Kans op fouten?! Een beetje keukenmonteur doet niet anders dan elke dag andere keukens zetten toch? Wat een onzin. Ik hoor het ook van vrienden, je wordt zo afhankelijk gemaakt en uitgeknepen in die nieuwbouwprojecten. Als het nou echt vrij massaal is en gaat om goedkope woningen maar dat is in de meeste projecten niet het geval. Gewoon op je strepen staan want inderdaad jij gaat de komende jaren in die keuken koken en in het huis wonen en zij willen zich er zo makkelijk/goedkoop mogelijk vanaf maken. Ik kan er echt boos om worden!
De kans op dat zij boven hun begrote uren uitkomen is groter als ze meer verschillende dingen moeten doen. Zou me daar echt niet door laten afwimpelen, ze fixen het maar. Jij moet naar die keuken kijken, zij niet.
Ben je verplicht de keuken te laten plaatsen? Hier ook bezig met een nieuwbouwwoning en de keuken die standaard bij de woning zat laten wij niet plaatsen en na de oplevering komt de keukenboer die wij zelf gekozen hebben de keuken van onze keuze plaatsen. Dit is natuurlijk wel duurder dan de keuken van de bouwer maar bij onze bouwer waren de keuzes ook erg beperkt (wij wilden de hoogte van de keuken oa hoger dan standaard ivm bewoner die langer dan twee meter is dus dan is een heel laag aanrechtblad funest voor je rug maar dat was al een hoop gedoe dus vandaar dat we deze keuze hebben gemaakt)
Kun je niet dit skippen en dan de woning laten opleveren zonder keuken? Zodat je zelf het helemaal naar je smaak kan maken.
Heb je niet toevallig ruimte voor een bijkeuken waar je dan de kasten van de basiskeuken kan plaatsen? Dan heb je er toch nog profijt van.
Ik hoop dat leveren en niet plaatsen een optie is, dat scheelt voor hun ook en kun jij de basiskeuken als nieuw doorverkopen of kastjes zonder apparatuur in de garage of schuur of op zolder gebruiken.
Shit is dat, ik zou ook graag iets willen wat echt mijn wens is ipv 8K aftikken voor iets waar ik half blij mee ben. In dat geval zou ik de basis keuken nemen, verkopen op marktplaats en en zelf een keuken regelen.
De zus van mijn vriend had ook iets soortgelijks. De keuken zat al bij het nieuwbouwhuis en zij konden hem wel weghalen alleen kreeg je dan geen geld terug. Toen hebben zij (en veel buren met haar) gekozen om de keuken toch te laten bezorgen. En de gratis keuken hebben de meeste bewoners toen verkocht of zoals haar in de schuur gezet als soort werkblad. En ze heeft toen een eigen gekozen keuken laten plaatsen.
Zoān verspilling van materiaal en vervoer 
 laat mensen gewoon kiezen man
Nog erger dan sociale huurwoningen waar van te voren alle vloeren etc eruit gesloopt moeten worden, terwijl de mogelijke nieuwe huurder er blij mee zou zijn, zeker bij een kleine portemonnee. En dan als verhuurder doen alsof je veel bezig bent met duurzaamheid omdat er op enkele huizen zonnepanelen gemonteerd zijn.
Zou je niet die duurzaamheid als argument kunnen gebruiken @Shaaar? Ik zeik altijd een stuk makkelijker als ik het idee heb dat er naast mijn eigen belang ook nog een groter belang mee gediend is.
Daar was dus een discussie over in Utrecht en toen moesten huizen toch kaal worden opgeleverd en werd Corona erbij gehaald. 
Ah ja dat schiet niet op dan. En er spelen achter de schermen natuurlijk ook weer andere (financiƫle) belangen.
Over de woningmarkt
Ik sprak toevallig vandaag mijn (particuliere) verhuurder. Hij is sinds een paar jaar eigenaar van dit pand en vertelde zo verbaasd te zijn dat niemand intussen verhuisd is (allemaal eind twintigers / begin dertigers). Ik heb hem vriendelijk maar licht spottend gevraagd of āie echt niet kon bedenken waarom dat het geval is. Maar hij had de link met de woningmarkt zelf nog niet gelegd. Fun fact: Hij is makelaar. Was daarna overigens wel een leuk gesprek, maar ik vond het wel knap dat hij daar zelf totaal niet bij stil had gestaan. Hij ziet de ākanslozenā natuurlijk nooit echt voorbijkomen.
Dat soort praktijken⦠ze hebben waarschijnlijk een goede deal eruit gesleept en zadelen jullie op met een keuken waar je niet op zit te wachten, echt belachelijk.
Oh dat is jammer! Misschien dan verkopen via MP? Echt stom trouwens dat je verplicht een keuken moet plaatsen in je huis terwijl je die niet wil. Is toch zonde van iedereens tijd
Zo, tijdje geleden dat ik hier heb gepost⦠Aantal maanden terug was ons bod op een woning geaccepteerd, maar na gemengde gevoelens en een bouwtechnische keuring hebben we het ingetrokken. Geen spijt van gehad, maar wel vermoeiend om de hele zoektocht weer opnieuw te starten. Inmiddels 1x geboden op een ander huis en zojuist weer op een. Zoān 10% overboden, dat vind ik best veel⦠Wel weer heel spannend allemaal.
(Sorry voor de dagboekpost 
)
Wat was er mis met de woning? Fijn dat jullie dat als voorbehoud hadden dan!
Wij gaan vandaag tekenen voor de verkoop van onze woning, en de kopers ook, dus na dinsdag is het dan officieel. En dan kunnen we nu gaan richten op ons nieuwe huis, want qua klusjes hoeven we nu ook niets meer te doen in ons huidige huis. Ze hebben het gezien en gekocht zoals het is, dus zijn ook gewoon akkoord met de deuren nog in de grondverf en alles, beter 
Op zich niets echt mis, maar de verbouwplannen bleken toch aanzienlijk ingewikkelder/prijziger te zijn (jaren '30 woning). En dat was exclusief aanleg van wc/badkamer op de eerste verdiep. Helemaal klaar met jaren '30 wel sindsdien 
. Het was zoān onpraktisch huis.
Een vriendin van me had geboden op een huis, nu blijkt dat ze is overboden en die mensen een ton (!!!) boven de vraagprijs zijn gaan zitten, holy shittt
Maar jullie hadden dus een voorbehoud van bouwtechnische keuring bij het bod (en tot welk bedrag)?
Anders kan je er niet heel makkelijk meer onderuit na de wettelijke bedenktijd van 3 dagen na tekenen⦠Financieringsvoorbehoud is ook op de verkoopprijs en niet op de evt. verbouwkosten ookā¦