Huizen/woningmarkttopic #2

Wij zijn bezig met alles om ons huis op Funda te zetten, afspraken voor inmeten en foto’s staan voor volgende week en we hebben een vraagprijs bepaald.
We hadden zelf iets lager bedacht, maar de makelaar is erg zeker van zijn zaak, dus dat nemen we dan maar aan.
Van de week belde hij, dat hij al geïnteresseerden heeft die via via hadden gehoord dat wij weg gingen en of we er voor open stonden deze mensen al ons huis te laten zien voordat het op Funda komt.
Heel even overlegd, en daar zijn we mee akkoord gegaan, maar met de makelaar afgesproken dat als ze willen bieden dit echt een bod moet zijn waar we 0 over moeten kunnen twijfelen.
Ze zijn as we speak nu in ons huis en ik ben best benieuwd haha!

18 likes

Ohhh wat spannend zeg. Hebben jullie nog dinnne aangepakt in huis of was alles goed? Ons huis komt wss eind vd maand op funda.

Wat kleine dingetjes die voor het oog niet helemaal top waren. Er stond nog 1 deur in de grondverf, die hebben we afgelakt. Een deurpost naar de garage waar de kat altijd aan krabt als hij naar buiten wil hebben we weer hersteld.
Muurtjes even bijgewit waar de kinderen op hebben getekend etc… Dat soort dingen.
Alles wat stuk is moet je gewoon fixen en de rest is voor het oog. Hopelijk komen ze hier binnen en denken ze: mooi, hier hoeven we niets aan te doen.

1 like

Ja ik zit nu vooral te kijken naar onafhankelijke aankoopmakelaars, maar het is dus niet erg om bij een aankoopmakelaar te zitten die aangesloten is bij een verkoopmakelaar (of ook verkoop doet)? En hoe doe je het dan als die een huis aanbiedt?

1 like

Jaa precies allemaal van die kleine dingetjes. Wij hebben twee wat meer werk dingen die we nog gaan doen (zolder schilderen, steiger staat al klaar! En de tuin even flink opschonen en netjes maken) en verder vooral hier en daar een likje verf en kit. Opruimen is voor ons nogal een uitdaging ook :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dan krijg ik of een tipje van hem, niet het exacte bod maar wel of wat we in gedachte hebben in de goede richting is. Of ik schakel een andere makelaar in voor huizen die hij aanbied.

1 like

Wij hebben daar afspraken over gemaakt in het begin. Uiteindelijk kwam de situatie voor een regelden ze een andere aankoopmakelaar voor ons. Omdat onze hypotheekman ook verbonden was met de verkoopmakelaar hadden ze meer zekerheid denk ik en hebben we eindelijk een huis kunnen kopen! Gewoon vragen wat hun beleid is in die gevallen dus :smiley:

1 like

Of haal het alvast even weg?

2 likes

Liggen stad A en stad B in dezelfde regio/logisch zoekgebied? Wij hadden precies deze situatie en hebben daarom een makelaar gezocht die op beide plekken actief was en ook meenam in hun dagelijkse nieuw aanbod update. Wonen nu in stad B en dat is 350 meter van stad A dus in die zin ook wel logisch dat ze beiden doen. We zagen wel dat hun eigen aanbod in stad A veel groter was en ze daar de markt beter kenden maar voor stad B hadden wij toch maar 1 specifieke wijk waar we wilden wonen.

Okee, we hebben al een bod :flushed:
En dat bod is echt fantastisch, jeetje!!

23 likes

Hier ook weer echt om te gieren :laughing: een huis in een bepaalde straat stond exact vorig jaar voor 375 te koop, vandaag eentje ernaast in slechtere staat. Drie keer raden welke vraagprijs.

525 :scream::joy:

7 likes

Wauw! Wat snel!

Als het een goed genoeg bod is zou het wel een hele hoop rompslomp aan bezichtigingen schelen ook zeg.

Wij moeten ons huis met een klein beetje “haast” verkopen en ik hoop eigenlijk dat het ook zo gaat. Heb zo’n hekel aan dagen lang je huis moeten schoonmaken en weg moeten zijn.

1 like

Vond ik wel treffend:

19 likes

Die aflevering van Radar, ik herkende meteen een van de makelaars😭 Is nota bene een voorzitter van de NVM in deze regio. Hij zat ons ook te pushen (als verkoopmakelaar) zonder voorbehoud te bieden op een bouwval

Wij kregen gisteravond bericht dat de verkopers ipv begin januari evt al eind november willen/kunnen overdragen. Zo fijn maar ook wel even stressvol, moeten ons huidige huis nog verkopen!!

6 likes

Nou vind dat niet gek hoor! Lekker doorzeuren

2 likes

Vind dat echt absoluut niet overdreven. Het is jouw huis en jij moet er voor altijd tegenaan kijken + gebruiken. Dan wil je toch een keuken helemaal naar jouw smaak + wensen. Dit klinkt echt alsof het een verhuurhuis is waar ze je tegemoetkomen met wat extra opties waar je blij mee moet zijn. Zou zeker verder onderhandelen en/of kijken of je extra dingen kan krijgen tegen een meerprijs.

6 likes

Ik vind dit echt niet overdreven om op door te onderhandelen. Heb zelf geen nieuwbouwtraject gehad dus ik weet niet wat normaal is, maar lijkt me dat je voor 8000 meer betalen dan toch enigszins zou moeten kiezen of je een normale of roterende combi oven hebt. Vooral gezien je het niet kan laten vallen. Jouw geld (en jouw keuken waar je nog lang tegen aan moet kijken) dus zou idd lekker doorzeuren. Voordeel van nieuwbouw zou toch juist moeten zijn dat een keuken etc volledig jouw smaak s.

2 likes

Nee joh zeker geen gezeur! Ik had zelf dan wel een keuken uitgezocht en die 8.000 zelf opgestreken. Je kunt toch geen keuken van “maar” 8.000 in een nieuwbouw zetten? Wat dom, lekker door blijven zeilen bij ze hoor.

1 like

Je zou dan de basis keuken - als je dit uiteindelijk toch overweegt - iig zo kunnen laten plaatsen dat het al de installatie punten zijn zoals je in je eigen keuken wil.

Maar ik zou flink door zeuren haha

1 like