& @Zoekie
Ik ben nu gelijk aan de slag gegaan, probeer het stuk niet te lang te maken maar wel persoonlijk haha. Niet dat die mensen denken omg wat een boekwerk!
& @Zoekie
Ik ben nu gelijk aan de slag gegaan, probeer het stuk niet te lang te maken maar wel persoonlijk haha. Niet dat die mensen denken omg wat een boekwerk!
Ik zie dat ik eigenlijk heel weinig foto’s heb gemaakt. Te druk bezig geweest de afgelopen tijd
Hier was het gipsplafond naar de gallemiezen gegaan. Het plafond was wel een projectje zeg. Eerst alle schrootjes verwijderd, daarna het gips kapot geslagen, vervolgens al het gips en riet opgeruimd en daarna nog miljoenen spijkers uit het rachelwerk gehaald. En ik maar denken toen we het huis net gekocht hadden dat we alleen maar schrootjes moesten verwijderen :’)
Hier waren we bezig met het creëren van een klein halletje met hardboard platen. Het is een beetje een gek huis omdat het ooit een winkeltje is geweest. De voordeur zat heel vroeger aan de voorkant en is daarna naar het midden van het huis gegaan.
Super spannend! Niet zo raar hoor dat je zenuwachtig bent.
Ik had precies dezelfde twijfel of we een verhaaltje erbij moesten schrijven of niet. Want je wil aan de ene kant niet overkomen als een slijmbal, maar anders hebben ze alleen maar een getal van het bod en geen achtergrondinfo. Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan, maar ik denk eigenlijk dat het geen kwaad kan om een simpel verhaaltje erbij te schrijven met waarom het huis jullie zo aanspreekt en wie jullie zijn. Maar dan niet te slijmerig haha.
Ik denk dat het voor verkopers vooral interessant is om te weten hoe zeker je bent van je bod en financiering, dus een beetje achtergrond informatie kan geen kwaad. Ik denk dat een persoonlijk verhaal alleen toegevoegde waarde heeft als de biedingen heel dicht bij elkaar liggen.
Wij hebben de biedingen trouwens niet gezien, onze makelaar heeft ons gebeld met de biedingen en de voorwaarden dus als iemand er een verhaal bij geschreven had dan heeft dat ons niet bereikt iig .
Haha tot zo ver diegene zijn bloed zweet en tranen in die brief richting jullie!
Haha, ja nu ik er over nadenk is dat best erg he . Maar de makelaar wist wel wat achtergrond info te geven over de biedingen, dus als er een brief geweest was dan had ie dat vast ook wel verteld denk ik.
Jeetje, dat is inderdaad een flinke klus! Maar jullie zijn lekker op weg.
Ja en het maakt denk ik ook niet uit. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld bij dit huis de biedingen ver uit elkaar liggen dat een stukje tekst er niet toe doet haha…
Maar goed voor dit huis heb ik nu alles wat ik kan doen klaar staan. We zijn tevreden met het bod wat we gaan uitbrengen, meer kan ik niet doen. (Al gieren de zenuwen nog steeds door mijn lijf). Mochten we hetzelfde bod als een ander uitbrengen, dan kan mijn persoonlijke stukje dus doorslaggevend zijn…
Wij zijn ook zo ingerijpend aan het klussen en sinds juli bezig. Zwaar in vergist en plafonds zijn rotklussen. Deel schrootjes laten we nu zitten en doen er gipsplaten overheen en dan stucen. Als dat lukt, bij een deel kon dat niet want de schrootjes kwamen naar beneden
Gelukkig hebben we een meedenkende en handige stucadoor.
Dat jullie achter het bod staan is het belangrijkste, maar spannend hoor! Wanneer is de deadline en wanneer verwacht je wat te horen?
Vandaag om 18:00! Er staat niet bij wanneer ze dan uiterlijk terugkoppelen. Misschien dat ik daar een automatische mail van krijg zodra ik het bod in dien. Hopelijk deze week in ieder geval!
Toen mijn moeder haar huis verkocht had ze ook een sluitingsdatum van 6 uur s’ middags. We kregen om 18:10 een mail van de makelaar met de biedingen, om even over na te denken en de volgende dag om 9:30 uur kwam ze langs om het te bespreken. Toen ze weg ging, zei ze dat ze de makelaar van het gekozen bod direct ging bellen, en de rest op kantoor. Voor ons was het heel duidelijk. 2 biedingen vlak bij elkaar, een was zonder een enkele voorwaarde, de andere een financiële voorwaarde en we hadden van hen het allerleukste briefje ontvangen. Zij wonen er nu met heel veel plezier! Succes, ik duim voor jullie!
Wij hoorden het inderdaad ook de dag nadat we het bod hadden uitgebracht!
(Wil je nu geen hoop geven voor het geval het bij jullie langer duurt!)
& @Bal
OH goed om te weten, ik hoop dat het zo ook loopt en dat we snel uit de spanning worden gehaald! Ben zo benieuwd! Haha ben gewoon 2 sportlessen gaan volgen, om ff van de zenuwen verlost te zijn!
Nu in bad en dan snel naar bed, des te eerder is het morgen
De huizenjacht gaat bij ons nog even door. Het ‘lelijke’ huis bleek in het echt erg tegen te vallen. Veel achterstallig onderhoud en het was allemaal slecht afgewerkt en de prijs was dan wel heel fors.
Maandag en dinsdag gaan we weer naar 2 huizen kijken. Op die van dinsdag ben ik helemaal verliefd nog voordat ik het live gezien heb. Maar het lijk echt aan al onze eisen te voldoen (want daar hebben we steeds beter zicht op). Oja, en m’n vader vind dat wel een mooi huis van buiten:joy:. Spannend!
Pfff ik ben echt zenuwachtig nu, ik probeer te zeggen tegen mijzelf dat ik niet teleurgesteld moet zijn als we het niet hebben gezien de hoeveelheid kijkers. Ik hoop echt heel erg op een goed telefoontje, maar denk dat die kans erg klein is…
Ik duim voor je!
Ahhhh we zijn 2de geworden! Het bod was goed, alleen de ander had zonder voorbehoud van financiering gekozen en zijn ze daarom voor die gegaan… Zo jammer dit!
Daar is niet tegenop te bieden. Wat jammer!
Ja heel jammer! Nu gaat de jacht naar ons droomhuisje samen verder!