Huizen/woningmarkttopic #3

ik ben al blij als er foto’s van de badkamer zijn

dat appartement waar ik vorige week over sprak ben ik nog niet gaan bezichtigen en ze hebben gewoon géén foto’s van de badkamer? Ben echt benieuwd haha

2 likes

Omg, onze WOZ waarde is met 22% gestegen.
Nouja, ben benieuwd wat de kosten gaan zijn erbij

Bij ons is die sinds de koop met 95.000 gestegen.
We hebben de afgelopen twee jaar bezwaar gemaakt want wij waren in verhouding met de buren echt mega veel gestegen. Toen hebben we beide keren wel gelijk gekregen.
Denk alleen niet dat we dat dit jaar gelijk gaan krijgen.
De buren zijn inmiddels gelijk aan ons. Voor hun is het procentueel nog harder gestegen

1 like

Nav jouw bericht nog even gekeken of de mijne er al opstond… Is gestegen met 19,5%. Whoa. En dat terwijl de prijzen vorig jaar niet echt gestegen zijn. Maar dit gaat over 2021, denk ik…

1 like

Mijne met 31% kom ik net achter, 290k vs 220k vorig jaar. Kon het ook merken aan het bedrag van de gemeentelijke belastingen, dat ligt dit jaar ook best wel flink hoger o.a. daardoor.

1 like

Haha, ja, dan weet je al dat die dringend aan vervanging toe is :stuck_out_tongue: .

Ik heb eens een huis bezichtigd waarvan er een toilet in de gang zat :joy:. Nog wel met 2 deuren, je moest dus door het toilet lopen om de rest van het huis te bereiken. Dat was op Immoweb ook niet te merken.

8 likes

Ik heb mijn woz-waarde gekregen en omdat dit de eerste keer is dat ik hiermee deal heb ik ook het rapport bekeken en ik zie dat ze denken dat mijn huis 12m2 groter is dan dat het daadwerkelijk is. Nu komt de woz waarde wel overeen met de taxatie van vorig jaar maar die extra m2 vind ik maar raar. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Ik ga morgen maar even bellen en navragen hoe het zit maar was benieuwd naar ervaringen.

3 likes

Heb je schuine daken? Bij ons verklaart dat de verschillende metingen

2 likes

Ja heb ik ook gehad ineens 40 vierkante meter meer, ik begrijp waarom ze het meetelde maar het hoorde niet. Via kadaster bagviewer kon ik het terugmelden en is het vrij snel aangepast. Via wozwaardeloket kan je daar komen als je klikt op; Adresseerbaar object of nummeraanduiding

5 likes

Nee, ik heb een zolder maar die is niet bewoonbaar (geen trap en geen ramen) dus dat zou niet mee mogen tellen als woonruimte dacht ik. Anderen mensen in de straat hebben wel een bewoonbare zolder of extra uitbouw dus wellicht dat het daardoor komt

1 like

Wij hebben dit gehad! Wij hebben dit via het kadaster laten aanpassen. Heb een tijdje terug hier ook over gepost volgens mij. Vast nog terug te vinden.

@FISSA & @JustinBieber bedankt ik ga daar eens kijken! Heeft het aanpassen voor jullie ook invloed gehad op de woz-waarde of staat dat los van elkaar?

2 likes

Bij mij niet. Maar ik heb het al laten aanpassen voor de WOZ waarde bekend werd. Onze is ten opzichte van vorig jaar 30% gestegen. Maar is wel ter hoogte van onze taxatie dus geen raar bedrag.

1 like

Nee geen aanpassing qua WOZ bedrag. Alleen het aantal vierkante meters. Wel gek eigenlijk want het scheelde heel veel.

Edit: ik zie nu dat op die site de woz van 1-1-2022 er nog niet staat, duurt lang :hushed:

1 like

Onze WOZ waarde is met 84k gestegen. Ben benieuwd naar de gemeentelijke belastingen.

1 like

Het percentage van de woz dat je betaalt staat toch gewoon online? Bij ons 0,165% geloof ik

3 likes

Ja idd. Gelukkig zijn de percentages wel omlaag gegaan ipv omhoog.

2 likes

Oh geen idee eigenlijk!

1 like

Onze WOZ is nog niet bekend maar houdt m’n hart maar weer vast. Volgens mij stond onze gemeente vorig jaar in de top 10 met hoogste verhogingen :smiling_face_with_tear:

Wil nu wel heel liveverslag van zijn reactie

5 likes