Ik heb geen ervaring met bestaande bouw kopen. Wij hebben een nieuwbouwhuis en ik denk dat wij nooit meer naar een oudere bestaande woning kunnen gaan omdat we nu verpest zijn. In de zomer koelt het huis waardoor ik liever binnen zit dan buiten haha.
Tuurlijk, je moet enorm veel geld meenemen of meefinancieren. Over heel veel dingen moet je al vroeg over nadenken, want het later uitvoeren hoeft niet altijd goedkoper te zijn (of mooier!). Zo hebben wij een buitenkraan (425 euro) in de achtertuin gelijk met de bouw gedaan. Buren hebben het later gedaan voor 100 euro. Onze buitenkraan zit gelijk aan de gevel, die van hen ziet er zo uit
Ja de tuinen zijn veel kleiner dan bestaande bouw. In de voortuin vind ik dat niet erg, want je ziet vooral in bestaande bouw dat mensen er helemaal niets meedoenā¦
Wij hebben het idee dat we wat closer zijn met onze buren, omdat we samen door hetzelfde proces gingen.
Wij zijn niet van plan om te verhuizen, maar mocht dat wel zo zijn, dan zou ik weer voor nieuwbouw kiezen, ondanks dat je echt alles op moet bouwen.

reactie hier