Huizen/woningmarkttopic #3

Ook dat inderdaad. Al het geregel zodra het rond is waar ze bij helpen vond ik ook echt een aanwinst.

2 likes

Ga je weer verhuizen? Je woonde daar toch echt net? Wel fijn dat het zo snel weg is :crossed_fingers:t2:

2 likes

Ja ik ben niet gemaakt voor kleine steden, ga vijf min fietsen van mijn oude huis wonen en ben zeer excited

13 likes

Hahaha oke begrijpelijk. Wel heftig zo snel weer!! Wij zijn volgens mij redelijk tegelijk verhuisd incl verbouwing en moet er niet aan denken opnieuw alweer. Heb je al iets nieuws of ga je dat nu zoeken zodra de verkoop rond is?

Edit: je post is nu aangepast. Chill!!

1 like

Hebben al iets nieuws. Het is niet dat we stonden te springen om een een verhuizing maar de match is er gewoon niet en ik ben niet van de zelfkastijding. Gaan van helemaal af en nieuw naar helemaal af en nieuw dus het is inpakken, gaan en weer uitpakken. Dat scheelt

8 likes

Ja dat snap ik! En ideaal!!

1 like

Hee wat leuk! Gefeliciteerd!

2 likes

Dankje!

Zijn we nou op ons andere account ingelogd om onszelf te feliciteren? @Branko

10 likes

je bent toch pas ontsnapt bij die bloemist?

2 likes

Shhht is geheim, heb je eten voor ons?

10 likes

Wij hebben ook een aankoopmakelaar gehad en zeker de kosten waard! Alhoewel wilde hij dus dat we onze bod verhoogden met 5k. Toen aangegeven dat we dat niet wilden. Hij wist wel zeker dat wij eigenlijk dan geen kans maakten.
Nou, toch hebben de verkopers voor ons gekozen ondanks dat we dus 15k minder hadden geboden dan de andere partij.
Gelukkig dus dat we ook niet verhoogd hebben haha. Ze regelen alles voor ons en is ons eerste huisje dus voelt prettig om hier hulp bij te krijgen

Vandaag 2 huizen bezichtigd! Er stonden er toevallig 2 op een dag nieuw op funda in het dorp waar ik graag wil wonen.

Morgen gaan we met onze aankoopmakelaar een bod doen op 1 van de huizen! Super spannend weer!

9 likes

Het is een plottwist geworden, mijn moeder was ook gaan kijken naar hetzelfde huis. Die wil kleiner wonen, nu hopen we dat zij de woning kan kopen en dan schuiven we door naar haar huis!

Morgen gaat ze een bod uitbrengen, ik vind dit zo spannend… Nog spannender dan eerst

38 likes

Najaa is het gewoon bij het eerste huis gelukt? Ik heb mezelf echt veel te lang tegengehouden met het idee dat het voor ons heel lastig zou zijn. :tada: :tada: :tada:

36 likes

Yes wat goed gefeliciteerd! :heart:

Wij zitten op de officiƫle bevestiging te wachten, mijn moeder heeft het tegenbod geaccepteerd! Dus er moet nu iets raars gebeuren als ze het alsnog niet heeft. Maar dan gaan wij het huis kopen van haar!

Oh gaat het nu dan echt gebeuren, zo leuk! :pleading_face:

30 likes

Wat fijn, jij ook gefeliciteerd!
Ik heb ondertussen al twintig verfkleuren waarvan ik samplepotje wil.

5 likes

Vraagje: heb je al naar de WOZ waarde gekeken? Is dat gelijk of hoger dan hetgeen je voor de woning van je moeder zou gaan/willen betalen?
Bij ouder/kind transacties gebruikt de belastingdienst de WOZ waarde namelijk om in te schatten of sprake is van een schenking, dus stel de WOZ waarde zou onredelijk hoog zijn dan kan je moeder daar misschien nog bezwaar tegen maken.

3 likes

Het bedrag ligt hoger dan de woz, de taxatie is ook hoger dan de woz van de woning. Ze is momenteel aan het verduurzamen. Dus die kosten komen er nog bij.

3 likes

Ah okƩ, dan zit je wel goed!

4 likes

maar verder best goed nieuws :full_moon_with_face:

11 likes