Qua wijk wel! En dat is nu het belangrijkste. In onze wijk zijn huizen wat goedkoper en blijkbaar is het onmogelijk om echt een stap omhoog te gaan en dat we dat kunnen betalen
Mijn ouderlijk huis was ook aan een drukke weg, dus ik weet niet beter dan dat er auto’s langs rijden. Ik denk dat dat ook het soort geluid is waar je aan kunt wennen, net als dat mensen treinen na een tijdje niet meer horen. Krijsende kinderen vind ik storender, dat is geen constant geluid en vaak veel harder en onvoorspelbaarder.
Je kunt ook een bod uitbrengen en dan even kijken hoe het loopt toch? Het duurt even voordat je iets hoort/getekend hebt en je hebt altijd nog 3 dagen bedenktijd na het tekenen. Misschien dat de teleurstelling/blijdschap bij het weigeren of accepteren van het bod ook een indicatie geeft?
@Bertha Ben ik het mee eens. Wij wonen nu ook in een nieuwbouwwoning (2015) die aan de enige toegangsweg van de wijk ligt. Onze slaapkamer ligt aan de voorkant en in de zomer met het raam open slapen is voor ons geen doen door alle langskomende auto’s. Ik kan dan wel slecht tegen geluid als ik wil slapen maar toch.
Dit is voor ons wel een van de redenen geweest om te besluiten om te gaan verhuizen. Ook met het oog op ons kind dat als ze straks oud genoeg is, voor mijn gevoel niet zomaar voor de deur kan spelen zonder toezicht.
Voor onze nieuwe (nieuwbouw) woning hebben we dan dus wel specifiek op gelet.
@Bailey @Lilo
Bedankt voor het meedenken! Het is geen doorgaande weg zeg maar maar echt binnen een woonwijk. Je hebt deel 1 vd woonwijk en dit is dan t laatste deel en dus toegangsweg voor dat hele stuk. Dus vrachtwagens zullen wel meevallen en de straat is niet heel lang dus enorm hard rijden valt hopelijk mee.
We hebben uiteindelijk toch maar geboden ondanks de twijfel, en dat voelt op zich wel goed. Ergste knoop in mijn maag is weg. We hadden laatst in een dorp gekeken en als je daar op de oprit stond kon je elkaar regelmatig niet verstaan vh kabaal, ook veel vrachtwagens en landbouwvoertuigen. Dat huis was waanzinnig maar dat voelde toch niet oké. Over dit huis was ik echt verscheurd ofzo, want willen gewoon echt verder met ons leven en gevoelsmatig kan dat niet in ons huis (lekker mysterieus haha maar denk dat de reden er niet zo toe doet)… maar je wil ook wel echt een fijne plek natuurlijk.
Vaak kun je al wel wat informatie online vinden over hun regels! Althans bij mijn woningbouw wel over keukens en sanitair. Bij mij staan vaste periodes voor vervanging van die zaken.
Ik denk er soms ook wel over: wil ik geen luik met vlizotrap ipv dat schijtluik zonder trap dat nu in de vliering zit? Wil ik geen vaste airco? Vooral die airco is mijn hartenwens haha maar daarvan heb ik dus geen idee of ‘t mag en zo ja hoe.
Hier heb ik dus ook gekeken. Sowieso zelfde huis. Geen problemen met de ligging (afvalverwerking leek me handig qua verbouwing) maar ik sprak buren verderop aan over hoe het daar was om te wonen en ik kreeg een berg drama over me heen over vreselijke overlast van een (piepklein) woonwagenkampje vlakbij. Ik kan leven met alles behalve (geluids)overlast, dus ik skip deze.
Wel fijn dat je een eerlijk antwoord kreeg op je vraag! Kwam je die omwonenden toevallig tegen?
Was het in Utrecht? Dan kan het niet anders. Ik ben nu vet benieuwd of jij toevallig degene bent die ik de afgelopen dagen bij twee bezichtigingen ben tegengekomen. Slim trouwens die buren aanspreken, had de makelaar er nog naar gevraagd en die was van: heeeerlijk wonen hier. Hebben uiteindelijk geen bod gedaan.
Ik woon ook in een straat die de toegangsweg voor de hele wijk is. Totaal geen last van ook al wonen we in een oud huis. Hoorde het zelfs niet toen er voor de deur geschoten werd Enige nadeel is dat de glazenwasser regelmatiger langs moet komen. Daar is echt geen beginnen aan.
We zijn het niet geworden, het kostte 375 en hadden 417 geboden. Ze wilden niet zeggen hoeveel het was geworden. Baal toch wel, al hebben we vanwege de twijfel ook niet maximaal ingezet ofzo, dus eigen schuld I guess
@Lula haha wow
Jammer!
Als jij 'm stiekem hebt gekocht vind ik het minder stom!!! Maar vast niet?
Hahhaha uh staat het in het dorp waar ik zoek? Maar nee geen huis gekocht
Nee, maar wie weet had je je vriend zover
Hahaha dat gaat mij nooit lukken.
Huh, juist wel! als het op basis van courtage is, wil hij dat je zoveel mogelijk voor het huis betaalt want dan krijgt hij meer. Als je hem een vaste prijs geeft, heeft hij geen voordeel bij een hogere prijs.
Oh sorry! Dan heb ik helemaal verkeerd gelezen
Nee hoor, in dit topic is het ook besproken!
Ik ben onlangs ingeloot voor een nieuwbouwhuis. Ging op basis van motivatie en financiële check.
Nou, voor iedereen die dé oplossing wil horen voor de huidige woningmarkt, kijk vanavond RTL. Ik zag net een voorstukje van Editie NL waarin kijkers hun tips geven om de problemen op te lossen. Komt er een Anja in beeld “Simpel. Niet overbieden. Ik vind dat je respect moet hebben voor de vraagprijs”. Ja meid daarmee word je als koper vast succesvol
Hahaha. Wij hebben een keer 10% bovenop de vraagprijs gedaan en toen zij de makelaar ‘joe er ligt al 20% zonder voorbehoud, ik dacht ik bespaar ons allen de moeite’. Laat staan dat je de vraagprijs biedt