Huizen/woningmarkttopic #3

Daar heb ik nog niet over nagedacht, haha :joy: ik ben overtuigd hoor!

Ik heb geen grote eisen qua formaat en wil ook zeker geen max hypotheek dus ik heb het idee dat ik aan de zeer veilige kant zit. Heb ook alle huizen in de wijk de afgelopen maanden nauwlettend in de gaten gehouden dus ben niet helemaal onwetend. Maar we gaan het zien! Ik ga opzoek naar een hypotheekadviseur :muscle:

1 like

Toen wij onder voorbehoud een bod uitbrachten, zeiden we (de makelaar) er bij wat ons maximale bedrag was en dat we beiden een beroep hebben waarbij je contract altijd als een vast contract wordt behandeld.

Ik snap je spanning, het klinkt namelijk als best veel :see_no_evil:. Gaan jullie dat allemaal doen in 1 maand? En krijg je daarbij wel hulp of nemen jullie vakantie oid?

Wij krijgen 30 maart de sleutel (nieuwbouw) en trekken 2 maanden uit voor vloeren, muren en keuken (en nog een stukje tuin) en daar krijg ik al stress van haha :sweat_smile:

3 likes

Ohhh super gaaf! Het eindresultaat wordt vast top! Alleen de weg er naar toe is spannend met een strakke deadline! Heel veel succes,

Ps ik ben wel stiekem benieuwd welke behangetjes in je nieuwe huis gaan! Haha

Ahhh ja het bosdieren behang! Love it! Ik denk dat ik dit ook wil voor mijn dochters kamertje, te cute!

Edit: Ik drukte per ongeluk al op versturen haha, maar het 8 meter lange behang wow dat wordt echt heel gaaf!

Het wordt vast heel gaaf, met alles wat ik tot nu toe langs heb zien komen hier!

1 like

Haha ja ik laat het mijn broertje wel doen, want ik heb echt 2 linkerhanden. Probeer wel eens wat zelf te doen en vind het resultaat dan altijd net niet haha… Ben dan wel trots op het resultaat dat ik het zelf heb gedaan, maar goed hoe langer je er dan naar kijkt hoe erger ik mijn eigen fouten zie!

3 likes

Dat behang voor de woonkamer :ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3:

1 like

Geen probleem, het lijkt me ook echt iets waar ze mee proberen te naaien als je er niets over weet. Ik weet het ook alleen omdat we thuis geen riolering hebben en mijn ouders ook ooit dachten dat ze een nieuwe put moesten steken wat ze toen ook gedaan hebben.
Het enige wat echt van belang is dat je even kijkt naar het wc papier dat je koopt en als je vochtige doekjes gebruikt is de keuze heel berperkt, dat staat wel altijd op de verpakking.

1 like

Lintbebouwing, waardoor de prijs eigenlijk te duur wordt om te plaatsen. Nederland is in dat opzicht veel beter qua stedenbouw, dat zie je ook met de hoeveelheid warmtenetten/stadsverwarming, iet’s ze ng maar over aan het denken zijn in Vlaanderen. Daarnaast is er ook een probleem met verschillende beleidsniveaus omdat het zowel gemeentelijk/provinciaal/gewestelijk besloten moet worden om er aan te leggen. De baan waar wij wonen is bijvoorbeeld een gewestweg over enkele gemeentegrenzen heen waardoor het te klein en versnipperd is voor gemeenten om aan te beginnen/ IK weet er ook toevallig veel van omdat het hier thuis iets is dat al beloofd werd toen mijn ouders gingen bouwen 35 jaar geleden, er ligt nog steeds geen riolering.
Vlamingen spreken wel graag over de baksteen in de maag, maar die steen heeft duidelijk het brein decennialang vervangen.

2 likes

Heb de huurwoning gekregen! Krijg woensdag de sleutel al.

62 likes

Gefeliciteerd :tada:! En dan al super snel de sleutel! Wel spannend, je eerste eigen plekje toch? Moet je nog veel doen voor je kunt verhuizen?

4 likes

Klopt ja, eerste eigen plekje. Nee kan er eigenlijk best snel in, het laminaat blijft liggen (is van verhuurder) en de raambekleding kan ik waarschijnlijk van de huidige huurder overnemen, dus het is vooral meubels shoppen en misschien een kleurtje op de muur :clap:

4 likes

Soms komen ze ook in fases online en niet allemaal tegelijk. Inderdaad volgende week even bellen en de website goed in de gaten houden de komende tijd. En soms krijgen andere mensen ook voorrang. Dat was bij mij het geval toen ik me inschreef voor zo’n project, dus ik bungelde als alleenstaande ergens onderaan de lijst :sweat_smile:

4 likes

Hahahaha gelukkig hoef ik daar niet over te onderhandelen :rofl:

3 likes

Niet nodig inderdaad! De verhuurder houdt het bij einde huur wel in van je borgsom.

2 likes

We hebben het gewoon gekregen ook! Ben nog steeds helemaal flabbergasted :open_mouth:
En nu voel ik me toch echt wel volwassen, wat een geregel komt erbij kijken, hopen dat alles soepeltjes verloopt :sweat_smile:

48 likes

Gefeliciteerd!! :heart:

4 likes

Was een grapje hè…

Die discussie ging over het overnemen van laminaat van de oud-huurder. Dat is hier niet aan de orde. Zijdelings kwam aan bod dat veel verhuurders die een woning met vloer verhuren bij einde huur altijd wel beschadigingen vinden die ze dan weer op de door de huurder betaalde borg inhouden. Ik haakte daarop in.

3 likes

Ik ga woensdag goede foto’s maken hahaha