Ik durf het bijna nog niet uit te spreken en zal denk ik pas als de financiering rond is en ons huis verkocht is weer relaxt slapen. Maar we hebben vandaag een optie geaccepteerd op een nieuwbouwhuis dat dit jaar nog af is. We gaan Utrecht wel verlaten, maar dat is prima zo aangezien het huis wat we gaan kopen echt mijn burgerdroom is.
Wow! Ik duim voor je! Wat vet. Hebben jullie erg ingebonden qua wensen of valt het mee?
Nee het is precies wat we willen, alleen dan een klein halfuur rijden/kwartier treinen verderop. Lang over getwijfeld, maar financieel scheelt het echt (+meer ruimte, heel duurzaam, dicht bij de stadskern) en we gaan alsnog naar een levendige stad.
Hoop het zo voor je
Denk dat het wel goed komt. Huis verkopen lukt sowieso wel en onze hypotheekadviseur denkt dat het appeltje eitje wordt, maar toch spannend.
Haha, herkenbaar hoor. Vandaag hypotheekofferte gekregen en nu geloof ik er pas echt in! Terwijl we theoretisch veel meer mogen lenen.
Ik ben echt superblij voor jullie. Na al je verhalen over die rotsituaties waar je al tegenaan bent gelopen vind ik het echt tof dat je ook omschrijft als je burgerdroom en dat het gelukt is!
Yessss! Wat fijn voor jullie!
Wat super!! Veel succes met de financiering en de verkoop maar ook zeker een voorzichtige gefeliciteerd!
We kregen net telefoon van de hypotheker en de taxatie van âonsâ huis is lager uitgevallen dan gedacht. We komen nu nog 15.000 tekort.
Moet eigenlijk heel veel doen voor werk nu maar ik zit alleen maar te paniekjanken. Gvd.
Edit: We hebben âmaarâ ongeveer 50.000 euro overboden op een mooi huis met tuin in Haarlem. We dachten echt dat we wel goed zouden zitten.
Het huis wat jullie verkopen of kopen?
Kopen, is ons eerste huis. Sorry mn post was onduidelijk.
We hebben natuurlijk ook zonder voorbehoud van financiering geboden, want tja wat moet je anders in deze tijd.
Misschien nog opzoek naar een andere taxateur?
Oh shit wat een stress joh! De verkopend makelaar bellen? Vragen of hij een eh âbevriende taxateurâ heeft? Volgens mij gebeurd dat vrij vaakâŠ
Is er een mogelijkheid tot familielening? Heb je nog bedenktijd?
Ja in principe heeft mijn vader een x bedrag beloofd voor mijn eerste huis alleen heeft hij zojuist mijn zus ook aan een huis geholpen en nu heeft hij niet zo veel geld vrij Ă la minute. Pas over een paar maanden geloof ik. Verder geen vermogende mensen in onze omgeving helaas.
Volgens die vrouw van de Hyptoheker is het hoogst ongebruikelijk om nog een andere taxateur in te schakelen. Dat zou natuurlijk ook weer een paar honderd euro extra kosten.
Ik weet ook niet of we daar iets mee opschieten.
Wat is het voorstel van de mevrouw van de Hypotheker om dit snel op te lossen dan?
Ik denk niet dat die hier een oplossing voor heeft, want het is uiteindelijk niet haar verantwoordelijkheid als iemand overbiedt die dat eigenlijk niet kan betalen. Het is een ingecalculeerd risico, hoe sneu dat nu ook voor Branko is.
Boete betalen en het huis aan ons voorbij laten gaan of persoonlijke lening aflsuiten.
Je mag een second opinion taxatie aanvragen, maar een taxatie mag ook niet teveel afwijken van een eerdere taxatie. Dan kan er een onderzoek gedaan worden naar de makelaars omdat 1 van de 2 dan zân werk niet goed heeft gedaan. Ik denk dat makelaars dat risico niet snel zullen nemen en dat een 2e taxatie daarom ook niet veel af zal wijken van de eersteâŠ
Je zou met de verkopers om tafel kunnen gaan en kijken of je kunt heronderhandelen? Ik weet niet of er meerdere bieders waren en hoeveel zij geboden hebben, maar misschien dat de verkopers akkoord gaan met een lager bedrag zodat je het nog net rond krijgt?