Dat soort praktijken… ze hebben waarschijnlijk een goede deal eruit gesleept en zadelen jullie op met een keuken waar je niet op zit te wachten, echt belachelijk.
Oh dat is jammer! Misschien dan verkopen via MP? Echt stom trouwens dat je verplicht een keuken moet plaatsen in je huis terwijl je die niet wil. Is toch zonde van iedereens tijd
Zo, tijdje geleden dat ik hier heb gepost… Aantal maanden terug was ons bod op een woning geaccepteerd, maar na gemengde gevoelens en een bouwtechnische keuring hebben we het ingetrokken. Geen spijt van gehad, maar wel vermoeiend om de hele zoektocht weer opnieuw te starten. Inmiddels 1x geboden op een ander huis en zojuist weer op een. Zo’n 10% overboden, dat vind ik best veel… Wel weer heel spannend allemaal.
(Sorry voor de dagboekpost
)
Wat was er mis met de woning? Fijn dat jullie dat als voorbehoud hadden dan!
Wij gaan vandaag tekenen voor de verkoop van onze woning, en de kopers ook, dus na dinsdag is het dan officieel. En dan kunnen we nu gaan richten op ons nieuwe huis, want qua klusjes hoeven we nu ook niets meer te doen in ons huidige huis. Ze hebben het gezien en gekocht zoals het is, dus zijn ook gewoon akkoord met de deuren nog in de grondverf en alles, beter 
Op zich niets echt mis, maar de verbouwplannen bleken toch aanzienlijk ingewikkelder/prijziger te zijn (jaren '30 woning). En dat was exclusief aanleg van wc/badkamer op de eerste verdiep. Helemaal klaar met jaren '30 wel sindsdien
. Het was zo’n onpraktisch huis.
Een vriendin van me had geboden op een huis, nu blijkt dat ze is overboden en die mensen een ton (!!!) boven de vraagprijs zijn gaan zitten, holy shittt
Maar jullie hadden dus een voorbehoud van bouwtechnische keuring bij het bod (en tot welk bedrag)?
Anders kan je er niet heel makkelijk meer onderuit na de wettelijke bedenktijd van 3 dagen na tekenen… Financieringsvoorbehoud is ook op de verkoopprijs en niet op de evt. verbouwkosten ook…
Wij hadden nog niet getekend! Onze voorwaarde was een keuring voorafgaand aan het tekenen. Dat had onze aankoopmakelaar zo geadviseerd.
Opzich zegt dat niet zo veel toch?
Een vraagprijs zegt niets meer tegenwoordig.
Wij hebben ook heel veel overboden, maar achteraf bleek dat de vraagprijs expres lager gezet was, omdat het voor de vakantieperiode was, en ze veel kijkers wilden trekken.
Als je kijkt wat de eigenlijk vraagprijs had kunnen zijn valt dat overbieden wel weer mee.
Heel fijn advies in jullie geval! Lijkt me inderdaad veel beter om bij zo’n onpraktisch huis van de koop af te zien in plaats van een oneindig verbouwtraject in te gaan en dat het huis dan nog niet volledig aan jullie wensen voldoet.
Lijkt me aan de andere kant ook lastig om de zoektocht nu weer op te moeten pakken met andere wensen/eisen. Hebben jullie de komende tijd nog bezichtigingen op de planning staan of is het nu weer wachten op nieuw aanbod?
Dat was de slimste optie inderdaad! Fijn zo.
Hier ook een ton overboden op een vraagprijs die belachelijk laag ingezet was. Indd: wat zegt een vraagprijs in deze tijd nog? Je vraagprijs zou de prijs moeten zijn waar je mee akkoord gaat en je naartoe onderhandelt. Dat is al lang niet meer zo.
Vriend van me heeft op de dag van de bezichting de makelaar gebeld met de mededeling: “ik bied de vraagprijs. Daar moet je nu dan toch akkoord mee kunnen gaan, dit is wat je ervoor vraagt”
Hij heeft ook helemaal gelijk haha, maar het ging 'm niet worden 
Dit geldt steeds meer als een soort van vanafprijs in deze markt. Zeker als het nog maar net te koop staat.
De vraagprijs is echt meer een soort maketingtool. Hoe meer mensen komen kijken en een bod uitbrengen, hoe beter.
Als er maar hoog geboden wordt maakt het misschien niet eens uit of veel of weinig mensen bieden. Vrienden verkochten laatst hun huis en er waren veel kijkers maar de makelaar had de indruk gewekt dat ze behoorlijk moesten overbieden waardoor uiteindelijk maar 2 mensen hebben geboden. Maar wel inderdaad behoorlijk over de vraagprijs.
Oeps haha, gelukkig hadden uiteindelijk dan nog 2 mensen geboden. Zou wat zijn als iedereen afschrikt.
Ik herken dat trouwens wel van mijn zoektocht. Bij veel oké huizen heb ik me al niet eens aangemeld voor de bezichtiging, omdat ik het niet zag zitten om nog eens flink over de vraagprijs van die woning heen te bieden en de verwachting in deze markt is dat dat toch wel gebeurt.
Hoor het helaas ook veel in mijn omgeving zelfs als er meerdere uit dezelfde straat het aangeven. Wij hadden laatst vrienden waar letterlijk de helft na de sleutoverdracht eerst weer de tegels uit de badkamer sloopte en de indeling aanpaste…
Vind het echt zo belachelijk dat aannemers zo achterlijk om gaan met materialen en mensen dan zo dwingen tot dit soort acties.
Dat lijkt me nou precies niet de bedoeling van een inschrijving. Wat een naaistreek. Eerst iedereen opkloten met het feit dat je maar 1 kans hebt en iedereen wil het huis, blabla. En dan het hoogste bod als startbod van onderhandelingen zien? Kan echt niet 
Haha ja dat is kansloos nu, dat kan niet meer!