Huizen/woningmarkttopic #3

Wow dat is al een tijdje! Doen jullie het meeste werk zelf? Hoe lang zijn jullie denk je nog bezig?

1 like

Gaat het om een huurwoning waar jij uitgaat? Ik zou de nieuwprijs helemaal loslaten dan. Je moet vaak al blij zijn als mensen uberhaupt iets willen betalen. Misschien vinden zij de goedkoopste laminaatvloer van de IKEA wel prima. Waarschijnlijk is jullie vloer niet 100% hun smaak. Dus als ze het overnemen moet het gewoon echt goedkoop zijn en het scheelt de moeite van het leggen natuurlijk. Scheelt jou ook moeite. Dus tenzij je het anders in je nieuwe huis weer gaat leggen zou ik laag inzetten want als je het er uit moet halen kun je er helemaal niks meer mee.

23 likes

€200/€250. Al vind ik dat misschien nog veel en zou ik blij zij met €50/€100 zodat ik het er niet zelf uit hoef te halen.

Bij Kwantum is er laminaat te koop voor 8 of 11 euro per vierkante meter dus dat er veel geld voor is betaald in het verleden zou mij niet uitmaken.

3 likes

Dit doet me denken aan de keer dat mijn moeder ging verhuizen naar een nieuw huurhuis. De vorige bewoonster wilde 1500 euro hebben voor het laminaat want het was nog in hele goede staat en nauwelijks op gelopen!! Ze was echt zwaar beledigd toen mijn moeder vriendelijk bedankte.

5 likes

Zonde, want dan breng je het naar de stort waarschijnlijk? Mochten ze het toch niet betalen. Ik zou zoals iedereen al zegt niet heel veel geld vragen ervoor.

9 likes

Klopt wel, maar voor 500 heb je dan een vloer die je niet zelf hebt uitgekozen. Misschien komt het toevallig overeen, dan prima, maar zo niet: voor iets meer kun je zelf iets wat meer naar jouw smaak is kiezen.
Als je als nieuwe huurder gaat inleveren op die keuze, moet daar een goede prijs tegenover staan om het dat waard te maken.

2 likes

Eruit halen is zo gedaan. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat je er minimaal voor wil hebben, en onder welke prijs je het liever eruit haalt. Dan is het niet zo ingewikkeld toch? Ik zou 250 vragen, daar aan vasthouden en daaronder het eruit halen, je kunt het ook via marktplaats op laten halen bijv.

1 like

Als ze geen geld heeft, leeft ze straks op een betonnen vloer. Dat lijkt me toch niet, tuurlijk heeft ze geld om een vloer over te nemen.

Edit; tis ook een kwestie van even volhouden en niet gelijk meegaan als iemand nee zegt, alternatief is een betonnen vloer en dat die huurder zelf voor 1500 euro mag gaan leggen, vergeet dat niet. Ze willen het vaak voordoen alsof het alternatief is dat jij ze gratis de vloer heeft, maar dat zou ik niet snel doen.

3 likes

Ik heb eerder niets gevraagd in dezelfde situatie. Ik heb er niets meer aan, bij goedkoop laminaat is het allang afgeschreven en ik wil het er vooral niet uit hoeven te halen.

12 likes

Voor een tientje per m2 kun je echt wel een vloer leggen

3 likes

Is dat alleen laminaat/parket die jullie eruit moeten halen of ook tegelvloer?

Nu gaan wordt van alles ingevuld voor de nieuwe huurder. Maar is het niet handiger om vooral te kijken naar je eigen situatie? Bijvoorbeeld?

• heb ik zin om de vloer eruit te halen
  • wat is het kantelpunt. Ofwel, bij welk bedrag ga ik de moeite doen om de vloer eruit te halen en weg te brengen naar de stort/voor 50 euro op te laten halen via Marktplaats?
  • Voor wie ga ik dit gevecht aan? Omdat ik het rechtvaardig vind of omdat ik het onderste uit de kant wil halen.
    Dan kom je denk ik uit op het antwoord.
13 likes

Dan staan we daar anders in. Ik heb zelf ook voor 1500+ euro een vloer gelegd een paar maanden en die zou ik er liever uithalen dan gratis weggeven. Als je geen 200 euro wil betalen voor een vloer, mag je van mij zelf gaan leggen succes.

1 like

Ik zou dan echt lachend toekijken hoe jij je laminaat wat je waars niet weer ergens anders gaat leggen er weer uit zou slopen.

39 likes

Ik snap dan niet zo goed waarom je de vloer er per se maar uit zou halen. En dan naar de stort brengen? Wat heb je daar dan precies aan? De gedachte van lekker puh, dan hebben jullie nu geen vloer voor nop? Als je het dan nog kan verkopen is het een ander verhaal maar of daar een markt voor is, geen idee… @Freya

6 likes

Storten kost in sommige gemeenten nog geld ook.

@anon4775214 jij weet toch ook hoe het is om het met weinig te moeten doen? Wil je de vloer zelf nog gebruiken dan zeg je voor X laat ik ‘m liggen en bij nee haal je ‘m eruit en gebruik je ‘m zelf. Als je ‘m toch niet wil gebruiken waarom zoiets op het spits drijven? Je komt niet met een fors inkomen in een sociale huurwoning terecht (vul ik even in dat dit sociale huur is)

4 likes

Ja prima als je die vloer dan weer gaat hergebruiken voor iets, maar naar de stort brengen is toch super zonde?

3 likes

Dus of veel geld, of liever helemaal die 1500 euro weggooien? Dan is het toch een ego-kwestie? Heeft dan niks meer met het ‘weggooien van geld’ te maken?

2 likes

Ik krijg een deja-vu, deze discussie was pasgeleden toch ook al…

1 like

Tattas gonna tat

20 likes