Gefeliciteerd!! Fijn dat het zo snel is gegaan. En beterschap/sterkte!
Het is ‘em niet geworden bij ons. Er was een hoger bod met betere voorwaarden. Echt even balen want het huis voelde echt heel goed. Nu maar weer verder met de zoektocht
We hebben gisteren te horen gekregen dat ons bod is geaccepteerd ontzettend blij!
Huis en buurt voelden gelijk goed!
Nu de hypotheek rondkrijgen, wat zijn jullie ervaringen daarmee? We hebben gelukkig een onafhankelijke hypotheekadviseur die alles gaat regelen, we hoeven alleen maar de documenten aan te leveren. Maar vind het toch wel heel spannend nog.
Gaar denk ik ook pas over als ik met de sleutel in mijn hand sta hahaha
Bij mij net zo! Heb 2 weken geleden te horen gekregen dat mijn bod is geaccepteerd. Heb zonder voorbehoud geboden en snelle overdracht. In principe zou alles goed moeten gaan met de hypotheekaanvraag (ook via onafhankelijke adviseur), maar door vakantieperiode duurt alles net wat langer. Ik denk dat ik pas weer opgelucht kan ademhalen wanneer ik de sleutels uiteindelijk in handen heb.
Hier ook!
Vandaag is het echte heen en weer mailen tussen hypotheekadviseur (ons) en de bank begonnen. Hopelijk zijn ze morgen tevreden met alle documenten en gaan ze het beoordelen. Zo opgelucht als het rond is.
Hoop het ook! Komen vragen voorbij waarvan je wist dat die kwamen maar dan opeens ook dingen over het taxatierapport en dat voelt dan onzeker omdat ik geen idee heb hoe normaal dat is. Morgenochtend gaat dit feest van verklaren en toelichten weer verder
Ik ben het met je eens maar ik vind dit soort toko’s ook moreel onjuist. Blackstone pompt ook de hele Hema leeg. Echt een boevenbende is het. Ik vind dat pensioenfondsen ook kritischer moeten kijken waarin ze investeren. Er is echt nog wel een groot verschil tussen verschillende soorten investeerders en hoe ze in de markt opereren.
Maar goed uit eindelijk ligt de verantwoordelijkheid wel ij de overheid vind ik. Je zult altijd blijven houden dat mensen naar manieren zoeken om rijker te worden net binnen de grenzen van wat mag.
Het is zeker aan een overheid om regels te maken, maar het is ook aan mensen zelf om na te denken en voor medemensen te zorgen. Om een soort rode knop te hebben dat 2500 euro huur voor een appartement, simpelweg om je te verrijken, onfatsoenlijk is en stil te staan bij hoe die 2500 euro wordt opgebracht en wat daarvan de gevolgen zijn. Het is gewoon schurkengedrag met ‘meer meer meer’ als enige motivatie. Dat is regels of geen regels verwerpelijk.
Ja, in dat artikel staat ook zo’n zin van Blackstone dat ze de stijging niet kunnen verklaren. As if. Tuurlijk kunnen ze dat. Gierigheid noemen we dat. Rupsje nooitgenoeg. Denk ook niet dat zij hoofdschuldigen zijn hoor. Het helpt niet als een minister de markt af verklaart en in China gaat lopen vertellen dat we een lekker aantrekkelijke markt hebben voor investeringen en dat klimaat actief faciliteert. Maar ik hoop dan toch altijd dat mensen toch een knoop in hun maag krijgen als ze het uitvoeren. Ijdele hoop hoor, alles wijst uit dat men zich never individueel verantwoordelijk voelt. Maar toch, mens mag dromen.
Vond dit een interessant artikel. Bij dat eerste idee (d.m.v. veranderen regelgeving stimuleren dat mensen met een uitkering samen gaan wonen) vraag ik me wel af hoeveel je daar echt mee wint. Hoeveel mensen in Nederland hebben een relatie, krijgen allebei een uitkering maar wonen niet samen?
Dat tweede idee, bij sociale huur de wachttijd van mensen bij elkaar optellen als ze samen gaan huren, klinkt imo veelbelovend. Is in ieder geval iets wat ik zelf wel had gewild als ik en bijvoorbeeld m’n vriend of m’n zusje allebei op de wachtlijst voor sociale huur had gestaan.
