Ik weet niet zeker hoe lang het zo is eigenlijk, sowieso de laatste 3 jaar kon ik het al voor 1 september downloaden! Ligt misschien ook aan de uni bedenk ik me nu? Op EUR en tu delft kan het sowieso
@En_17_Anderen als dit om duwo gaat: die kan het in de steden waar ze zitten tegenwoordig gewoon bij de uni opvragen, dan moet je je wel ergens anders inschrijven. Anders wordt het niet geaccepteerd (dat was bij mij zo)
Wij hebben 3/4e van onze hypotheek verzekerd, maar niet met het idee om alles te gebruiken voor hypotheekaflossing. Mocht ƩƩn van ons komen te overlijden hebben we ongeveer de helft v/d hypotheeksom nodig om even comfortabel te kunnen leven als tijdens het afsluiten, en dan hebben we nog 25% extra zodat degene die overblijft geen zorgen hoeft te hebben over andere zaken (zoals studies van potentiele kinderen maar ook buffer etc). 3/4e van de hypotheek verzekeren kostte ook echt maar 2 euro meer dan de helft.
Heeft iemand een geniale quote voor een bord tijdens het woonprotest op de Dam. Ik ga er heen, maar kom niet ver met creativiteit. En Geen woning, geen kroning (enige wat er in mij opkomt) slaat natuurljk nergens op.
Misschien een quote uit de songteksten van Hang Youth 
Laat je villa & auto weg haha, dan bekt het wel lekker ook
Wij zijn al een paar maanden gestopt met de zoektocht, ik denk een goede keuze, maar voel me er nog steeds zo bitter en teleurgesteld over. En dan hebben we nog het geluk dat we een prima huurwoning hebben, we zouden er de komende 5 Ć 10 jaar echt makkelijk kunnen blijven wonen. Als ik dan die verhalen lees over tijdelijke huurcontracten, ongelooflijk⦠Maar we hadden ons er wel op verheugd, bij elk huis waar we een bod op hebben gedaan in ons hoofd ingericht/verbouwd. Vraag me echt af er de komende jaren iets gaat veranderen of dat we de boot hebben gemist en als we ooit weer gaan zoeken of we er dan uberhaupt nog op vooruit gaanā¦š„²
Geen huis is niet pluis
Weg met het gespuis, geef me een huis
Geen wijken alleen voor rijken
Doorbreek de patronen, wij willen wonen
Nooit een hypotheek? Rutte laat me niet in de steek!
Wij hebben net een huis bezichtigd en op slag verliefd. Gaan 70.000 euro overbieden en hoewel ons budget hoger ligt krijg ik echt buikpijn van zoveel overbieden. En aan de ene kant HEEL spannend en leuk. Maarja wat moet je anders in deze prut tijden
Ja dat soort regels hebben wij ook in ons huurhuis. Maarja door de situatie hebben we daar inmiddels lak aan gekregen, al is het wel onhandig. Ons huis dateert uit 1960, en de badkamer inmiddels ook zoiets denk ik haha. Met een raar laag bad wat dan ook meteen de douche is.
Voor wat meer comfort hebben we er een nieuwe wastafel met meubel en spiegelkast ingezet want die ander was echt ranzig. Toen we dat vooraf aangaven kregen we de mededeling dat het wel mag maar dan wel de oude er voor vertrek weer in zetten. Gaat toch nergens overš
Idem dito met de felrode kozijnen etc.
Vind dit een lastige poll. Wij willen het liefste huizen rond de 4 ton maar kunnen veel en veel meer lenen dus eindstand kijken we gewoon naar wat we leuk vinden en of we de prijs vinden kloppenš
Wij begonnen ook dat we niet meer dan 375.000 wouden besteden. Nu denken we ondertussen na over biedingen van ruim 4 ton haha. Wij schuiven toch steeds een stapje verder omhoog.
Uiteindelijk kijk ik ook meer naar wat de maandlasten worden, de prijzen kloppen toch niet meer met āwat het waard isā. Als ik zie wat we max zouden kunnen lenen, dat wil ik helemaal niet betalen aan hypotheeklasten.
Met die maandlasten kan je nog wel een beetje schuiven door een deel aflossingsvrij te doen bijv, maar dat deel wil ik liever ook niet te hoog hebben.
Ja wij willen volledig annuiteiten. Maar ik laat idd elk huis wat we leuk vinden de maandlasten van berekenen door de adviseur. Dat is ook het enige wat ik interessant vind haha. Wij hebben nog meer ruimte door de overwaarde maar wil gewoon weinig betalen hahaš
Wij hebben 160.000 overwaarde uit ons appartement dus voor ons is taxatiewaarde niet van belang! Begrijp wel dat je dat heel spannend vind maar hoor om me heen dat het vaak wel idd word getaxeerd op het bod, en zo niet dat het een klein verschil is!
Ons huis is relatief klein met veel grond. Wij hebben een bod gedaan van 25000 boven de taxatiewaarde. Maar volgens de makelaar komt dat dus door de verhouding grootte van het huis/lap grond.
Hier zat taxatiewaarde 35000 onder ons bod. We hebben taxatie wel via een taxatiebureau laten doen en niet via een vriend van de makelaar oid, denk dat dat ook uitmaakt. Want beide makelaars (aankoop en verkoop) gaven aan dat zij het huis zouden taxeren rond ons bod
- Denk zoān 20%? Bij mij valt de 8 weg in beeld dus nogmaals, alsof ik er zo blij mee ben dan dit nodig is in de huidige markt, 85000
Ik hoor dit alleen maar van vriendinnen die in de randstad hebben gekocht en tot meer dan een ton (!!!) overboden en op exact dat werden getaxeerd ook.
Wij hebben in een randgemeente van een minder populaire randstad stad gekocht en het is net onder ons bod getaxeerd.
Als je je taxatie plant in de bedenktijd of voor het koopcontract dan kan je er bij tegenslag nog onderuit. Zou t zelf best wel een gok vinden eigenlijk Maargoed, hoor het wel echt heel veel.