Wij hadden ook voor nieuwbouw gekeken, zelfde prijs als jij. We woonden in een prima appartement maar het was echt wel te klein aan het worden en veeeeelste warm in de zomer waardoor we onszelf daar niet nog 2 jaar zagen wonen. Ook vond ik het lastig om de ruimte in te schatten en kwam erbij dat je voor nieuwbouw nog meer moet regelen dan dat wij nu voor ons bestaande appartement hebben moeten doen (vloer, alle muren verven, geen gordijnen oid om over te nemen).
Wij hebben uiteindelijk na 4 maanden zoeken wat gevonden en binnen 2 maanden verhuisd. Ik zie nu nog appartementen te koop staan in die toren en ben echt blij dat we niet nog langer hebben moeten wachten.
Ik heb eerder in een soort nieuwbouw gehuurd (oud kantorenpand wat werd omgetoverd tot appartementen via holland 2 stay). Wij waren de eerste die erin gingen en mochten er max 6 maanden wonen. Pas na 8 maanden was de officiele opening en was het verbouwen eindelijk klaar. Ons appartement was al die tijd af, maar zodra je de gang op liep was het een halve bouwval met veel problemen (kapotte liften, te weinig wasmachines, de sportschool niet open, dakterras niet open, nooit de sleutel van de berging gekregen, voordeur die altijd openstond). Weet natuurlijk niet hoe dit gaat met kopen, maar dit was voor ons ook zeker een reden om geen nieuwbouw te kopen.
Heb nu ook bij vrienden nieuwbouw huur gezien waarbij de opleverdatum 4 maanden later was dan gepland waardoor iemand al zān huis uit moest en bij collegaās moest gaan wonen.