Huizen/woningmarkttopic #2

Tja wij gaan alsnog heel veel meuk moeten ontruimen dus dit soort shit kunnen we hebben, er is echt veel bergruimte. Er zit een lelijke vijver in die het hele uitzicht op de prachtige tuin belemmert dus die gaat ook gesloopt worden incl kitscherige beeldjes enzo

Vrienden van ons kwamen tijdens het openbreken van het plafond een testament van tweehonderd jaar oud tegen. En een aantal kranten uit 1831. Zag er zo heerlijk mysterieus uit.

foto's

43 likes

Oh wat top! Zit daar dan nog een heel stuk onder wat in je kastje eronder verdwijnt of niet?
Wij hebben een nieuw huis gekocht, maar ik vind de afzuigkap (sowieso een afzuigkap) zo lelijk… zou zoveel schelen als je die zou missen.

Ohh wat fantastisch al die verborgen schatten! Ons huis is niet zo oud helaas.

Ik heb wel ooit toen mijn vader vroeger een muur op zolder plaatste daar een briefje tussen gegooid. Als mensen over 200 jaar die muur eruit halen vinden ze dat :heart:

Wij zijn thuis aan het klussen en kwamen in een oude schoorsteenpijp een krant uit 1999 tegen.
Was wel een leuke ontdekking.

7 likes

Ik sluit me aan bij @Shaaar
Kopen zonder kijken zit vol met spon én moet vooral esthetisch goed uitkomen op het einde. Dus bv geen vloerverwarming, maar wel een mooie vloer erin, etc. En met heeel veel korting. Wat ze in het programma voor 60.000 voor elkaar (lijken te) krijgen is voor de particulier echt niet reëel.

Wij gaan zelf ons huis laten opknappen (verbeteringen zolder, vloerverwarming, kozijnen, etc), geen hele spannende dingen en het huis is echt geen bouwval dus lang niet alles hoeft, en we zijn dan al ruim 90.000 kwijt zónder keuken/badkamer. En dan heb je ook nog geen interieur(stylist):wink:.

Is natuurlijk ook wel weer een bummer, maar iig wel even reality check wb kopen zonder kijken

6 likes

Alleen idd al wat Bob kost?! Dat is het bouw budget al ongeveer :sweat_smile:.
Ik wil ook een Bob

1 like

Je verliest in het kastje of de lade onder de Bora ongeveer net zoveel ruimte als een besteklade in zou nemen. Het valt ons reuze mee. In de keukenwinkel hebben ze vaak voorbeelden en kun je zien hoeveel ruimte het kost! Ik was een beetje sceptisch van te voren maar omdat een plafond afzuigkap en afvoer via de vloer niet ook is het een hele goede oplossing.

1 like

Ik ga er zeker naar kijken, thanks!

Ah ja, dat hadden wij ook nog gevonden! Een krant uit 1993 onder de vloer. Onze aannemer zei dat dat ook wel wordt gedaan als een soort aantekening van hoe oud de vloerbedekking is oid. In de categorie minder leuke vondsten ontdekten we op diezelfde krant de aantekening ‘asbesthoudende lijm’ en onder het asbest een loden leiding.

Onder de lijm op de zoldertrap vonden we een kindertekening, die trap is in de jaren '90 geplaatst dus denk dat dat kind nu net zo oud is als ik. Zo leuk.

4 likes

Ik durf het je niet te zeggen :see_no_evil:. Ik gok iets van €3000? Je koopt zoveel apparatuur kastjes dat ik de losse bedragen niet meer weer, alleen wat de keuken in totaal heeft gekost. @Fishing jullie hebben er ook een toch, klopt m’n gok een beetje?

2 likes

Ja om en nabij wel!
Ik weet het ook niet exact - want zat in een complete keuken.
Maar wij kwamen wel ongeveer op hetzelfde uit als we een ingebouwde afzuigkap wilden.
Althans dan hadden we bijv een AEG of BOSCH plaat en afzuigkap en daar wilde we dan nog een verlaagd plafond omheen - dat was al met al ook 2500€…

1 like

Plannen van D66/VVD voor de woningmarkt :clown_face::clown_face::clown_face:

Maar je ziet wel regelmatig dat ze bij kopen zonder kijken wel nieuwe kozijnen doen of nieuwe elektriciteit. Is ook belangrijk en niet ‘mooi’

Ja miss ben ik dan te sceptisch maar als ze dat doen is het dus vlgs mij wel vaak voor de looks - het voor/na plaatje. Dus bv zwarte kozijnen/kozijn met allover glas/schuifpui ipv een deur naar de tuin. En qua elektra dan stopcontacten verlagen (puur esthetisch), of hun herindeling mogelijk maken, etc.

Uiteraard zijn nieuwe kozijnen altijd beter dan oude, maar de primaire reden om wijzigingen aan te brengen is naar mijn idee meestal de looks/het zichtbare resultaat en niet per se verduurzaming/echt nuttige investeringen

Zo komt het bij mij absoluut niet over. Ik geloof echt wel dag men een degelijk huis wilt maken.

3 likes

Het enige dat wij hebben gevonden is een doosje kattenschrik in de garage. Kwam er laatst wel achter waarom toen de kat van de buren in de tuin had gekotst. :pouting_cat:

Haha maar goed, dit huis is in de jaren 90 he-le-maal gerenoveerd door de oude bewoners. Als er al iets lag, dan heeft hij het al weggehaald. En wij renoveren nu ook helemaal, dus wie weet liggen er nog nineties goodies verstopt.

We hebben morgen een gesprek met de hypotheekadviseur en daar ben ik al zenuwachtig voor :’) Ik voel me nog zo’n kind, ik ben de 30 gepasseerd, ik ben al 3 jaar getrouwd en ik héb een kind, maar toch voelt dit wel heel eng. Zo’n grote schuld aangaan, ik ken deze man ‘pas’ 5 jaar? Help?
(en nee ik heb geen relatietwijfels haha, ik vind zulke grote bedragen gewoon echt eng en bizar)

8 likes

Jaaa jullie hebben ook gelijk wat betreft KZK en opknappen ed maar ben eigenlijk gewoon stikjaloers dat zij wel een huis hebben en ik niet :sweat_smile:

1 like

Wij willen graag eerst een tijd in stad A kijken en als het niet lukt naar stad B uitwijken. Nu willen we graag een aankoopmakelaar, maar wat is slim om te doen? Eentje die in beide steden actief is, of eventueel overstappen? Ik weet dat je een soort starttarief betaalt en bij aankoop het hele bedrag, maar ik zou het wel lullig vinden als we uiteindelijk geen huis kopen bij aankoopmakelaar in stad A maar diegene wel veel werk voor ons heeft gedaan.

Ik betaal voor mijn aankoop geen starttarief. Want er is ook een kns dat hij een huis aanbied die we willen en ze kunnen niet zowel aankoop als verkoop zijn.