Ik woon in een jaren 60 appartement en kan de onder- en bovenburen op normale toon horen praten. Je hoort letterlijk alles van elkaar. Op dit moment hebben we contact met de woningbouw omdat we veel overlast hebben van onze nieuw bovenbuurvrouw. Kortom legitieme zorg… zou eens in de buurt gaan wandelen en met mensen praten die er wonen.
Tip is om geluidsdichte voorwanden te plaatsen voordat je erin gaat. Wij hebben dat gedaan in de woonkamer en slaapkamers en het is echt bizar hoeveel verschil dat maakte. Van vage gesprekken horen hoorde je ineens niks meer. Onze buurvrouw had wel direct ook aangegeven doe dat alsjeblieft want kwam er zelf na verbouwing pas achter.
Ik zou uitvragen bij huidige bewoners hoe erg het is. Heb in een jaren 60 appartement gewoond en zou dat nooit meer vrijwillig kiezen. Vond de mate van geluidsoverlast echt heel irritant en dat was gewoon omdat ik elke buur kon horen praten. En die schreeuwden echt niet.
In ons huis valt het wel mee, is uit '65. Je hoort de buren wel als er veel kabaal is, maar ik hoor ze niet de trap op lopen of de wc doortrekken. Het is ook wel gunstig ingericht. De woonkamers grenzen niet aan elkaar, er zit telkens een gang/keuken tussen. Ik zou inderdaad ook bij de buren navraag doen.
Als het een koophuis is zou ik het niet aan de huidige bewoners vragen. Kleine kans dat ze eerlijk zeggen ja we ervaren overlast.
Nee bedoel gewoon bewoners, als in mensen die nu in omliggende/soortgelijke huizen wonen. Sowieso zou ik altijd bij meerdere buren aanbellen na de situatie waarin ik heb gewoond
Ik heb in een appartement uit de jaren 60 gewoond en dat was inderdaad heel erg gehorig. Ik kon de buurvrouw horen plassen 🫥
Dus ik vind het niet zo’n gek idee om bij wat buren na te vragen hoe gehorig het is.
dat is van zoveel factoren afhankelijk dat je het moeilijk op één zaak kan pinnen, al is het wel iets waar tot recent eigenlijk nooit veel aandacht aan besteed is (de huidige thermische isolatienormen helpen hier ook wel indirect mee)
Wat staat je in die zin tegen aan de Bijlmer? Is het de reputatie, afstand tot het centrum of iets anders? Want die reputatie is achterhaald natuurlijk
@TanteBetje @Lady_Mary @oliverqueen @tessel
Dank iig voor de reacties! Bijlmer heb ik eerder gewoond en ik ben het er mee eens dat die reputatie echt achterhaald is hoor! Maar het is gewoon toch niet het centrum, vind het minder leuk wonen (lees: de drempel voor mij is zoveel minder groot om iets sociaals te ondernemen nu omdat ik er binnen een poep en een scheet ben, het is echt de afstand tot alles). En als ik dit zo opschrijf denk ik dat ik blijer ben met de locatie dan met een groter huis. Maar kan er het weekend nog verder over nadenken. Dank voor meedenken
Ik weet niet of het hier mag, maar hebben jullie bih het kopen van een huis een aansprakelijkheidsverzekering genomen? En hoe hoog zou je die dekking doen? €1250000 of €2500000?
Ik heb een aansprakelijkheidsverzekering, maar die staat voor mij wel los van een huis kopen. Als ik iemand’s dure vaas omstoot of mijn kind valt later met z’n fietsje tegen een dure auto aan dan wil ik daarvoor verzekerd zijn. Kost ook bijna niks per maand. Ik heb 1,5 miljoen verzekerd volgens mij
Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren? Die zou ik ook nemen zonder huis. De kans is vrij minimaal dat je met een gebeurtenis ooit meer dan 1,25 miljoen schade zal toebrengen. Maar voor een AVP maakt de dekking voor de kosten niet heel veel uit volgens mij. Het zijn echt een paar euro per maand.
Ik wil er inderdaad sowieso een afsluiten, maar twijfel nog even tussen de dekking van €1250000 of €2500000
Het ligt heel erg aan je behoeftes wat zwaarder weegt natuurlijk. Ik was op een gegeven moment helemaal klaar met ruimtegebrek en kwam tot de conclusie toen ik wel naar een andere plek met groter huis was gegaan dat ik het eigenlijk ook wel fijn en lekker rustig vond om in een woonwijk verder weg te wonen. Hoe fijner ik het huis vind hoe minder erg ik het eigenlijk vind in de praktijk om wat verder te moeten fietsen naar dingen. Meer ruimte ga je in het centrum waarschijnlijk niet zo snel vinden voor een betaalbare prijs dus uiteindelijk is het toch een persoonlijke afweging of je op dit punt in je leven meer aan locatie of aan meer ruimte hecht.
Misschien ook meenemen in de overweging hoe snel er weer een andere kans als dit voorbijkomt en hoe je denkt dat je over een tijd erover denkt. Als je denkt dat je over een jaar wel gillend gek wordt van het ruimtegebrek, kun je dan nog makkelijk iets groters zoeken zoals dit aanbod? Of zit je dan vast waar je zit
Maar dat zou toch weinig met een huis kopen te maken hebben? Een aansprakelijkheidsverzekering is van toepassing als je een ander schade toebrengt (letsel of materiele schade).
Volgens mij worden best wat mensen er pas ‘mee geconfronteerd’ als ze inboedel of opstalverzekering willen afsluiten en dan vraagt zo’n site meestal meteen automatisch naar alle rest. En dat mensen dat bijv. pas doen als ze iets kopen en niet als ze huren oid?
I cannot, AVP moet net als WAM verplicht zijn gewoon.
Ik had inderdaad ook al een aansprakelijkheidsverzekering zowel bij mijn woon als autoverzekering… Maar nu ik een huis ga kopen sta ik weer voor de keuze welke dekking ik voor de aansprakelijkheidsverzekering kies… vandaar dat ik mijn post inderdaad ook begon met: weet niet of het hier hoort
Wij zijn gekleurd haha, maar denk idd dat je gelijk hebt.
maar ik zie zo geen reden om voor een extra hoge verzekerde som te gaan @Eyimfihlo weet niet hoeveel extra dat zou kosten?
Ik betaal zelf 1,94 voor 2,5 miljoen dekking (zit wel iets van pakketkorting in) maar nogmaals het is echt zeer uitzonderlijk dat een schade zo hoog zou zijn en meestal gaat het om de dekking per gebeurtenis.