Heel herkenbaar. Ik woon ook samen met mijn vriend in een redelijk betaalbare huurwoning (wel vrije sector) op een leuke plek en kunnen dus ook goed sparen. Hoeven hier nu ook niet perse weg. Bij ons is het meer het idee van: moeten we niet gewoon afwachten met kopen? Als de prijsstijgingen zo doorgaan betaal je over 5 jaar 1 miljoen euro voor een rijtjeswoning en dat lijkt me niet heel realistisch
Ooit komt er een omslagpunt, de vraag is alleen wanneer. En dit punt kan eerder komen dan je denkt:
- Het Cassandra-model van Nomura maakt duidelijk dat zes landen kwetsbaar zijn voor een credit crunch of complete financiƫle crisis.
- Nederland is een van die landen.
- De laatste keer dat de kwetsbaarheidsindex boven de 100 uitstak was in 2007-2008, vlak voor de kredietcrisis uitbrak.
Wij zijn ook vooral geĆÆnteresseerd in nieuwbouw. Geen gedoe met overbieden, geen overdrachtsbelasting en aan het huis hoef je de komende 15 jaar amper wat te doen en je kunt het helemaal naar eigen smaak inrichten. Helaas ook hier weinig nieuwbouwprojecten in de omgeving. Dus hopelijk komt dar binnenkort wel! Tot die tijd kijken we wel naar bestaande woningen maar vind de meeste woningen het niet waard om al mijn spaargeld voor in te zetten.
We zijn nu alvast een biertje aan het drinken in de mogelijke nieuwe woonplaats. Even de boel een beetje manifesteren.
). We hadden een flinke rekenfout/tegenslag met de verbouwing en hebben nu een lening bij een familielid dus fijn als het gefixt is maar een taxatie slaat echt nergens op. Behalve de ketel is amper gevraagd naar wat we allemaal hebben verbeterd en verduurzaamd. Ik word iig geen huizenflipper want alle stress en alles wat bij zoān verbouwing komt kijken betaalt zich niet per se uit. Gelukkig halen we het er aan woongenot wel dubbel en dwars uit en ik ben heel blij dat we überhaupt een mooi huis hebben kunnen kopen dus ik mag niet zeuren! Wil alleen even meegeven dat niet elke verbouwing direct funda-makeover winsten oplevert
(of wij zijn slechte verbouwers haha)