Sinds vorige week dinsdag hebben mijn vriend en ik de sleutel van ons nieuwe (klus)huis. We doen zelf het sloopwerk en de aannemer zou dan eind februari kunnen beginnen met het opbouwen. Maar nu heeft de aannemer al eerder tijd en gaat hij komende dinsdag al beginnen. Heel chill, Maar dat betekent dus ook dat alles kaal en schoon moet zijn voordat hij gaat beginnen.
Dus de druk ligt behoorlijk hoog. Vandaag wordt de 11e dag dat we achter elkaar nonstop aan het slopen zijn. Het is echt al anderhalve week slopen, slapen, slopen, slapen, slopen, slapen… Super intens! Ik heb in mijn leven nog nooit zo hard gewerkt lange tijd achter elkaar. En ik ben nu ook best wel naar de tyfus. Ik heb al een paar dagen een slapend gevoel in mijn arm. En vannacht heb ik geen oog dichtgedaan omdat ik zo’n last van mijn arm had. Waarschijnlijk een geknelde zenuw. Maar dat is dus wel kut, want er moet nog wel het één en ander gebeuren en kan het eigenlijk niet meer belasten. Nja lekker stressvol dus.
Maar we weten waar we het voor doen. Want uiteindelijk wordt dit (hopelijk) het huisje van mijn dromen! Ik ben er nu al zooo gelukkig mee! Huisje wordt super gezellig. De sfeer in de buurt is goed, ik heb al kennis gemaakt met veel aardige buurtbewoners. Ik hoor dagelijks het luiden van de kerkklokken. Het is net een gezellig dorpje, maar dan in een grote stad. En last but not least, zee is op steenworp afstand en ik hoor gewoon het ruisen van de zee in mijn achtertuin. ![]()
Hoe is het sloopweekend gegaan? Nog 1 dagje slopen
!
Was een vrij hectisch weekend. Maar alles is gesloopt! Morgen nog de laatste dingetjes en dan is het helemaal klaar voor de aannemer ![]()
Wat gaan jullie allemaal doen aan het huis?
Best wel veel.
Muren en plafonds worden opnieuw geïsoleerd, leidingen moeten worden verlegd omdat de keuken ergens anders gaat komen, nieuwe plekken voor licht en elektriciteit, nieuwe badkamer en toilet, nieuwe keuken, nieuwe vloer en alles laten stuken. Dus een behoorlijke metamorfose.
Gaaf hoor! En fijn dat het gelukt is dit weekend! Echt je droomhuiaje bouwen!
Oh zo benieuwd en veel succes met de werken. Hoop dat alles vlot verloopt!
Aan superleuk! Wil je foto’s posten? Vind het altijd zo leuk om verbouwupdates te zien!
Vandaag de dag van de bieding! Ik ben gewoon zenuwachtig… Standaard vragen in mijn hoofd, zitten we niet te hoog of juist te laag… Moet ik een heel verhaal erbij schrijven waarom ze voor ons bod moeten gaan haha, terwijl alle raadt al gegeven is door de aankoopmakelaar. (We blijven ook bij de raadt en de keuze)
Heerlijk die twijfel dankzij zenuwen
Heel veel succes! Super spannend altijd, dit soort momenten.
Ik zou er ook een stukje bij schrijven. Ik had het niet verwacht, maar bij het bieden op een eerdere woning dan die we uiteindelijk gekocht hebben, waren we “2e” omdat ze ons tekstje zo aansprekend vonden. En bij het verkopen van onze eigen woning, vond ik het heel leuk om een beeld te hebben wie nou ons huis wilden kopen.
& @Zoekie
Ik ben nu gelijk aan de slag gegaan, probeer het stuk niet te lang te maken maar wel persoonlijk haha. Niet dat die mensen denken omg wat een boekwerk!
Ik zie dat ik eigenlijk heel weinig foto’s heb gemaakt. Te druk bezig geweest de afgelopen tijd ![]()
Hier was het gipsplafond naar de gallemiezen gegaan. Het plafond was wel een projectje zeg. Eerst alle schrootjes verwijderd, daarna het gips kapot geslagen, vervolgens al het gips en riet opgeruimd en daarna nog miljoenen spijkers uit het rachelwerk gehaald. En ik maar denken toen we het huis net gekocht hadden dat we alleen maar schrootjes moesten verwijderen :’)
Hier waren we bezig met het creëren van een klein halletje met hardboard platen. Het is een beetje een gek huis omdat het ooit een winkeltje is geweest. De voordeur zat heel vroeger aan de voorkant en is daarna naar het midden van het huis gegaan.
Super spannend! Niet zo raar hoor dat je zenuwachtig bent.
Ik had precies dezelfde twijfel of we een verhaaltje erbij moesten schrijven of niet. Want je wil aan de ene kant niet overkomen als een slijmbal, maar anders hebben ze alleen maar een getal van het bod en geen achtergrondinfo. Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan, maar ik denk eigenlijk dat het geen kwaad kan om een simpel verhaaltje erbij te schrijven met waarom het huis jullie zo aanspreekt en wie jullie zijn. Maar dan niet te slijmerig haha.
Ik denk dat het voor verkopers vooral interessant is om te weten hoe zeker je bent van je bod en financiering, dus een beetje achtergrond informatie kan geen kwaad. Ik denk dat een persoonlijk verhaal alleen toegevoegde waarde heeft als de biedingen heel dicht bij elkaar liggen.
Wij hebben de biedingen trouwens niet gezien, onze makelaar heeft ons gebeld met de biedingen en de voorwaarden dus als iemand er een verhaal bij geschreven had dan heeft dat ons niet bereikt iig
.
Haha tot zo ver diegene zijn bloed zweet en tranen in die brief richting jullie! ![]()
Haha, ja nu ik er over nadenk is dat best erg he
. Maar de makelaar wist wel wat achtergrond info te geven over de biedingen, dus als er een brief geweest was dan had ie dat vast ook wel verteld denk ik.
Jeetje, dat is inderdaad een flinke klus! Maar jullie zijn lekker op weg.
Ja en het maakt denk ik ook niet uit. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld bij dit huis de biedingen ver uit elkaar liggen dat een stukje tekst er niet toe doet haha…
Maar goed voor dit huis heb ik nu alles wat ik kan doen klaar staan. We zijn tevreden met het bod wat we gaan uitbrengen, meer kan ik niet doen. (Al gieren de zenuwen nog steeds door mijn lijf). Mochten we hetzelfde bod als een ander uitbrengen, dan kan mijn persoonlijke stukje dus doorslaggevend zijn…
![]()
Wij zijn ook zo ingerijpend aan het klussen en sinds juli bezig. Zwaar in vergist en plafonds zijn rotklussen. Deel schrootjes laten we nu zitten en doen er gipsplaten overheen en dan stucen. Als dat lukt, bij een deel kon dat niet want de schrootjes kwamen naar beneden ![]()
Gelukkig hebben we een meedenkende en handige stucadoor.
Dat jullie achter het bod staan is het belangrijkste, maar spannend hoor! Wanneer is de deadline en wanneer verwacht je wat te horen?