Huizen/woningmarkttopic #2

Ja miss ben ik dan te sceptisch maar als ze dat doen is het dus vlgs mij wel vaak voor de looks - het voor/na plaatje. Dus bv zwarte kozijnen/kozijn met allover glas/schuifpui ipv een deur naar de tuin. En qua elektra dan stopcontacten verlagen (puur esthetisch), of hun herindeling mogelijk maken, etc.

Uiteraard zijn nieuwe kozijnen altijd beter dan oude, maar de primaire reden om wijzigingen aan te brengen is naar mijn idee meestal de looks/het zichtbare resultaat en niet per se verduurzaming/echt nuttige investeringen

Zo komt het bij mij absoluut niet over. Ik geloof echt wel dag men een degelijk huis wilt maken.

3 likes

Het enige dat wij hebben gevonden is een doosje kattenschrik in de garage. Kwam er laatst wel achter waarom toen de kat van de buren in de tuin had gekotst. :pouting_cat:

Haha maar goed, dit huis is in de jaren 90 he-le-maal gerenoveerd door de oude bewoners. Als er al iets lag, dan heeft hij het al weggehaald. En wij renoveren nu ook helemaal, dus wie weet liggen er nog nineties goodies verstopt.

We hebben morgen een gesprek met de hypotheekadviseur en daar ben ik al zenuwachtig voor :’) Ik voel me nog zo’n kind, ik ben de 30 gepasseerd, ik ben al 3 jaar getrouwd en ik hĂ©b een kind, maar toch voelt dit wel heel eng. Zo’n grote schuld aangaan, ik ken deze man ‘pas’ 5 jaar? Help?
(en nee ik heb geen relatietwijfels haha, ik vind zulke grote bedragen gewoon echt eng en bizar)

8 likes

Jaaa jullie hebben ook gelijk wat betreft KZK en opknappen ed maar ben eigenlijk gewoon stikjaloers dat zij wel een huis hebben en ik niet :sweat_smile:

1 like

Wij willen graag eerst een tijd in stad A kijken en als het niet lukt naar stad B uitwijken. Nu willen we graag een aankoopmakelaar, maar wat is slim om te doen? Eentje die in beide steden actief is, of eventueel overstappen? Ik weet dat je een soort starttarief betaalt en bij aankoop het hele bedrag, maar ik zou het wel lullig vinden als we uiteindelijk geen huis kopen bij aankoopmakelaar in stad A maar diegene wel veel werk voor ons heeft gedaan.

Ik betaal voor mijn aankoop geen starttarief. Want er is ook een kns dat hij een huis aanbied die we willen en ze kunnen niet zowel aankoop als verkoop zijn.

Wij zijn bezig met alles om ons huis op Funda te zetten, afspraken voor inmeten en foto’s staan voor volgende week en we hebben een vraagprijs bepaald.
We hadden zelf iets lager bedacht, maar de makelaar is erg zeker van zijn zaak, dus dat nemen we dan maar aan.
Van de week belde hij, dat hij al geĂŻnteresseerden heeft die via via hadden gehoord dat wij weg gingen en of we er voor open stonden deze mensen al ons huis te laten zien voordat het op Funda komt.
Heel even overlegd, en daar zijn we mee akkoord gegaan, maar met de makelaar afgesproken dat als ze willen bieden dit echt een bod moet zijn waar we 0 over moeten kunnen twijfelen.
Ze zijn as we speak nu in ons huis en ik ben best benieuwd haha!

18 likes

Ohhh wat spannend zeg. Hebben jullie nog dinnne aangepakt in huis of was alles goed? Ons huis komt wss eind vd maand op funda.

Wat kleine dingetjes die voor het oog niet helemaal top waren. Er stond nog 1 deur in de grondverf, die hebben we afgelakt. Een deurpost naar de garage waar de kat altijd aan krabt als hij naar buiten wil hebben we weer hersteld.
Muurtjes even bijgewit waar de kinderen op hebben getekend etc
 Dat soort dingen.
Alles wat stuk is moet je gewoon fixen en de rest is voor het oog. Hopelijk komen ze hier binnen en denken ze: mooi, hier hoeven we niets aan te doen.

1 like

Ja ik zit nu vooral te kijken naar onafhankelijke aankoopmakelaars, maar het is dus niet erg om bij een aankoopmakelaar te zitten die aangesloten is bij een verkoopmakelaar (of ook verkoop doet)? En hoe doe je het dan als die een huis aanbiedt?

1 like

Jaa precies allemaal van die kleine dingetjes. Wij hebben twee wat meer werk dingen die we nog gaan doen (zolder schilderen, steiger staat al klaar! En de tuin even flink opschonen en netjes maken) en verder vooral hier en daar een likje verf en kit. Opruimen is voor ons nogal een uitdaging ook :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dan krijg ik of een tipje van hem, niet het exacte bod maar wel of wat we in gedachte hebben in de goede richting is. Of ik schakel een andere makelaar in voor huizen die hij aanbied.

1 like

Wij hebben daar afspraken over gemaakt in het begin. Uiteindelijk kwam de situatie voor een regelden ze een andere aankoopmakelaar voor ons. Omdat onze hypotheekman ook verbonden was met de verkoopmakelaar hadden ze meer zekerheid denk ik en hebben we eindelijk een huis kunnen kopen! Gewoon vragen wat hun beleid is in die gevallen dus :smiley:

1 like

Of haal het alvast even weg?

2 likes

Liggen stad A en stad B in dezelfde regio/logisch zoekgebied? Wij hadden precies deze situatie en hebben daarom een makelaar gezocht die op beide plekken actief was en ook meenam in hun dagelijkse nieuw aanbod update. Wonen nu in stad B en dat is 350 meter van stad A dus in die zin ook wel logisch dat ze beiden doen. We zagen wel dat hun eigen aanbod in stad A veel groter was en ze daar de markt beter kenden maar voor stad B hadden wij toch maar 1 specifieke wijk waar we wilden wonen.

Okee, we hebben al een bod :flushed:
En dat bod is echt fantastisch, jeetje!!

23 likes

Hier ook weer echt om te gieren :laughing: een huis in een bepaalde straat stond exact vorig jaar voor 375 te koop, vandaag eentje ernaast in slechtere staat. Drie keer raden welke vraagprijs.

525 :scream::joy:

7 likes

Wauw! Wat snel!

Als het een goed genoeg bod is zou het wel een hele hoop rompslomp aan bezichtigingen schelen ook zeg.

Wij moeten ons huis met een klein beetje “haast” verkopen en ik hoop eigenlijk dat het ook zo gaat. Heb zo’n hekel aan dagen lang je huis moeten schoonmaken en weg moeten zijn.

1 like

Vond ik wel treffend:

19 likes