Daar heb je maar 1 reden voor nodig: van de hypotheekverstrekkers heb je vóór aankoop van het huis niet zwart op wit dat/voor welk bedrag zij een hypotheek aan jou verstrekken.
Maar ik ben dan ook iemand die bieden zonder voorbehoud van financiering in deze markt een schijnzekerheid vind geven. Mensen denken daarmee meer zekerheid te hebben, maar in de praktijk hebben ook de mensen die onder voorbehoud bieden zich over het algemeen goed laten voorlichten en heb je in beide gevallen je huis opnieuw snel verkocht. Als het dan gaat tussen mogelijk 10% boete kunnen opeisen als de koop niet doorgaat of zeker zijn van een paar duizend euro extra bij verkoop, dan zou ik als verkoper voor het laatste kiezen. Maar dat is mijn overweging, iedereen maakt zo zijn eigen afweging en ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin je als verkoper toch anders beslist.

