Ik vind de buitenkant van het huis minder belangrijk, maar wel de straat waar het in het staat. Thuiskomen doe je al in de straat, heb ik gemerkt. Dat hoeft niet zozeer ‘mooi’ te zijn, als wel prettig.
Zo dacht ik dus ook, maar door m’n vader ben ik nu wel aan het twijfelen.
De huizen die van buiten ook prachtig zijn, liggen meestal daardoor buiten ons budget. En als ze er wel binnen vallen, zijn ze echt zo weg, helaas.
Mijn vader zegt dan dat we beter af kunnen wachten vanwege de veranderende markt, maar hij heeft wat minder haast denk ik😅. Ik wil gewoon heel graag eindelijk een huis kunnen kopen zodat we wat gaan opbouwen.
Er zit nog wel een verschil tussen niet zo mooi en afzichtelijk lelijk wat mij betreft. En je geeft zelf al aan dat je veel huizen in je stad niet zo mooi vindt, dus hoe realistisch is het scenario van je vader (wachten op een mooier huis)?
Ja hoe weinig uitstraling hebben we het over, denk Ugly Belgian Houses of gewoon geen jaren ‘30 woning? Zou mij wel uitmaken wáár op deze schaal we zitten
Er zit wel een verschil tussen niet echt heel mooi en echt lelijk. Wij wonen ook in een niet echt heel mooi huis, althans, van buiten. Het is gewoon een doodnormaal rijtjeshuis, straalt weinig uit. Maar echt lelijk is het ook niet. Als je je huis (en de straat!) echt heel lelijk vind kan ik me voorstellen dat dat afdoet aan je woongenot. Aan de andere kant, de meeste tijd ben je toch binnen. Ik zou het niet heel zwaar laten meewegen.
Ik vind de buitenkant van een huis heel belangrijk, dat is toch het eerste wat je ziet? Het spreekt je aan of niet.
Onze vorige woning zag er niet fantastisch uit. Ons nieuwe huis daarentegen vind ik prachtig.
Ik werd er meteen verliefd op.
Maar je vader gaat toch mee om de gebreken te constateren en niet of jullie de buitenkant mooi vinden of niet😋? Jullie selecteren op uitstraling of je het wel of niet gaat bezoeken lijkt mij…
Overigens vind ik de buitenkant best wel belangrijk, of in ieder geval de straat waar het huis staat.
@MargjeJ heb je alleen foto’s gezien of heb je de buitenkant al in het echt gezien? Onze huidige woning stond zo lelijk op de foto dat ik alleen maar mee ging kijken om m’n vriend een plezier te doen. Bij aankomst bleek de straat echt heel mooi en netjes (vond ik heel belangrijk), de woning ook supernetjes en veel mooier dan op foto, en van binnen was hij helemaal goed!
Hahaha je hebt gelijk hoor! Hij is alleen ook de persoonlijke klusjesman/bouwvakker, want hij vindt dat maar al te leuk. En wij mogen daarmee in onze handjes knijpen. Daarom dat ik toch ergens ook zijn mening mee laat wegen, al moet ik dat misschien niet doen😅.
Ben er vandaag langs gefietst. Ik vond het in het echt iets minder erg dan op de foto’s. We gaan maandag gewoon kijken en misschien is de binnenkant zo mooi dat we die buitenkant vergeten.
Sinds vorige week dinsdag hebben mijn vriend en ik de sleutel van ons nieuwe (klus)huis. We doen zelf het sloopwerk en de aannemer zou dan eind februari kunnen beginnen met het opbouwen. Maar nu heeft de aannemer al eerder tijd en gaat hij komende dinsdag al beginnen. Heel chill, Maar dat betekent dus ook dat alles kaal en schoon moet zijn voordat hij gaat beginnen.
Dus de druk ligt behoorlijk hoog. Vandaag wordt de 11e dag dat we achter elkaar nonstop aan het slopen zijn. Het is echt al anderhalve week slopen, slapen, slopen, slapen, slopen, slapen… Super intens! Ik heb in mijn leven nog nooit zo hard gewerkt lange tijd achter elkaar. En ik ben nu ook best wel naar de tyfus. Ik heb al een paar dagen een slapend gevoel in mijn arm. En vannacht heb ik geen oog dichtgedaan omdat ik zo’n last van mijn arm had. Waarschijnlijk een geknelde zenuw. Maar dat is dus wel kut, want er moet nog wel het één en ander gebeuren en kan het eigenlijk niet meer belasten. Nja lekker stressvol dus.
Maar we weten waar we het voor doen. Want uiteindelijk wordt dit (hopelijk) het huisje van mijn dromen! Ik ben er nu al zooo gelukkig mee! Huisje wordt super gezellig. De sfeer in de buurt is goed, ik heb al kennis gemaakt met veel aardige buurtbewoners. Ik hoor dagelijks het luiden van de kerkklokken. Het is net een gezellig dorpje, maar dan in een grote stad. En last but not least, zee is op steenworp afstand en ik hoor gewoon het ruisen van de zee in mijn achtertuin.
Hoe is het sloopweekend gegaan? Nog 1 dagje slopen !
Was een vrij hectisch weekend. Maar alles is gesloopt! Morgen nog de laatste dingetjes en dan is het helemaal klaar voor de aannemer
Wat gaan jullie allemaal doen aan het huis?
Best wel veel.
Muren en plafonds worden opnieuw geïsoleerd, leidingen moeten worden verlegd omdat de keuken ergens anders gaat komen, nieuwe plekken voor licht en elektriciteit, nieuwe badkamer en toilet, nieuwe keuken, nieuwe vloer en alles laten stuken. Dus een behoorlijke metamorfose.
Gaaf hoor! En fijn dat het gelukt is dit weekend! Echt je droomhuiaje bouwen!
Oh zo benieuwd en veel succes met de werken. Hoop dat alles vlot verloopt!
Aan superleuk! Wil je foto’s posten? Vind het altijd zo leuk om verbouwupdates te zien!
Vandaag de dag van de bieding! Ik ben gewoon zenuwachtig… Standaard vragen in mijn hoofd, zitten we niet te hoog of juist te laag… Moet ik een heel verhaal erbij schrijven waarom ze voor ons bod moeten gaan haha, terwijl alle raadt al gegeven is door de aankoopmakelaar. (We blijven ook bij de raadt en de keuze)
Heerlijk die twijfel dankzij zenuwen
Heel veel succes! Super spannend altijd, dit soort momenten.
Ik zou er ook een stukje bij schrijven. Ik had het niet verwacht, maar bij het bieden op een eerdere woning dan die we uiteindelijk gekocht hebben, waren we “2e” omdat ze ons tekstje zo aansprekend vonden. En bij het verkopen van onze eigen woning, vond ik het heel leuk om een beeld te hebben wie nou ons huis wilden kopen.