Inderdaad een interessant artikel. Het eerste idee zal misschien op het eerste gezicht niet heel veel verschil maken maar het afschaffen of aanpassen van de kostendelersnorm heeft ook positieve gevolgen voor bijvoorbeeld jongeren waarvan de ouders een uitkering ontvangen of het inwonen bij iemand die een uitkering ontvangt (met inschrijving).
In mijn werk kom ik nog vaak genoeg verhalen tegen waarbij achttienjarigen (of jongeren überhaupt) vroeg het huis uit gezet worden doordat het gevolgen heeft voor de uitkering van de ouders wanneer hun kind volwassen wordt, of dat mensen niet bij familie of vrienden kunnen inwonen (met inschrijving) omdat zij dan gekort worden op de uitkering. Ook relaties waarin inderdaad aparte woningen worden aangehouden om hier financieel voordeel uit te halen (niet alleen uitkering maar ook bepaalde toeslagen) hoor je vaak genoeg. Ik denk dat dit zeker zal schelen voor dak- en thuislozen en woningzoekenden in het algemeen.
Het lijkt mij een positieve ontwikkeling om zoveel als mogelijk te onderzoeken hoe de bestaande woonruimte optimaal gebruikt kan worden. Het liefst zie je natuurlijk een oplossing die in een keer een groot verschil maakt maar alle kleine beetjes die helpen zijn welkom.
Ik vind het nog niet eens een slecht idee maar ik vind het wel weer typisch dat mensen met een uitkering de oplossing moeten gaan bieden voor een probleem dat veroorzaakt wordt door de vermogenden.
Belasting op vermogen is nihil in Nederland
Op zich zijn woningbouwverenigingen vroeger gewoon opgericht door het collectief van bewoners dat in de woningen ging wonen. Ik denk wel dat een verruiming van de regels kan leiden tot een lagere woningnood. In Duitsland is het veel gewoner om een woning te delen. De woningnood is daar ook veel minder.
Wat ik hier in de buurt zie, zijn heel veel oude weduwen die alleen in een groot huis wonen. Het kabinet Rutte heeft destijds de Bejaardentehuizen afgeschaft en wilde dat ouderen zo lang mogelijk thuis blijven wonen.
Wat volgens mij echt ontbreekt zijn juist fijne woongroepen voor ouderen waar ze zelfstandig maar met wat zorg en hulp kunnen wonen. Op die manier komt er op de woningmarkt weer wat meer doorstroom.
Ik heb me net pas ingeschreven voor sociale huurwoning dus jeej lekker 10 jaar wachten tot ik in aanmerking kom voor een plek. Ik ben al 30 dus geen leuke realiteit maar ik kan toch niet terug de tijd in om het te veranderen. Voel me desondanks een beetje successful adult dat ik het eindelijk heb gedaan ondanks dat ik niet weet waar ik precies werk tegen die tijd
Precies dit. Prima idee, maar typisch voor onze wijze van denken om dan vooral te vinden dat de minder vermogende ander dat mag gaan doen. Er wordt in dit artikel niks gezegd over de echte grootwoners. Want we weten allemaal dat de mensen die dit soort ideeën bedenken en uitwerken doorgaans ruimer in m2 én ruimer in grond wonen dan de mensen waarvan nu onderzocht is hoe ze genoegen kunnen nemen met minder. Ga eerst maar eens in gesprek met gemeenten die momenteel bewust inefficiënte woningen bouwen.
Ik vind het samenwoon-ding op zich een goed idee, maar zo vallen singles wel nog een keer buiten de boot
Hoe werkt het eigenlijk als je biedt zonder voorbehoud van financiering en je je huis nog moet verkopen? De overdracht op t huis dat we willen zou zijn in januari dus dat duurt nog even. Moet de financiering dan vlak voor de overdracht geregeld zijn of veel eerder?
Onze adviseur is ziek en onze aankoopmakelaar op vakantie en de vervanger belt maar niet terug en over 1 uur en 10 minuten moet ons bod binnen zijn Knijp m wel een beetje