@JustinBieber heeft hier ervaring mee, maar dat eindigde volgens mij niet in het huis kopen
Dat klinkt mij ook een beetje in de oren als een āde biedingen vielen een beetje tegenā verhaal. Ergens sneu. Ik zou vriendelijk bedanken. Kennelijk zijn jullie al de hoogste biedersā¦
Zoo echt niet kies zeg. Ik weet niet wat ik zelf zou doen maar snap dat het niet goed voelt; het is ook echt niet okƩ.
Hey je mag me dmāen! Mijn ouders hebben dit gedaan.
Ik heb er geen ervaring mee maar zou er echt niet in mee gaan. Dan hadden ze maar een hogere vraagprijs moeten vragen. Je hebt al flink overboden, klinkt als mensen die nooit tevreden zijn. Niet jullie probleem toch.
Maar ga je je trots niet aan de kant zetten voor je droomhuis? Is het zuur? Ja, maar het is niet dat de huizen voor het oprapen liggen. Ik zou boos zijn maar uiteindelijk wel in meegaan.
Helemaal eens met @JustinBieber als ik het huis zou willen zou ik er wss wel in meegaan (als je t kan betalen) al is het super kut
Principieel zou ik nee zeggen. Maar ik weet ook dat dit vanaf de zijlijn makkelijk praten is.
Ik zou ook met @JustinBieber mee gaan. Als het echt je droomhuis is en je er echt graag wilt wonen maken die 5k ook niet meer uit. Het blijft natuurlijk wel zuur.
Wij hadden dat gevoel ook toen wij flink hadden overboden op ons toekomstige huis. Ook wij hebben het gevoel een beetje genaaid te zijn, want er kwamen nog wat trucjes uit de hoge hoed. Maar achteraf zooo blij dat het ons gelukt is.
Ik ben het hier mee eens. Het voelt oneerlijk maar als je echt weg bent van het huis, zou ik redeneren dat die 5000e extra op een hypotheek echt net niks is.
Kan je niet een tegenbod doen van bv 48000? Zorgen dat je zoveel mogelijk op schrift hebt en telefoongesprekken opnemen. Als ze dat bod niet accepteren subtiel of minder subtiel laten weten dat je contact op gaat nemen met de NVM.
Maar kan me ook voorstellen dat de stress die dit geeft het je niet waard is en je meegaat in hun voorstel. Dan kan je als alle handtekeningen gezet zijn altijd nog een klacht indienen.
Ja ik, soort van. Alleen bij ons hadden nog andere mensen geboden nadat het van ons al (mondeling) geaccepteerd was. We baalden wel, maar zijn uiteindelijk wel meegegaan gezien we het huis wel wilden en dit zagen als ƩƩn van de zeer weinige kansen om nog een huis te kopen. Ik weet niet waar je woont, hoe de markt daar is en hoelang je al zoekt, maar ik zou wel iets meegaan. Hoe zuur het ook is. Wij zijn ong ā¬6000 omhoog gegaan. Als ik er echt over na denk, denk ik wel ja shit, dat zijn wat maandsalarissen, maar op een hypotheek merk je het nauwelijks. Vooral met de lage rente. Het is gewoon een vies spelletje en ik zou kijken of je (wellicht later) een klacht in kan dienen maar als je hem echt wil zou ik in deze markt gewoon mee gaan als je de kans hebt.
Ik zou er ook in meegaan en dan later een klacht indienen over die makelaar hihi.
Dat ligt eraan waar je gaat wonen en tegen welke rente⦠locatie/oppervlakte, etc. In de randstad vind je praktisch geen eengezinswoning (of appartement) onder de 3 ton (en dan heb je nog mazzel). Dan zit je al snel aan maandlasten van ca 1000 euro bruto (netto wel wat minder).
Bij 400 loopt dat al gauw op naar de 1500 denk ik (dan heb je ook geen nhg)
Ik weet niet precies wat een huis kost met een hypotheek van 500e, ik denk rond de 175.000? Wilde gok. Daar vind je geen huis, zelfs vaak geen appartement meer (ligt eraan waar natuurlijk), voor⦠Buiten dat zijn andere dingen bij een huis ook echt duurder dan een gehuurd appartement; gwl, maar ook zaken als onderhoudskosten en gemeentelijke belastingen. Vaak onderschatten mensen wat voor maandelijkse kosten bij een gekocht huis komen. Huren betekent ook minder āgedoeā.
Denk dat een huis nog wat goedkoper moet zijn. Wij hebben het huis waar we nu nog wonen vijf jaar geleden gekocht voor 195 en 10.000 bouwdepot dus 205.000 en onze hypotheek is 760 pm.
Nee toen was de rente ook laag en hadden voor 10 jaar vastgezet. We hebben t bij t nieuwe huis langer vastgezet en volgens mij is t dan bijna gelijk. Maar aankoop prijs vh huis is ook dubbel zo hoog dus dat geeft was een scheve vergelijking
Bij ons in de wijk stond een huis te koop voor 395.000.
Zelfde basishuis als wat wij hebben maar met dakkapel voor en achter en een stukje uitbouw achterkant. Komt neer op 10m2 meer dan ons huis.
Het huis staat in een raar blokje tussen twee huizen in (denk aan naar achter geplaatst tussen twee huizen die meer naar voren staan).
Blijkt dat het uiteindelijk voor 473.000 is verkocht.
Dat is gewoon 150.000 meer dan dat wij hebben betaald vorig jaar.
Wij hebben een huis van 225 + 9000 bouwdepot en NHG en niet de laagste rente mogelijk ivm dat we plus-voorwaarden nodig hadden en wij hebben maandlasten van ā¬707 dus het ligt aan heel veel verschillende factoren.
Dat stukje uitbouw kost best veel geld om het later te doen. Wij hebben een nieuwbouwhuis en wij hebben 25k betaald voor een uitbouw van 2.5m. Mensen die het later hebben gedaan hebben 50k betaald. Dit komt o.a. omdat ook daar vloerverwarming gelegd moest worden. Eerlijk is eerlijk, de uitbouw die zij hebben is veel mooier dan die van ons.
Een ander stel in ons blok heeft 40k betaald voor de uitbouw. Zij hebben wel heel veel meegeholpen.