Ik vind het zelf ook prettig als vrienden dit wel doen. Vooral omdat de scheidslijn nu zo groot is dat ik echt niet de indruk wil wekken dat mijn vriend en ik nu kopen waar we hard voor gewerkt hebben. Of dit ook maar enigszins comfortabel zelf kunnen financieren. Itâs luck. Juiste tijd, juiste huis gekocht en nu juiste tijd verkopen en dus om een kut reden voor veel mensen onbereikbaar. Merk ook dat ik het bij vrienden die het nog beter hebben (jubeltonnen of gewoon huizen die volledig uit geld van ouders gekocht worden) en dus in de stad kunnen blijven wonen, chill vind om te weten dat ik niet ergens iets fouts heb gedaan, maar dat gewoon hun geluk is.
Tldr: ik snap goed dat vrienden superbenieuwd zijn wat jij betaalt en waarvan. Geeft geen recht om het op te zoeken.
@tessel haha mijn nieuwbouwwoning is ook âamsterdamseschoolâ. Reden: boven elk raam zitten een aantal verticale bakstenen in een andere steenkleurđ Kreeg trouwens vandaag nog van een collega âwel een hele bijzondere tijd om een huis te willen kopenâ te horen