Als er een deadline was kregen we vaak dezelfde dag of de dag na de deadline wat te horen. Bij ons bod dat geaccepteerd is was er geen deadline maar wilden ze nog de andere geplande bezichtigingen afwachten dus hoorden we het pas na vier dagen. Spannend, hopelijk hoor je het gauw!
Wij hoorden ook dezelfde dag nog wat! Er was geen deadline dus de makelaar had de verkopers gebeld en hen even laten nadenken. Kan me voorstellen dat dit ook een dag kan duren, maar dat was bij ons vrij snel.
Soms heb je juist in die omliggende dorpen weinig kans om dat er veel mensen zijn die specifiek daar willen blijven (hechte kern) dus verschilt enorm denk ik.
Ik denk niet dat je dat zo kan zeggen. Als ik kijk naar het dorp waar ik woon dan wordt er nog altijd flink overboden simpelweg omdat het aanbod veel te klein is ten opzichte van de vraag. Veel mensen die hier zijn opgegroeid willen hier blijven of komen hier weer terug en die groep is groot en het aanbod dus klein.
Ik vind het super chill dat ik zo vaak als ik wil de sleutels bij de makelaar op mag halen voor afspraken voor offertes etc. Ben nu al voor de 7e keer in mân nieuwe huis en kan lekker nadenken over hoe ik het in ga richten enzo terwijl ik wacht op de vakmannen. Heb er maar alvast een toiletrol neergezet
. En over 3 weken krijg ik al de sleutel
.
Ongerelateerd maar ik geloof dat ik de term âtweede bezichtigingâ al in geen jaren meer heb gehoord ![]()
Oh ![]()
Moge duidelijk zijn dat huis kopen buiten mijn bereik is haha
En dat weet je dan omdat de verkopende partij/makelaar dat loslaat? Of hoe weet je dat?
Oh dat is idd heel chill! Maar daar wonen dan nu geen mensen (meer) neem ik aan?
Nee klopt het staat nu leeg!
Kan tegenwoordig wel weer hoor.
Zoân bizar verschil haha, wij hebben in juli 2021 maar Max 20 minuten mogen bezichtigen. En moesten ons bod terplekke aan de makelaar doorgeven om een kans te maken
Fun times! Wel beter dat het allemaal genormaliseerd is nu.
Aghhhhh
een bod gedaan (onder de vraagprijs) die geaccepteerd is en deze week de bouwkundige keuring gehad waar niks bijzonders uitkwam.
Krijg ineens koudwatervrees merk ik, het is een mengelmoes van ultiem blijdschap en ongeloof en (gezonde) spanning hahaha!
Gefeliciteerd! En volkomen herkenbaar en normaal haha. Het is zo groots en definitief. Wanneer krijgen jullie de sleutel?
Gefeliciteerd! En je gevoelens herken ik helemaal, is ook heel logisch ![]()
Dankjulliewel! đ„č @JustinBieber echt nog een beetje onwerkelijk ja. ik probeer wel echt ook te genieten hiervan hoor (ook zo verliefd op de woning en wat er mee gaat gebeuren) maar je bent gewoon zo lamgeslagen door hoe het afgelopen jaren is gegaan! Echt een hele andere tijd nu.
Pas over een maanden dus dat geeft wel wat ademruimte!
Heeft iemand ervaring met emigreren naar Duitsland?
Hoe het werkt met het verkopen van je huis in NL met overwaarde, en dan een nieuwe hypotheek aanvragen in DUI. En evt de kinderbijslag etc in Duitsland ![]()
Ik heb vandaag voor het eerst een bod uitgebracht op een woning. De woning zelf is super leuk. De woonplaats is niet mn favoriet, maar zit helaas niet in de luxepositie dat ik daar moeilijk over kan doen ![]()
Maar vind het zo spannend!
Ja dit is heel herkenbaar. Wij gaan ook âŹ50 meer betalen per maand pffff
Edit: hoezo vanaf mei 2024 minder? Ik ben bang dat je nooit een huurverlaging krijgt, maar dat ze de huur alleen gaan verhogen.