Heb je al gebeld met de makelaar? Vaak staan huizen nog als beschikbaar op Funda, maar als je dan belt blijkt dat het al lang verkocht is
Onze hypotheek is ook rond, eindelijk. Na weken gezeur over percentages van schuld over een bedrag in een bv gaf ik dinsdsg aan dat we van hypotheekadviseur gingen wisselen. Omdat we het zat waren. Vanmorgen kwam de offerte binnen
Ik heb beide topics de laatste tijd helemaal doorgelezen en zo spannend, wij hebben vandaag een bod gedaan op een huis!
Het huis voldoet aan al onze wensen, maar de keuken, badkamer en wc moeten wel gemoderniseerd worden. Daarom staat het huis nog te koop en is het in prijs verlaagd.
De aankoopmakelaar heeft nu zelfs een bod onder de aankoopprijs gedaan, maar ik vind het wel heel spannend omdat er meerdere kijkers kwamen.
Ik ben zo zenuwachtig omg
Ik zit in vergelijkbare situatie (nieuwe baan aangeboden gekregen) en mij is aangeraden als het kan te wachten tot het passeren. Praktisch kan na de offerte ook, maar volgens mij mocht dat formeel niet.
De bank kan altijd de documenten opnieuw controleren, als ze dat doen voordat de overdracht is geweest dan loop je wel het risico dat ze de hypotheek niet meer geven. Ik zou het zelf niet doen voordat je de sleutel hebt. Maar overleg dit vooral met je financieel adviseur.
Ik ben ontzettend opgelucht onze hypotheek is ook rond! Viel me nog mee, gelukkig hadden we een goede adviseur met contacten die ze ook goed achter de broek zat haha. Nu alles nog tekenen en naar de notaris sturen
Wij hebben gisteren voor de eerste keer een bod gedaan, bij het eerste huis dat we ook bekeken hebben. Moest het via de mail indienen en zou vandaag iets te horen krijgen. Ik vind het zo spannend, niet normaal.
Als het bod geaccepteerd wordt, moeten we zo snel mogelijk een taxateur laten komen, omdat onze aankoopmakelaar wel twijfelt of de taxatie gelijk komt te liggen met de vraagprijs. Als het te veel afwijkt en we moeten veel eigen geld gebruiken om te overbruggen, kunnen we in de 3 dagen bedenktijd er nog van af zien. Krijg wel zenuwen van deze constructie, ook al is de kans dat het echt veel scheelt niet heel groot.
Ah spannend! Hebben jullie zonder voorbehoud geboden?
Nee wel met voorbehoud. Maar we kunnen nog best wel wat eigen geld inleggen, maar dat stoppen we toch liever in verbeteringen dan in overbieden. Onze makelaar gaf aan dat het dan nog best tricky kan worden om er onder uit te komen, als je het geld wel zelf hebt.
Oh zo, ja natuurlijk. Je moet het voor zoân voorbehoud natuurlijk ook echt niet rond kĂșnnen krijgen, gewoon zeggen âoja jammer, taxatie is te laagâ lukt dan niet. Nou ik hoop mee voor je!
(Nouja gelukkig wel een huis maar geen koophuis)
Ik heb niks overboden, maar ik heb geluk gehad dat hij aangemeld was bij de makelaar en nooit op funda heeft gestaan en dit is nu bijna 4 jaar terug.
Ja zo moeilijk. Ik zei ook elke keer tegen mezelf dat ik dat niet moest doen, die emotionele investering steeds werkt op een gegeven moment best uitputtend. Maar volgens mij kun je het bijna niet nĂet doen. Succes, hoop dat het snel lukt!
Wij hebben ongeveer 10.000 overboden, maar wel 3.5 jaar geleden. Was toen echt een andere huizenmarkt - nu wordt hier zoveel meer overboden - alleen heel populair type huis in onze stad (herenhuis) dus alsnog moeilijke zoektocht en te maken met overbiedingen etc.
Niets omdat we voor nieuwbouw zijn gegaan met de redenatie: geld wat je overbiedt ben je âkwijtâ en nu stop je het in je huis (misschien meer om het voor onszelf goed te praten ) maar bij bestaande huizen zaten we tussen de 0 - 15k afhankelijk van het huis, maar dat bleek altijd veel te laag
Ik ben hierbij ook heel erg benieuwd naar het koopjaar. Denk dat het niks zegt als mensen die in 2015 of zelfs 2019 hebben gekocht ook reageren.
Ja en ook wat, want zoals nieuwbouw word niks overboden natuurlijk.
Met vorige (huidige) huis gewoon de vraagprijs en nu bij het nieuwe huis (net getekend!!! ) 101.700
zaten wel âmaarâ 6000 boven het op een na hoogste bod. We verwachten meer dan een ton overwaarde op ons huis dus ook weer niet zo schokkend ofzo gevoelsmatig wat we hebben overgeboden.
Ik heb 8000 overboden in 2019 met vraagprijs 290.000. In saaie (grotere) gemeente in Zuid-Holland vlakbij Den Haag.
Edit: 100 m2 met tuin en drie slaapkamers.
0, hebben een nieuwbouw woning gekocht. Van de 80k overwaarde gaat 50k in een rechte lijn naar het nieuwbouwhuis. De overige 30k gaat naar aflossing.
Was een gok om extra opties te nemen op het huis maar zo blij dat t goed is gegaan.