Vandaag om 18:00! Er staat niet bij wanneer ze dan uiterlijk terugkoppelen. Misschien dat ik daar een automatische mail van krijg zodra ik het bod in dien. Hopelijk deze week in ieder geval!
Toen mijn moeder haar huis verkocht had ze ook een sluitingsdatum van 6 uur sā middags. We kregen om 18:10 een mail van de makelaar met de biedingen, om even over na te denken en de volgende dag om 9:30 uur kwam ze langs om het te bespreken. Toen ze weg ging, zei ze dat ze de makelaar van het gekozen bod direct ging bellen, en de rest op kantoor. Voor ons was het heel duidelijk. 2 biedingen vlak bij elkaar, een was zonder een enkele voorwaarde, de andere een financiĆ«le voorwaarde en we hadden van hen het allerleukste briefje ontvangen. Zij wonen er nu met heel veel plezier! Succes, ik duim voor jullie!
Wij hoorden het inderdaad ook de dag nadat we het bod hadden uitgebracht!
(Wil je nu geen hoop geven voor het geval het bij jullie langer duurt!)
& @Bal
OH goed om te weten, ik hoop dat het zo ook loopt en dat we snel uit de spanning worden gehaald! Ben zo benieuwd! Haha ben gewoon 2 sportlessen gaan volgen, om ff van de zenuwen verlost te zijn! ![]()
Nu in bad en dan snel naar bed, des te eerder is het morgen ![]()
De huizenjacht gaat bij ons nog even door. Het ālelijkeā huis bleek in het echt erg tegen te vallen. Veel achterstallig onderhoud en het was allemaal slecht afgewerkt en de prijs was dan wel heel fors.
Maandag en dinsdag gaan we weer naar 2 huizen kijken. Op die van dinsdag ben ik helemaal verliefd nog voordat ik het live gezien heb. Maar het lijk echt aan al onze eisen te voldoen (want daar hebben we steeds beter zicht op). Oja, en mān vader vind dat wel een mooi huis van buitenā:joy:
. Spannend!
Pfff ik ben echt zenuwachtig nu, ik probeer te zeggen tegen mijzelf dat ik niet teleurgesteld moet zijn als we het niet hebben gezien de hoeveelheid kijkers. Ik hoop echt heel erg op een goed telefoontje, maar denk dat die kans erg klein is⦠![]()
Ik duim voor je!
Ahhhh we zijn 2de geworden! Het bod was goed, alleen de ander had zonder voorbehoud van financiering gekozen en zijn ze daarom voor die gegaan⦠Zo jammer dit!
Daar is niet tegenop te bieden. Wat jammer!
Ja heel jammer! Nu gaat de jacht naar ons droomhuisje samen verder!
Wow dat is al een tijdje! Doen jullie het meeste werk zelf? Hoe lang zijn jullie denk je nog bezig?
Gaat het om een huurwoning waar jij uitgaat? Ik zou de nieuwprijs helemaal loslaten dan. Je moet vaak al blij zijn als mensen uberhaupt iets willen betalen. Misschien vinden zij de goedkoopste laminaatvloer van de IKEA wel prima. Waarschijnlijk is jullie vloer niet 100% hun smaak. Dus als ze het overnemen moet het gewoon echt goedkoop zijn en het scheelt de moeite van het leggen natuurlijk. Scheelt jou ook moeite. Dus tenzij je het anders in je nieuwe huis weer gaat leggen zou ik laag inzetten want als je het er uit moet halen kun je er helemaal niks meer mee.
Dit doet me denken aan de keer dat mijn moeder ging verhuizen naar een nieuw huurhuis. De vorige bewoonster wilde 1500 euro hebben voor het laminaat want het was nog in hele goede staat en nauwelijks op gelopen!! Ze was echt zwaar beledigd toen mijn moeder vriendelijk bedankte.
Zonde, want dan breng je het naar de stort waarschijnlijk? Mochten ze het toch niet betalen. Ik zou zoals iedereen al zegt niet heel veel geld vragen ervoor.
Klopt wel, maar voor 500 heb je dan een vloer die je niet zelf hebt uitgekozen. Misschien komt het toevallig overeen, dan prima, maar zo niet: voor iets meer kun je zelf iets wat meer naar jouw smaak is kiezen.
Als je als nieuwe huurder gaat inleveren op die keuze, moet daar een goede prijs tegenover staan om het dat waard te maken.
Eruit halen is zo gedaan. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat je er minimaal voor wil hebben, en onder welke prijs je het liever eruit haalt. Dan is het niet zo ingewikkeld toch? Ik zou 250 vragen, daar aan vasthouden en daaronder het eruit halen, je kunt het ook via marktplaats op laten halen bijv.
Als ze geen geld heeft, leeft ze straks op een betonnen vloer. Dat lijkt me toch niet, tuurlijk heeft ze geld om een vloer over te nemen.
Edit; tis ook een kwestie van even volhouden en niet gelijk meegaan als iemand nee zegt, alternatief is een betonnen vloer en dat die huurder zelf voor 1500 euro mag gaan leggen, vergeet dat niet. Ze willen het vaak voordoen alsof het alternatief is dat jij ze gratis de vloer heeft, maar dat zou ik niet snel doen.
Ik heb eerder niets gevraagd in dezelfde situatie. Ik heb er niets meer aan, bij goedkoop laminaat is het allang afgeschreven en ik wil het er vooral niet uit hoeven te halen.
Is dat alleen laminaat/parket die jullie eruit moeten halen of ook tegelvloer?
Nu gaan wordt van alles ingevuld voor de nieuwe huurder. Maar is het niet handiger om vooral te kijken naar je eigen situatie? Bijvoorbeeld?
- heb ik zin om de vloer eruit te halen
- wat is het kantelpunt. Ofwel, bij welk bedrag ga ik de moeite doen om de vloer eruit te halen en weg te brengen naar de stort/voor 50 euro op te laten halen via Marktplaats?
- Voor wie ga ik dit gevecht aan? Omdat ik het rechtvaardig vind of omdat ik het onderste uit de kant wil halen.
Dan kom je denk ik uit op het antwoord.