Je tatta is showing.
Haha ja same hoor. Ik vind mān vloer supermooi en hij is van hoge kwaliteit laminaat dus ik weet zeker dat ik ām eruit kan halen voor een nieuw huis en evt nog een pak bij kan kopen als ik niet genoeg heb. Dus ik zou ām er waarschijnlijk wel uithalen als een nieuwe huurder ām niet over zou willen nemen vanwege smaak/prijs/whatever.
Ik vind het wat anders als je het goedkoopste laminaat bij de praxis er in hebt gelegd en na 10 jaar erop stampen dan nog de hoofdprijs ervoor wil.
Haha wow waar woon je, remind me dat ik nooit na jou in jouw woning ga wonen want wat ben jij rancuneus zeg
Ja nee helemaal eens, maar volgens mij was dat niet @Freya toch?
Lijkt me inderdaad van de zotte dat je een vloer eruit gaat halen puur om rancuneus te zijn, maar anderen doen hier net alsof je een tata/vreselijk persoon bent als je nog iets zou willen verdienen aan een mooie vloer die je zelf hebt gekocht en die nog goed is en die je evt ook wel gewoon mee zou willen nemen.
En hoe ontzettend zonde is het ook dat er laminaat is geproduceerd, het al in een huis ligt en nog gebruikt kan worden, maar iemand alleen om zichzelf denkt en het dan liever naar de stort brengt. Echt weer een mooi voorbeeld van onze verpeste maatschappij.
Het is toch ook een beetje common courtesy dat je als vertrekkende huurder niet de hoofdprijs vraagt voor een vloer of andere zaken die ter overname zijn maar dat je er wel iets aan vergoeding voor wil hebben. Ik heb ook het idee dat sommige nieuwe huurders gewoon weigeren om te betalen voor een vloer, niet omdat het hun smaak niet is of ze de vloer niet goed genoeg meer vinden maar omdat ze gewoon hopen dat de vertrekkende huurder het teveel moeite vind om de vloer eruit te halen en dat ze dan een gratis vloer hebben. Ik vind dat ook geen erg sympathieke houding en zou daar ook een beetje zuur van worden als vertrekkende huurder. Ik heb zelf ook wel eens gordijnen die ik een jaar eerder voor 300 euro op maat had laten maken voor 30 euro aangeboden aan de volgende huurder. Die gaf eerst aan niet te willen betalen en vervolgens toen ik aangaf van okĆ© prima dan neem ik ze mee krabbelde ze terug en wilde ze ze toch hebben. Nu drie jaar later fiets ik nog weleens langs mān oude huis en ze hangen er nog steeds. In dit geval had ik ze er ook echt afgehaald en meegenomen als ze niet betaald had, ook al had ik er zelf niets aan gehad. Misschien niet erg sympathiek, maar dat vind ik van de nieuwe huurder ook niet als ik het gevoel krijg dat diegene er op uit is om alles gratis te krijgen.
Als ik in een particulier huurappartement zou wonen met dito huur waarbij je sowieso een meestal bovenmodaal inkomen moet verdienen zou ik het zelf anders vinden. Dan zou ik gerust gordijnen meenemen (die kun je meestal wel vermaken en nog gebruiken) als iemand er niks voor wil betalen. Dan ga ik wel uit van onwil aan de kant van de andere partij want inkomenseis of echt een verschil in smaak wat uiteraard prima is. Vloer zou ik alsnog te veel moeite vinden om eruit te halen .
Maar als ik uit mijn sociale huurwoning zou moeten vertrekken en iemand met een inkomen onder de toeslaggrens zou hier komen wonen (woningbouw dus de kans is 99%) dan vind ik het zelf wel anders. Zeker met iets als de goedkoopste vloer uit de bouwmarkt die er al een tijd ligt.
Maar het belangrijkst vind ik zelf nog: ben je voornemens de vloer/gordijnen etc zelf nog te gebruiken of tief je ze anders sowieso weg? Bij dat laatste ben je gewoon een beetje akelig bezig als je het dan alleen maar weghaalt om een punt te makenā¦
Heel groot gelijk! Ik snap niet waarom de mensen die graag hun eigen verlies bij een verhuizing willen beperken zo worden geshamed.
De regeling in NL mbt vloeren is zo dom⦠huurders zouden een beetje solidair met elkaar moeten zijn. Dat wil zeggen; niet de hoofdprijs vragen voor oude meuk en een redelijk bedrag betalen voor goed achterblijvend spul.
