Huizen/woningmarkttopic #3

Dat heb je toch met een koopwoning net zo goed? Als de volgende je huis koopt dan legt ie er toch ook gewoon wat anders in?

4 likes

Of die komt er dus (voorlopig) niet. Er zijn genoeg mensen die om die reden niet overal vloerbekleding hebben of niks voor de ramen hebben (behalve kranten misschien). Maar dat is denk ik vooral te danken aan woningcoöperaties die verplichten om de woning kaal op te leveren.

5 likes

Dit. Heb vorige maand mijn huurwoning opgeleverd (wel vrije sector). Heb nieuwe huurder aangedragen en had eigenlijk allerlei zaken aan haar verkocht (om de discussie voor te zijn: laminaatvloer was gratis :stuck_out_tongue_winking_eye:).
Maar nee alles moest eruit want ze gingen de keuken verbouwen. Dus zo’n 70m2 laminaat eruit gehaald terwijl je ook alleen in de keuken een stuk eruit kan halen zou je zeggen. Eindstand: o nee we gaan de keuken toch niet verbouwen. Zo zonde…
En bij andere bewoners die eruit gaan en die geen nieuwe huurder aandragen moet echt alles eruit. Heb afgelopen jaar van 3 appartementen gehoord dat ze laminaatvloer van 1 jaar oud eruit MOESTEN halen van de woningcoörporatie :neutral_face:

5 likes

Is jullie WOZ waarde ook zo belachelijk gestegen? In twee jaar tijd hier gewoon 36%??

Ik zag het net bij de gemeentelijke belastingen. De waarde was twee maanden nadat we gekocht hadden blijkbaar al 30.000 hoger dan we betaald hebben, en toen was de markt al net op z’n hoogst. Ik ben benieuwd of het dan volgend jaar ook weer gaat dalen, maar dat zal wel niet zo werken.

Dit was bij ons ook en ik heb daar bezwaar tegen gemaakt met ons taxatierapport. De gemeente waar ik woon was het met mij eens dat de WOZ niet boven een taxatiewaarde van 2 maanden eerder kan liggen. Ging om een halve ton oid. Maar dit jaar weer fors gestegen inderdaad. Dat is echt het gevolg van de huizenmarkt en dat de prijzen over 2021 heen nog zo zijn gestegen.

2 likes

Ik zat net naar aanleiding van jouw post te kijken op wozwaardeloket en hier gaat de woz waarde in een jaar tijd ruim 24 procent omhoog ja… Ik heb geen taxatierapport om te onderbouwen dat t niet klopt en vind t ook een beetje zonde van de resources bij de gemeente om bezwaar te maken voor hooguit een paar tientjes financieel voordeel als ik gelijk krijg. Ik denk dat het gunstiger is om de woz waarde door te geven aan de bank zodat we naar een lagere risicoklasse voorde hypotheek gaan en dus lagere rente gaan betalen.

4 likes

ING niet!

3 likes

Mijn bank (ING idd) niet

1 like

Ik kreeg online een brief over de waterschap- en gemeentebelastingen en daar stond het in! Online in dat portaal zie ik ook nog niks.

1 like

Vind dat gezien de stijging marktwaarde nog best meevallen. Edit: want volgens mij vergis je je een beetje in de top van de markt.

Edit: vind de ‘schrik’ om wat in veel gevallen nog geen 5-10 euro per maand is een beetje vreemd

2 likes

Ah hier hetzelfde! Ik ben benieuwd wanneer we het horen

1 like

Bij ons 20% in een jaar :sob: ga nu ff uitrekenen hoeveel de afgelopen 2 jaar

Edit: 38% :weary:

3 likes

In je IB 2022 kan (moet) je waardepeildatum 1-1-21 pakken

3 likes

Je kunt je ib 2022 toch pas vanaf 1 maart doen? En daarvoor gebruik je peildatum 1-1-2021.

2 likes

Ja het gaat niet om het geld dat ik maandelijks betaal, ik vind het alleen een flinke verhoging. In ons rijtje (zo’n 30 dezelfde huizen) is nog nooit een huis voor dat bedrag verkocht.

1 like

Na een paar huizen eindelijk een huis bezichtigd waar we beiden enthousiast over zijn, is vandaag ineens de advertentie verwijderd (donderdag bezichtigd). Dus wij de eigenaar appen, wil hij het huis toch niet meer verkopen. :sob: Echt jammer. Vind deze hele zoektocht echt 10x niks.

1 like

Ahh dat is echt balen! Hopelijk vinden jullie snel een ander huis wat in de smaak valt!

3 likes

Damn… ik kan op move nu zien wat er geboden is op het huis. We waren wel het hoogste, maar dat mocht dus niet baten…

Wat jammer!
Maarja er komt vast en zeker weer een ander leuk huis, misschien zelfs wel leuker huis op jullie pad!

2 likes

Ja ik hoop dat er snel weer wat leuks komt :heart:

Dit was dan helaas niet ons droomhuisje

3 likes