Was het niet gewoon die vrouw van dat filmpje van De Speld?
Prachtige tip😂 zeker gezien dat iedereen tegenwoordig zijn vraagprijs inzet met de gedachte er gaat 60k overheen
Oh ik zie het. Ik moest blijkbaar op motivatie zoeken ipv motivatiebrief
Vandaag kreeg ik weer eens een realiteitscheck. Een collega vertelde dat haar maatje zojuist een huis in Amsterdam gekocht voor 9 ton. Ik dacht oh zal wel een groot pand zijn dan. Is het een appartement van 110m2 op de vierde verdieping. Ben nog steeds in shock. Niet alleen dat je zoveel geld hebt, maar ook wat je krijgt voor zoveel geld.
Ja, min of meer toevallig, ik kijk altijd of ik iemand zie. Deze mensen kwamen net de deur uitlopen. Mijn ervaring is dat mensen het heerlijk vinden om advies te geven over hun straat.
Ja, Utrecht. Dit was het eerste huis wat ik heb bekeken in L., heeft qua wijk niet mijn voorkeur. Voelt ook nog raar om meer dan een half miljoen uit te geven aan een huis daar. Maar ja, leukere wijken zijn nog minder leuk geprijsd.
Ja voor ons vergelijkbaar. L. Heeft ook echt niet de voorkeur en we dachten een tijdje terug: als we nu daar gaan kijken lukt het misschien daar, maar werden daar laatst echt grof overboden (boden 20% over en bleek alsnog ruim te weinig) dus ook daar is de gekte toegeslagen. Was ook te zien met de prijs en verwachting voor dit huis. Zag er prima uit hoor, maar voor de kosten die je daar komende jaren aan zou hebben vond ik het gestoord.
Er staat momenteel een huis bij ons in de straat te koop voor 250 duizend bovenop wat wij een jaar geleden hebben betaald (wel andere staat). Hiervoor stonden ze voor 100/150 daaronder te koop. Ik vind dit echt niet normaal, het gaat gewoon om een rijtjeshuis. Ik ben wel benieuwd of ze dit bedrag ook echt gaan krijgen.
Weet niet waar het huis staat maar hier maakt het niet uit hoe belachelijk de prijs is. Binnen 2 weken is het verkocht. Moet wel zeggen dat het afgelopen jaar de prijzen mega zijn gestegen. Ons appartement is van 225 naar 325 vraagprijs gestegen in 9 mnd tijd.
Echt bizar. Dit is wel een populaire stad en populaire buurt in Noord Holland
Wij krijgen vandaag / morgen bericht over inschrijving van twee nieuwbouwprojecten en een bieding op een bestaande woning. Zou toch leuk zijn als één van deze drie huizen iets wordt, maar mijn verwachting is nul
Spannend zeg!! Weet je inmiddels al meer?
Bij de bieding zijn we het iig niet geworden, nieuwbouw nog niks van gehoord.
Wat raar zeg, hopelijk snel goed nieuws!
Balen dat het niet opschiet aan de kant van de verkopend makelaar. Lijkt me inderdaad slim om daar via jullie makelaar achteraan te gaan. Hopelijk krijgen jullie het nog snel rond.
Wij zitten een beetje in hetzelfde verhaal. Wel wat eerder de conceptakte gekregen, maar toen was ineens iedereen vrij bij de verkopend makelaar. Gelukkig hebben ze zich daarna verontschuldigd en direct alle kritiekpunten (zo ver als mogelijk) aangepast. We kunnen deze week eindelijk tekenen en kunnen aankomende woensdag het huis nog eens zien als bouwkundige en taxateur langskomen.
Mmm zonder koopcontract kan de bank je aanvraag ook niet beoordelen? Althans niet definitief. Hopelijk krijg je snel antwoord!
Ik zou gewoon pushen tbh. Dit is geen situatie waarin bescheiden blijven je gaat helpen. De makelaar heeft het vast druk maar 2 weken is echt lang. Het is ook echt niet fijn voor de verkopers overigens want jullie bedenktijd gaat pas in als er is getekend.
Goed dat je hebt gebeld! Als ze een nvm model gebruiken dan kunnen ze het binnen een kwartier maken dus ik zou er op staan dat ze het sturen voordat je je aanvraag naar de hypotheekverstrekker stuurt vandaag. (Normaal ben ik echt niet zo’n pusher maar heb gemerkt dat met een huis kopen echt niks vanzelf gaat.)
Dit hadden wij toen ook.
Hebben veel moeten bellen en doen.
Ik weet nog wel dat ik elke keer gebeld werd (1e contactpersoon) op de dag van de beslissing.
En alle onderhandelingen deed omtrent overname van spullen etc.
En dat mijn vriend het verlossende telefoontje kreeg van de makelaar.
Ik zat echt van, hoe dan? Je belt mij elke keer, en dan ineens het meest belangrijke telefoontje bel je mijn vriend.
Bij alle hypotheekinformatie werd steeds alleen mijn vriend genoemd in de aanhef, terwijl we 50/50 verantwoordelijk zijn voor de hypotheek èn we hebben hem afgesloten bij een bank waar ik al bij zat (en hij niet).
Mijn vriend vond me een aansteller dat ik dat stom vond, ik vond het vooral erg typisch weer