Ik vind het ook beide kanten op werken hoor: vertrekkende huurder die niet de hoofdprijs moet vragen (vooral in sociale huursector) maar ook nieuwe huurder die best een eerlijke vergoeding mag betalen voor wat de vorige huurder heeft gerealiseerd. Wanneer men aangeeft geen geld te hebben, dan begrijp ik nooit zo goed hoe ze dat gedaan zouden hebben als er bijvoorbeeld geen vloer meer lag. Dan ben je toch ook altijd wel 100/200 euro kwijt aan een andere vloer? Net als met gordijnen⦠30 euro is dan super schappelijk en er zijn echt weinig mogelijkheden om dat goedkoper te realiseren. Uiteindelijk moet je toch iets voor je ramen hebben dus bij een kleine vergoeding is de nieuwe huurder toch eigenlijk ook gematst?
ik zie deze discussie hier ook zo vaak voorbij komen terwijl ik echt niet snap waarom je überhaupt geld zou steken in een huurwoning, voor 1500 euro heb je ook al wat leuks aan tapijten waarmee het kan personaliseren bij de saaie vloer. Ik vind het ook gewoon gaar dat dit blijkbaar standaard is in Nederland dat je huurt exclusief vloerafwerking.
Nou, mijn vloer kostte geen 1500 euro hoor en tapijt is geen optie met allergieƫn Ik vind het overigens niet vreemd want in de meeste huizen liggen hele lelijke vloeren en ik vind dat super bepalend voor je inrichting.
OkƩ nog ƩƩn keer voor the people in the back:
Omdat niet iedereen ooit vertrekt naar een andere (koop)woning en mensen in huurwoning óók graag een inrichting naar smaak hebben.
Ja dat kennen ze niet in Belgiƫ.
Ja ik ga waarschijnlijk de komende 10 jaar nog niks kunnen kopen, zou zonde zijn als ik al die tijd in onpersoonlijke bunkers moet verblijven
Ben jij mijn partner?
Wij kwamen in 2018 in dit huurappartement wonen, partner wilde er weinig geld insteken want āwe wonen over 2 jaar toch weer ergens andersā.
Toen toch maar op zijn manier alles zo goedkoop
mogelijk gedaan.
Eindstand; het is 2023 en we wonen hier nog steeds met geen beter vooruitzicht door de huizenmarkt. Was wel iets comfortabeler geweest als we in die vijf jaar een iets mooiere, minder goedkope laminaatvloer / gordijnen / etc hadden genomen. Ipv dat alles na 2 jaar al zijn beste tijd had gehad. Geen sneer naar jou hoor, maar wel echt iets wat ik iemand anders zou adviseren; richt het gelijk in zoals je wil, ga niet voor het goedkoopste.
Wooncomfort, koop Ʃn huur, is belangrijk.
Ja want je vloer is echt zo belangrijk voor het genot van je woning, zelfs als een nieuwe vloer maar 5 euro zou kosten zou ik het er nog niet voor over hebben. Ik zie ook niet echt op welk punt je de aanname kan maken dat ik stel dat iedereen uiteindelijk toch een koopwoning zal hebben, ik leg mijn vrijheid en geluk gewoon niet in een vloer. Zelfs niet met beroepsmisvorming.
Dit vraagt om een poll, brb.
Helemaal prima dat jij je geld niet aan een vloer zou uitgeven. Dat is wel wat anders dan zeggen āik snap niet dat mensen geld in een huurwoning stekenā. En dat laatste is waar ik op reageer en is gewoon nonsens. Ook mensen in huurwoningen willen gewoon leuk, mooi en comfortabel wonen. En wat dat is, is voor iedereen verschillend.
Nee disclaimer dan, ik snap niet dat mensen geld steken in zaken voor de huurwoning die ze waarschijnlijk niet kunnen recupereren terwijl je heel je sfeer kan maken door meubels, accessoires en schilderwerk. Mij niet gelaten dat iemand 1500 geeft aan een vloer om die er straks uit te gooien omdat de volgende die toch niet wilt hebben, het is naar mijn mening geldverspilling en milieuvervuilend.
Nou sowieso wel meer hoor. Het allergoedkoopste laminaat bij de praxis is nu 7 euro p/m. In een appartement van 50m2 ben je dus al 350 euro kwijt (+ ondervloer + plinten). Als je verwacht dat je een goede vloer gratis of voor 50 euro mag hebben dan heb je echt nog nooit een vloer gekocht haha.