gebruiken dan kunnen ze het binnen een kwartier maken dus ik zou er op staan dat ze het sturen voordat je je aanvraag naar de hypotheekverstrekker stuurt vandaag. (Normaal ben ik echt niet zo’n pusher maar heb gemerkt dat met een huis kopen echt niks vanzelf gaat.)
Dit hadden wij toen ook.
Hebben veel moeten bellen en doen.
Ik weet nog wel dat ik elke keer gebeld werd (1e contactpersoon) op de dag van de beslissing.
En alle onderhandelingen deed omtrent overname van spullen etc.
En dat mijn vriend het verlossende telefoontje kreeg van de makelaar.
Ik zat echt van, hoe dan? Je belt mij elke keer, en dan ineens het meest belangrijke telefoontje bel je mijn vriend.
Bij alle hypotheekinformatie werd steeds alleen mijn vriend genoemd in de aanhef, terwijl we 50/50 verantwoordelijk zijn voor de hypotheek èn we hebben hem afgesloten bij een bank waar ik al bij zat (en hij niet).
Mijn vriend vond me een aansteller dat ik dat stom vond, ik vond het vooral erg typisch weer
Herkenbaar, alhoewel het bij jou nog wel een paar tandjes erger is. Ik had toen ook de hypotheekadviseur erop aangesproken dat ik alle communicatie deed en dat toch mijn vriend structureel als eerste werd genoemd. Toen kreeg ik als antwoord terug dat banken dat zo willen als er informatie aangeleverd wordt? 

Oooh, ik vind dat zo een hatelijk antwoord.
De brieven dan onze gemeente komen wel op mijn naam binnen omdat ik net iets ouder ben (7 weken).
Heb ooit eens gehad toen ik nog alleen was ging kijken voor een appartement met een goede vriend. Toen ging die verkoopmakelaar tegen hem van alles uitleggen en doen. Dus die vriend zo:’ joh, ik koop het niet hé? Dat is haar pakkie an, ik ben alleen mee voor de support’.
Die kop van die incompetente makelaar ook.
Was wel meer mis met zijn houding
Volgensmij wordt de oudste in het huishouden aangesproken. Tenminste bij mijn zusje en een vriendin zijn de brieven aan hun gericht en niet aan hun vriend, en zij zijn beide ouder dan hun partner.
Ja dit, ik ken ook een vrouw die als eerste stond omdat zij ouder is.
Ik was namelijk ook verontwaardigd bij de hypotheekadviseur, maar ben jonger dan mijn partner.
Haha damnit, ik ben namelijk wel ouder dan mijn vriend 🥲
Haha tegen mij zei de verkoopmakelaar een keer dat ik maar aan mijn vriend moest vragen hoeveel ik mocht overbieden toen ik meteen een bod wilde doen. Hij gebruikte zelfs het woord centjes.
Wat een klapmongool.
Kan je toch niet maken.
Stel jij bent degene die het meeste in het laatje brengt? Halve zool, heb je een klacht ingediend?
Dit viel me zo erg op ook bij het hele huis kopen-proces ja. Ik heb een huis gekocht met een goede vriend van mij, maar tijdens bezichtigingen hebben we nooit ontkent dat we een stel waren. En de makelaar refereerde gewoon (waar ik bij was) naar mij door ‘je meissie’ te zeggen tegen die vriend van mij? Ik vond dat zo raar.