@mikselke, @daelyss, @Cajun-moon . Wat fijn al deze informatie, goed om herinnert te worden dat er echt wel veel bij komt kijken. Als ik jullie verhalen zo lees, klinkt heel gaaf maar alsnog erg spannend.
We moeten inderdaad even goed nadenken over het financieren, ik weet helaas de details nog niet. We hebben na de bezichtiging ook gelijk een gesprek met onze hypotheekadviseur. Hangt uiteraard ook beetje af van wat hij ons kan vertellen of het dan realistisch is om echt te gaan klussen. Wij zijn zelf niet heel handig (schilderen enz kunnen we wel) dus we willen wel echt met een aannemer aan de slag.
Wij komen zelf uit op woningen die echt helemaal kaal zijn (tuurlijk moet er hier en daar gestript en afgebroken worden, dat zouden we zelf met hulp kunnen doen) en het is dan jaren 30 en zelfs paar van jaren 10. Wel kleiner, tussen 80m2-97m2. Alleen heeft het wel uitbouwmogelijkheden.
We willen wel, als we echt een pareltje gevonden hebben, een aannemer laten kijken en dat hij ons verteld wat er allemaal moet gebeuren (met onze âeisenâ erbij) en hoeveel tijd/geld dat is. Dan pas kunnen we denk ik echt visualiseren of we het waard vinden of niet⊠We hebben nog geen kids, dus hebben wel het idee, als we het gaan doen is nu toch wel het beste moment haha.