Huizen/woningmarkttopic #2

is dat niet bij een huis? dus dat de verkoopmakelaar van huis x niet ook de belangen kan behartigen van een aankopende partij

3 likes

Waarom volgen spannende dingen elkaar toch altijd op? Nog niet eens het koopcontract getekend dus het volledig opgeluchte gevoel kan er nog niet eens helemaal zijn en nu alweer stress omdat we het huis verkoopklaar moeten maken, en wat als de verkoop tegenvalt, poe. Ik werk niet (vanwege ziekte) dus voel ook wel druk om alles goed in orde te maken. En verhuizen is ook zo kut maar verhuisd zijn natuurlijk heel fijn. Maar wil wel even fast forward naar het verhuisd zijn deel šŸ„²šŸ˜…

2 likes

Heel herkenbaar, het is ook veel wat geregeld moet worden en moet gebeuren. De makelaar helpt je vaak wel op weg met hoe je het verkoopklaar kunt maken en een van de weinige voordelen van deze tijd is dat het waarschijnlijk toch wel verkoopt. Toen ik eenmaal begonnen was met opruimen luchtte het ook heel erg op om lekker te ontspullen en je klaar te maken voor het nieuwe huis. Het is even doorbijten de komende maanden maar straks zit je heerlijk in je nieuwe huis!

1 like

We hebben een drukke week vol bezichtigingen gehad en op 1 woning een bod gedaan. De makelaar is wel echt een boefje want hij heeft aan ons dingen doorgegeven over het andere bod die wij weer hebben meegenomen in ons eindbod. Dat eindbod hebben we net neergelegd dus hopelijk kunnen we de vakantie proostend beginnen :tada:

2 likes

Wow we zijn het gewoon geworden?! Ben nog een beetje in shock maar wel heel blij haha

63 likes

Is dit echt zo? Ik heb net een huur contract getekend waarin staat 3% + inflatie.

Het js van een grote landelijke vastgoed maatschappij en het zijn hun standaard contracten. Mijn contactpersoon zei al ā€˜kleine kans dat we echt zoveel gaan verhogen want we willen ook niet dat iedereen na 2 jaar de huur opzegt omdat het te duur wordt, maar het staat wel in het contract want het contract is in ons voordeel geschreven’…
Ik houd mijn hart vast :pray:

Ja!

2 likes

Afgelopen week hypotheekgesprek gehad en volgende week meteen eerste bezichtiging gepland. Ik had me nog zo voorgenomen om mijn verwachtingen laag te houden, niet te hard van stapel te lopen, maar ik zie mezelf er al helemaal wonen. Dit wordt nog een leuk proces :sweat_smile:

Wel super spannend allemaal, vond het altijd een heel groot ding, een huis gaan kopen en het hele proces er om heen. Nu gaat het dan hopelijk binnenkort toch gebeuren!

4 likes

Hoe lang duurde het bij jullie tussen het accepteren van het bod & het tekenen van koopovereenkomst? En was de koopovereenkomst in 1x goed of moesten er nog zaken worden aangepast?

Bij mij duurde het beide keren iets van 3 of vier dagen! Koopovereenkomst was gewoon in 1x goed.

Hier echt maar 1,5 dag ofzo, ik schrok ervan hoe snel dat ging haha

Wij kregen na 1,5 week de conceptovereenkomst. Daar had ik nog wat opmerkingen over en uiteindelijk hebben we 2,5 week na acceptatie van het bod de overeenkomst getekend.

Bij mij ging ie ook nog twee keer over en weer omdat er sullige fouten in zaten bijv over de vve. Ik kreeg de koopovereenkomst echt de dag nadat mijn bod was geaccepteerd. Maar na aanpassingen een week later pas getekend.

1 like

Wauw, dan zit je echt niet op te letten. Bij ons haalde de makelaar wat trucjes uit met de voorbehouden die we hadden, waardoor we daar eigenlijk nauwelijks een beroep op zouden kunnen doen. Ik heb het idee dat hij dacht daar wel mee weg te komen omdat we het hele aankoopproces zelf deden.

1 like

Kan je op het kadaster als gewone sterveling nagaan hoeveel er voor een woning is betaald met hypotheek en eigen geld?

Wij willen niet aan onze vrienden vertellen hoeveel we hebben betaald voor onze woning (het is namelijk belachelijk te veel). Nu gaan zij het tegen die tijd opzoeken op kadaster, zeggen ze. Moeten ze vooral doen, maar wij hebben heel veel eigen geld ingelegd (spaargeld/erfenis), en wil eigenlijk niet dat mensen dat weten.

🄲 matig…

Maar thanks voor je antwoord!

1 like

Waarom zouden je vrienden überhaupt willen weten wat jullie voor een huis hebben betaald? Als jullie gelukkig zijn, is het toch goed?

13 likes

Ja geen idee, willen ze weten. Mensen vragen er blijkbaar heel vaak naar, heb ik de afgelopen tijd gemerkt.

Maar ik wil het gewoon niet zeggen omdat mensen dan gaan denken, oh wow je hebt veel te veel betaald. Of als we het weer verkopen dat we dan verlies lijden ofzo.

1 like

Iedereen betaalt gevoelsmatig te veel in deze markt. Maar dat is wel wat het tegenwoordig kost.

6 likes

Hmm. Het is tegenwoordig veel geld of je hebt geen huis. Vind het stiekem een beetje sneu van je vrienden. Alsof het je een ander persoon maakt als je het niet zegt.

8 likes