Inderdaad een interessant artikel. Het eerste idee zal misschien op het eerste gezicht niet heel veel verschil maken maar het afschaffen of aanpassen van de kostendelersnorm heeft ook positieve gevolgen voor bijvoorbeeld jongeren waarvan de ouders een uitkering ontvangen of het inwonen bij iemand die een uitkering ontvangt (met inschrijving).
In mijn werk kom ik nog vaak genoeg verhalen tegen waarbij achttienjarigen (of jongeren überhaupt) vroeg het huis uit gezet worden doordat het gevolgen heeft voor de uitkering van de ouders wanneer hun kind volwassen wordt, of dat mensen niet bij familie of vrienden kunnen inwonen (met inschrijving) omdat zij dan gekort worden op de uitkering. Ook relaties waarin inderdaad aparte woningen worden aangehouden om hier financieel voordeel uit te halen (niet alleen uitkering maar ook bepaalde toeslagen) hoor je vaak genoeg. Ik denk dat dit zeker zal schelen voor dak- en thuislozen en woningzoekenden in het algemeen.
Het lijkt mij een positieve ontwikkeling om zoveel als mogelijk te onderzoeken hoe de bestaande woonruimte optimaal gebruikt kan worden. Het liefst zie je natuurlijk een oplossing die in een keer een groot verschil maakt maar alle kleine beetjes die helpen zijn welkom. 
Knijp m wel een beetje