Huizen/woningmarkttopic #2

Morgen weer een bezichtiging! Het huis stond wel vorige week nieuw op Funda, maar is slechts 18x bewaard. Zegt natuurlijk niet alles, maar hoop zo dat dit betekent dat we een beeeeetje kans hebben :crossed_fingers:

21 likes

Denk dat zelfs mensen binnen de ring dat wel doorhebben :joy:

1 like

Het was druk bij het protest!

31 likes

Kan niet zeggen dat dit me verbaasd, maar het us wel echt rete kut

2 likes

@Fredje hoe was het?

:sob: Wel erg benieuwd wat een nieuw kabinet (welk kabinet, geen idee) gaat doen. In die aanzet tot een voorzet of wat het ook was van de VVD en D66 ging het namelijk alleen over bouwen, bouwen, bouwen. Ik nomineer Cody Hochstenbach in elk geval graag als toekomstig minister voor Volkshuisvesting.

1 like

Heel leuk! Plaats is niet waar we in eerste instantie naar op zoek waren, maar is wel iets waar we concessies in willen doen. Het is niet helemaal ons droomhuis, maar dat lukt ook gewoon niet. Het voldoet eigenlijk aan bijna alle eisen. Willen wel een bod uitbrengen iig!

5 likes

Wij weer op het wachtbankje van een nieuwbouwproject, vandaag uitslag. Hoe later het wordt, hoe minder hoop ik heb. Met klamme handjes de telefoon vast. En ongewenste mail checken op een afwijzing. De kans is maar zooooo klein, maar toch hoop houden :crossed_fingers:

4 likes

Spannend! Laat je het weten hier?

2 likes

Poeh wij net ook na veel wikken en wegen een bod uitgebracht! Er waren nog geen andere bieders en is zonder inschrijving, dus als ons bod mooi genoeg is voor de verkopers horen we misschien al snel wat! Zo spannend, heb er een beetje buikpijn van haha.

15 likes

En?! champagne open mogen trekken?

1 like

Oeh zonder inschrijving. Spannend! Heel anders dan anders denk ik :smiley:

1 like

Haha ja maar ook irritant, geeeeen idee waar we aan toe zijn. Zal me ook niks verbazen als we morgen mail krijgen dat het tóch inschrijving wordt :stuck_out_tongue_closed_eyes: en dan is ons bod al heel erg lang bekend en heb je natuurlijk meer ‘risico’ dat het bedrag wordt doorgespeeld en dat iemand anders er lekker 3000,- boven gaat zitten. Maargoed, het is negativity-city hier thuis ondertussen haha we proberen ons een beetje te behoeden voor teleurstelling :sweat_smile:

4 likes

Helaas, eerder m’n rouwkleding aan moeten trekken :frowning:

Nou gelukkig wel snel uitsluitsel, maar er zijn al twee hogere bieders dus wordt m niet met ons bod. Ik wordt echt GEK gewoon. Hoe gaat dit ooit lukken?! We zijn al ruim een ton omhoog gegaan in budget en zelfs dan komen we er niet met fors overbieden. De hele wereld is gek geworden.

Maar een ton omhoog gaan heeft in principe weinig zin als je dan ook naar iets duurdere huizen kijkt toch? Of is dat nu niet het geval ? Echt shit joh, gaan jullie nog omhoog of laten jullie het gaan?

1 like

Naja dezelfde huizen zijn gewoon duurder geworden dus zijn daar in meegegaan. Maar da’s dus ook al niet genoeg, dat bedoelde ik meer. En heb t gevoel dat meer mensen een prijsklasse zakken en dan meer overbieden, maar wij hebben niet mega veel eigen geld dus komen er daar niet eens meer tussen lijkt het. En kunnen wel qua hypotheeklast opzich omhoog (niet fijn, maar t kan wel) en hoopten dat er in een hoger prijssegment minder overboden zou worden maar niet dus…

1 like

Nee klopt, prijsklasse hoger maakt niet heel veel verschil. Waar wij zoeken ligt het overbieden wel iets lager maar nog steeds torenhoog. De markt is echt zwaar overspannen. En dan wetende dat het waarsch nog verder gaat stijgen is echt blowing my mind🤯

Ik heb weer eens gedoe met slechte communicatie met het verhuurbedrijf, waar ik gewoon geen telefoonnummer van heb. En dan ben ik dus echt klaar met huren en wil ik gewoon direct een koophuis. We hebben ook nog niks gehoord over het eventueel kopen van de huisbaas, dus gaan nu maar zelf op zoek naar een ander huis. Zo irritant allemaal.
Niet dat een koophuis nou zo ideaal is want dan moesten we zelf de nieuwe droger betalen :grimacing:

3 likes

Hahahah is die linkse gesigneerd of is dat gewoon onderdeel van het plaatje?

2 likes