Wij hadden ook een private lease auto die niet bkr geregistreerd was. Dat was een foutje van de leasemaatschappij, want dat moet wel. Onze hypotheekadviseur gaf aan dat dit een probleem kan worden (als in: minder leencapaciteit) als de bank naar je bankafschrift kijkt en die afschrijving ziet staan.
@blair dat komt omdat ze rekenen met 65 procent van je maandlast bij een hypotheekaanvraag omdat ze ervan uitgaan dat 65 procent het financieringsgedeelte (de lening dus) is, en 35 procent het servicedeel (wegenbelasting, verzekering, onderhoud). Die servicekosten heb je met een eigen auto ook dus tellen niet mee voor de hypotheekaanvraag
Ooit komt er een omslagpunt, de vraag is alleen wanneer. En dit punt kan eerder komen dan je denkt:
We zijn nu alvast een biertje aan het drinken in de mogelijke nieuwe woonplaats. Even de boel een beetje manifesteren.
). We hadden een flinke rekenfout/tegenslag met de verbouwing en hebben nu een lening bij een familielid dus fijn als het gefixt is maar een taxatie slaat echt nergens op. Behalve de ketel is amper gevraagd naar wat we allemaal hebben verbeterd en verduurzaamd. Ik word iig geen huizenflipper want alle stress en alles wat bij zoān verbouwing komt kijken betaalt zich niet per se uit. Gelukkig halen we het er aan woongenot wel dubbel en dwars uit en ik ben heel blij dat we überhaupt een mooi huis hebben kunnen kopen dus ik mag niet zeuren! Wil alleen even meegeven dat niet elke verbouwing direct funda-makeover winsten oplevert
(of wij zijn slechte verbouwers haha)