Huizen/woningmarkttopic #3

Geen probleem, het lijkt me ook echt iets waar ze mee proberen te naaien als je er niets over weet. Ik weet het ook alleen omdat we thuis geen riolering hebben en mijn ouders ook ooit dachten dat ze een nieuwe put moesten steken wat ze toen ook gedaan hebben.
Het enige wat echt van belang is dat je even kijkt naar het wc papier dat je koopt en als je vochtige doekjes gebruikt is de keuze heel berperkt, dat staat wel altijd op de verpakking.

1 like

Lintbebouwing, waardoor de prijs eigenlijk te duur wordt om te plaatsen. Nederland is in dat opzicht veel beter qua stedenbouw, dat zie je ook met de hoeveelheid warmtenetten/stadsverwarming, iet’s ze ng maar over aan het denken zijn in Vlaanderen. Daarnaast is er ook een probleem met verschillende beleidsniveaus omdat het zowel gemeentelijk/provinciaal/gewestelijk besloten moet worden om er aan te leggen. De baan waar wij wonen is bijvoorbeeld een gewestweg over enkele gemeentegrenzen heen waardoor het te klein en versnipperd is voor gemeenten om aan te beginnen/ IK weet er ook toevallig veel van omdat het hier thuis iets is dat al beloofd werd toen mijn ouders gingen bouwen 35 jaar geleden, er ligt nog steeds geen riolering.
Vlamingen spreken wel graag over de baksteen in de maag, maar die steen heeft duidelijk het brein decennialang vervangen.

2 likes

Heb de huurwoning gekregen! Krijg woensdag de sleutel al.

62 likes

Gefeliciteerd :tada:! En dan al super snel de sleutel! Wel spannend, je eerste eigen plekje toch? Moet je nog veel doen voor je kunt verhuizen?

4 likes

Klopt ja, eerste eigen plekje. Nee kan er eigenlijk best snel in, het laminaat blijft liggen (is van verhuurder) en de raambekleding kan ik waarschijnlijk van de huidige huurder overnemen, dus het is vooral meubels shoppen en misschien een kleurtje op de muur :clap:

4 likes

Soms komen ze ook in fases online en niet allemaal tegelijk. Inderdaad volgende week even bellen en de website goed in de gaten houden de komende tijd. En soms krijgen andere mensen ook voorrang. Dat was bij mij het geval toen ik me inschreef voor zo’n project, dus ik bungelde als alleenstaande ergens onderaan de lijst :sweat_smile:

4 likes

Hahahaha gelukkig hoef ik daar niet over te onderhandelen :rofl:

3 likes

Niet nodig inderdaad! De verhuurder houdt het bij einde huur wel in van je borgsom.

2 likes

We hebben het gewoon gekregen ook! Ben nog steeds helemaal flabbergasted :open_mouth:
En nu voel ik me toch echt wel volwassen, wat een geregel komt erbij kijken, hopen dat alles soepeltjes verloopt :sweat_smile:

48 likes

Gefeliciteerd!! :heart:

4 likes

Was een grapje hè…

Die discussie ging over het overnemen van laminaat van de oud-huurder. Dat is hier niet aan de orde. Zijdelings kwam aan bod dat veel verhuurders die een woning met vloer verhuren bij einde huur altijd wel beschadigingen vinden die ze dan weer op de door de huurder betaalde borg inhouden. Ik haakte daarop in.

3 likes

Ik ga woensdag goede foto’s maken hahaha

Als er al een plattegrond en foto’s van elke ruimte online staan… drama

3 likes

ik ben al blij als er foto’s van de badkamer zijn

dat appartement waar ik vorige week over sprak ben ik nog niet gaan bezichtigen en ze hebben gewoon géén foto’s van de badkamer? Ben echt benieuwd haha

2 likes

Omg, onze WOZ waarde is met 22% gestegen.
Nouja, ben benieuwd wat de kosten gaan zijn erbij

Bij ons is die sinds de koop met 95.000 gestegen.
We hebben de afgelopen twee jaar bezwaar gemaakt want wij waren in verhouding met de buren echt mega veel gestegen. Toen hebben we beide keren wel gelijk gekregen.
Denk alleen niet dat we dat dit jaar gelijk gaan krijgen.
De buren zijn inmiddels gelijk aan ons. Voor hun is het procentueel nog harder gestegen

1 like

Nav jouw bericht nog even gekeken of de mijne er al opstond… Is gestegen met 19,5%. Whoa. En dat terwijl de prijzen vorig jaar niet echt gestegen zijn. Maar dit gaat over 2021, denk ik…

1 like

Mijne met 31% kom ik net achter, 290k vs 220k vorig jaar. Kon het ook merken aan het bedrag van de gemeentelijke belastingen, dat ligt dit jaar ook best wel flink hoger o.a. daardoor.

1 like

Haha, ja, dan weet je al dat die dringend aan vervanging toe is :stuck_out_tongue: .

Ik heb eens een huis bezichtigd waarvan er een toilet in de gang zat :joy:. Nog wel met 2 deuren, je moest dus door het toilet lopen om de rest van het huis te bereiken. Dat was op Immoweb ook niet te merken.

8 likes

Ik heb mijn woz-waarde gekregen en omdat dit de eerste keer is dat ik hiermee deal heb ik ook het rapport bekeken en ik zie dat ze denken dat mijn huis 12m2 groter is dan dat het daadwerkelijk is. Nu komt de woz waarde wel overeen met de taxatie van vorig jaar maar die extra m2 vind ik maar raar. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Ik ga morgen maar even bellen en navragen hoe het zit maar was benieuwd naar ervaringen.

3 likes