Nee dit is hetgeen wat @Mandarijntje moet zeggen als referentie naar t forum
Haha het was een voorbeeld quote idd
Ik heb wel een huis maar al enige tijd geleden bemachtigd
Oh Hahaha
Super onverwachts hebben mijn vriend en ik een suuuuper mooi droomhuis gevonden op Funda en mijn vriend gaat morgen bellen om een bezichtiging te plannen. Het is echt zo mooi, met prachtig uitzicht over een natuurgebied en een hele grote tuin. Ben alleen super bang dat het al weg zal zijn Zo spannend.
Bij mij hebben ze er ook helemaal niet om gevraagd De lening van mijn vriend is wel meegenomen omdat dit een lening bij dezelfde bank is als onze hypotheek, maar over mij is geen woord gerept. Wij hebben sowieso geen recht op NHG, dus ik vind het wel primaâ:sweat_smile:
En en en? Mogen jullie gaan kijken?
Ik weet niet of dit topic, of âdurf te vragenâ beter is, maar er is vast iemand met een antwoord op mijn gedachtespinsel.
Ik (hoogopgeleid, semi goede baan, spaargeld, alleenstaand helaas) wil graag een woning kopen, maar kom er op dit moment gewoon niet tussen. Berichten dat de huizenprijzen lijken te dalen geven me enigszins hoop.
Maar⊠in ongeveer 2019 stond in een wijk waar ik best wil wonen een hoekwoning te koop voor 125.000. Onlangs is het huis ernaast (dus een tussenwoning) in soortgelijke of wellicht slechtere staat verkocht voor 230.000. Ik zou een huisje van max 2 ton willen kopen.
Er zijn tig mensen in mijn situatie. Als straks de prijzen zakken, gaan we dan niet massaal overbieden met het spaargeld dat we nu kunnen sparen doordat we âvastâ zitten en blijven de prijzen alsnog hoog? Hoe werkt dit?
Als we dit toch eens wistenâŠ
Extreem zakken verwacht ik niet. Huizentekort blijft, waarde van een huis zal ook niet snel zakken.
Het is meer de rente die nu stijgt waardoor mensen minder kunnen lenen, misschien afwachtender worden etc.
Het kan zo zijn dat men alsnog overbiedt met spaargeld of rente weer heel laag wordt maar is lastig te voorspellen.
Wij kwamen er eerst ook niet tussen maar door een aankoopmakelaar wel.
Oh ik dacht daar zal wel een of andere logische economische uitleg voor zijn, maar niet dus haha. Afwachten inderdaad.
Pfff eerste keer dat wij gaan bezichtigen, volgende week. Ik heb al iets te vaak de fotoâs van het huis bekeken, ik zie mezelf al daar helemaal wonen. Als puber liep ik ook al veel te hard van stapel bij iedere crush (veel blauwtjes), ik wist niet dat dit ook met huizen kon. De makelaar hield wel een slag om de arm, dat we best nog wel eens af zouden kunnen worden gebeld, aangezien we pas volgende week mogen kijken. Zijn er bij jullie wel eens geplande bezichtigingen door de makelaar gecanceld?
Die kan er best zijn hoor! Ik weet die alleen niet.
Tijdens economische crisis stonden veel onder water.
@Drosera zelf weleens meegemaakt, makelaar belde toen 5 min van te voren. Andere keer wel op tijd afgebeld.
Wij hebben zelf ook bezichtigingen van deze week afgezegd omdat we een goed bod kregen. Voelde wel flauw maar zo kwamen ze iig niet onnodig.
Vriendin ging ergens kijken en kreeg toen te horen dat de eigenaren eigenlijk al goed bod hadden en ze bezichtigingen wilden afzeggen.
Maar veel willen ook eerst iedereen laten kijken en dan op inschrijving. Die hebben we vaker gehad. Dan moet je voor x tijd/datum een bod doorgeven.
Jazeker, is ons twee keer overkomen.
En dat hard van stapel lopen ken ik
Wij hebben de 2e dag de bezichtigingen laten cancelen. De eerste dag kregen we een zodanig bod dat we wel akkoord moesten gaan.
Wel lullig voor degenen die ons huis nog wilden zien.
Ja! We gaan morgen kijken en het huis is dus nog niet weg Ga helemaal eerder weg van mân werk ervoor haha. Heb er heel veel zin in maar ook spannend!
Als iemand nog last minute tips heeft waar een beetje op te letten?
@Drosera wat balen dat jullie volgende week pas kunnen kijken. Zal voor je duimen dat het er dan nog is, vind ik echt spannend aan deze markt. En ik herken wel wat je zegt ik zie mezelf ook al helemaal daar wonen en mân kat in de tuin chillen en zo
Meterkast, is die een beetje up to date.
Isolatie dak, muren, glas, vloer. Wij zijn er nu mee bezig en het valt vies tegen, dus alles wat al geĂŻsoleerd is, zou voor mij een dikke pluspunt zijn zou ik nu voor wat anders kijken.
Niet letten op de op het oog afwerking wat smaakgevoelig is (zoals plinten, muurkleur), wel op belangrijke dingen zoals badkamer, wc, keuken: als het je smaak is, kan het dan nog een periode mee? Zit het goed in elkaar, werkt alles in de keuken?
Helaas wel, vaak ook door hetzelfde makelaars kantoor, wat rijmde op snol dus al snel noemde ik en mijn vriend die makelaar snolmakelaar, mega flauw . Maar het zou wel kunnen dat door de âminder overspannen marktâ het afzeggen nu minder is! Hopelijk mogen jullie gewoon komen kijken!
Nou we zijn net wezen kijken en omg het is zo mooi, niet normaal gewoon. We zijn allebei helemaal om. Er zijn wel ZESTIEN mensen die het komen bezichtigen tot aankomende donderdag (makelaar zei dat dat heel veel was voor het segment van het huis) en dan kijken ze eerst van die zestien mensen of en welke biedingen er zijn. We gaan vanavond een bod doen haha, ben echt bang dat het voor onze neus weggekaapt wordt.
Heb ook nul verstand van de huizenmarkt. Is het nog steeds zo verhit met overbieden en zo? Het gaat om een huis in een hoge prijsklasse, dus weet ook niet in hoeverre the sky the limit is daarin zeg maar⊠Ugh zo vreselijk spannend
Ik heb pas geleden een huis gekocht (en mijn eigen verkocht). De makelaar gaf aan dat ze echt een omslag ziet in het overbieden. Ik heb zelf 15.000 euro overboden (vraagprijs was 525.000). Mijn eigen huis is verkocht voor 250.000 (vraagprijs was 225.000). Bij mij eigen huis waren er twee biedingen (de vraagprijs en dus die 250.000)